HEAL DSpace

Ευρώπη των λαών και των πολιτισμών: Η στροφή προς την πολυπολιτισμική εκπαίδευση ως μέσο επίτευξης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πετρούδης, Θεοφάνης
dc.date.accessioned 2020-11-21T11:17:56Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51988
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19686
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Στελέχη εκπαίδευσης el
dc.subject πολυπολιτισμική εκπαίδευση el
dc.subject μαθητές/τριες με μεταναστευτική βιογραφία el
dc.subject σχολική μονάδα el
dc.subject Education executives en
dc.subject intercultural education en
dc.subject students with immigrant biography en
dc.subject school unit en
dc.title Ευρώπη των λαών και των πολιτισμών: Η στροφή προς την πολυπολιτισμική εκπαίδευση ως μέσο επίτευξης el
dc.contributor.department Τεχνο-Οικονομικά Συστήματα el
heal.type masterThesis
heal.classification Στατιστική el
heal.dateAvailable 2021-11-20T22:00:00Z
heal.language el
heal.access embargo
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-07-10
heal.abstract Oι πολιτισμικές αλλαγές που συμβαίνουν στη σύσταση της σύγχρονης, συνεχώς μεταβαλλόμενης τεχνολογικά κοινωνίας, αποτυπώνονται στη σημασιολογική ερμηνεία του όρου πολυπολιτισμικότητα ως συνύπαρξης ποικίλων κοινωνικών ομάδων με διαφορετικά εθνικά-εθνοτικά και πολιτισμικά στοιχεία σε μια κοινωνία. Το σύγχρονο σχολείο, ως μια μικροκοινωνία-μωσαϊκό διαφορετικών κουλτουρών, προκαλείται να διαχειριστεί ισότιμα τη διαφορετικότητα, να εμποδίσει τον σχηματισμό στερεοτύπων και προκαταλήψεων απέναντι σε πρόσωπα και πολιτισμούς και να έχει ως βασικές αρχές την εκπαίδευση για ενσυναίσθηση, αλληλεγγύη και διαπολιτισμικό σεβασμό. Η εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Δημοτικής και Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης όσον αφορά τη διαχείριση της διαφορετικότητας και της ένταξης μαθητών/τριών με μεταναστευτική βιογραφία, σε επίπεδο σχολείου, Αναλυτικού Προγράμματος και εκπαιδευτικής πολιτικής. Παράλληλα, επικεντρώνεται στη διερεύνηση των πρακτικών που εφαρμόζουν στην τάξη οι εκπαιδευτικοί της Κύπρου, για αποτελεσματική διδασκαλία όλων των μαθητών/τριών. Στα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας παρατηρήθηκε η σημαντικότητα της γνώσης της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας ως παράγοντας για την ένταξη των μαθητών/τριών με μεταναστευτική βιογραφία, όπως επίσης και της ανάγκης των εκπαιδευτικών για εκπαίδευση σε θέματα διαφοροποιημένης μάθησης. Σημαντική είναι η παρατήρηση ότι ενώ οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν και συμφωνούν με τον προσανατολισμό του Αναλυτικού Προγράμματος στη διαφορετικότητα και ταυτόχρονα στην αξιοποίηση του προϋπάρχοντος μορφωτικού κεφαλαίου των μαθητών/τριών αυτών και παρά το γεγονός ότι το Αναλυτικό Πρόγραμμα προβάλλει τη διαφορετικότητα ως βασική αρχή για το κτίσιμο του, δυσκολεύονται να δουν αυτήν την διασύνδεση στο πολιτισμικά πλουραλιστικό περιβάλλον του κυπριακού σχολείου. el
heal.advisorName Ματσόπουλος, Γεώργιος
heal.committeeMemberName Παπαβασιλείου, Συμεών
heal.committeeMemberName Παναγόπουλος, Αθανάσιος
heal.academicPublisher Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 132
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα