HEAL DSpace

Ανάλυση της επιρροής των επιφανειακών χαρακτηριστικών ασφαλτικών οδοστρωμάτων στην αντίσταση κύλισης και την κατανάλωση καυσίμων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κοντογιάννη, Παναγιώτα el
dc.date.accessioned 2020-11-22T08:30:06Z
dc.date.available 2020-11-22T08:30:06Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/51997
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19695
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αντίσταση κύλισης el
dc.subject Οδόστρωμα el
dc.subject Ελαστικό el
dc.subject Χαρακτηριστικά στρώσης κυκλοφορίας el
dc.subject Εκπομπή αέριων ρύπων el
dc.subject Απώλειες ενέργειας el
dc.subject Κατανάλωση καυσίμων el
dc.title Ανάλυση της επιρροής των επιφανειακών χαρακτηριστικών ασφαλτικών οδοστρωμάτων στην αντίσταση κύλισης και την κατανάλωση καυσίμων el
dc.contributor.department Εργαστήριο Οδοποιίας el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αξιολόγηση και Συντήρηση Οδοστρωμάτων el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-03-11
heal.abstract Η αντίσταση κύλισης ή διαφορετικά η ενέργεια που καταναλώνεται ανά μονάδα διανυόμενης απόστασης, λόγω της αλληλεπίδρασης ενός οχήματος με την επιφάνεια της οδού, συμβάλλει καθοριστικά στην επιδείνωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης με την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων. Οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για μεγάλο ποσοστό εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, γεγονός που επισημαίνει την αναγκαιότητα απομείωσης της αντίστασης κύλισης προς όφελος της κοινωνίας. Η αντίσταση κύλισης σχετίζεται άμεσα με το ελαστικό και παράλληλα με το οδόστρωμα, καθώς η αλληλεπίδραση τους οδηγεί σε σημαντικές απώλειες ενέργειας και αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην διερεύνηση της επιρροής των επιφανειακών χαρακτηριστικών του οδοστρώματος στην αλληλεπίδραση που αναπτύσσεται μεταξύ του ελαστικού και του οδοστρώματος και στις συνέπειες που επιφέρει στην αντίσταση κύλισης. Για το σκοπό αυτό, αξιοποιούνται διαθέσιμα στοιχεία από τη βάση δεδομένων του Εργαστηρίου Οδοποιίας Ε.Μ.Π, τα οποία αφορούν σε μετρήσεις ομαλότητας και υφής οδοστρώματος αυτοκινητοδρόμων. Η επεξεργασία των στοιχείων πραγματοποιείται με τη χρήση επιλεγμένου αλγορίθμου πρόβλεψης της αντίστασης κύλισης, κατόπιν συγκριτικής αξιολόγησης των διάφορων αλγορίθμων πρόβλεψης που καταγράφονται στη διεθνή βιβλιογραφία. Μελετώνται οι διαφορές που προκύπτουν στην αντίσταση κύλισης για δύο ανεξάρτητα τμήματα οδοστρωμάτων με διαφορετική επιφανειακή κατάσταση και αξιολογούνται οι αντίστοιχες συνέπειες στην κατανάλωση καυσίμου, για διάφορες συνθήκες οδήγησης. Τα σχετικά αποτελέσματα και συμπεράσματα για την επιρροή της επιφάνειας κύλισης στην ανάπτυξη της αντίστασης κύλισης και τη συσχετιζόμενη κατανάλωση καυσίμου περιλαμβάνονται στα επιμέρους κεφάλαια της εργασίας. el
heal.abstract Rolling resistance or otherwise the energy consumed per unit of distance traveled due to the interaction of a vehicle with the road surface contributes to the deterioration of environmental pollution by increasing fuel consumption. Road transport is responsible for a large proportion of CO2 emissions to the atmosphere, which points out the need to reduce rolling resistance for the benefit of society. The rolling resistance is directly related to the tire and the pavement, as their interaction results in significant energy losses and increased fuel consumption. The present thesis focuses on investigating the influence of pavement surface characteristics on the interaction between the tire and the pavement and its consequences on rolling resistance. To this end, data available from the NTUA Laboratory of Pavement Engineering database coming from roughness and texture measurements are used. The data are processed using a selected rolling resistance algorithm after benchmarking the various prediction algorithms recorded in the international literature. The differences in the rolling resistance of two separate sections of road surface with different surface conditions are studied and the corresponding effects on fuel consumption for different driving conditions are evaluated. The results and implications for the influence of the rolling surface on the development of rolling resistance and the related fuel consumption are included in the individual chapters of this thesis. en
heal.advisorName Πλατή, Χριστίνα el
heal.committeeMemberName Λοΐζος, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Οδοποιίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 90 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα