dc.contributor.author | Κουβέλη, Κωνσταντίνα | el |
dc.contributor.author | Kouveli, Konstantina | en |
dc.date.accessioned | 2020-11-22T09:09:17Z | |
dc.date.available | 2020-11-22T09:09:17Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52006 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19704 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | ISPS κώδικας | el |
dc.subject | Διεθνής ναυτιλιακός οργανισμός | el |
dc.subject | Αξιολόγηση ασφάλειας λιμένων | el |
dc.subject | Λιμενικές εγκαταστάσεις | el |
dc.subject | Διαχείριση κινδύνων | el |
dc.subject | ISPS code | en |
dc.subject | International maritime organization | en |
dc.subject | Port facilities | en |
dc.subject | Port security assessment | en |
dc.subject | Risk assessment | el |
dc.title | Εφαρμογή του κώδικα ISPS στο δημοτικό λιμενικό ταμείο Μυκόνου | el |
dc.contributor.department | Τομέας Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ειδικά Θέματα Λιμενικών Έργων | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-03-11 | |
heal.abstract | Ένα μεγάλο ποσοστό του παγκόσμιου εμπορίου και μεταφορών γίνεται μέσω θαλάσσης. Κάθε χρόνο περίπου 10 δισεκατομμύρια τόνοι εμπορεύματος μεταφέρονται παγκοσμίως μέσω θαλάσσης, ενώ ο αριθμός των ανθρώπων, επιβατών και πληρώματος, εκτιμάται σε 2 δισεκατομμύρια. Συνεπώς είναι ζωτικής σημασίας η προφύλαξη των πλοίων, των ανθρώπων που επιβαίνουν σε αυτά καθώς και των λιμενικών εγκαταστάσεων από έκνομες ενέργειες όπως πειρατικές και τρομοκρατικές εκδηλώσεις. Για την θέσπιση της ασφάλειας στην ναυτιλία ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός έχει προβεί στη δημιουργία του Διεθνούς Κώδικα για την Ασφάλεια Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (International Ship and Port facility Security-ISPS Code). Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται ανάλυση των απαιτήσεων του κώδικα ISPS καθώς και της ενσωμάτωσης του σε Ευρωπαϊκά και Διεθνή νομοθετικά πλαίσια. Επίσης αναπτύσσεται μεθοδολογία διαχείρισης κρίσεων που συναντώνται σε λιμένες και οφείλονται σε αδυναμίες και ελλείψεις συστημάτων ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων, θέτοντας ως πρωταρχικό στόχο την ανάλυση επικινδυνότητας με την πιθανότητα εκδήλωσης ενός καταστροφικού γεγονότος. Η μεθοδολογία διαχείρισης κινδύνων και η ανάπτυξη μίας Αξιολόγησης Ασφάλειας στην παρούσα εργασία, εφαρμόζεται στις λιμενικές εγκαταστάσεις του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου. Εκτιμώνται οι διάφοροι παράγοντες κινδύνου, συμπεριλαμβανομένων της πιθανότητας εμφάνισης έκνομων ενεργειών και των συνεπειών τους. Τέλος γίνονται εκ νέου προτάσεις εφαρμογής κατάλληλων μέτρων ασφαλείας και τεχνικού εξοπλισμού, ώστε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου να πληροί τις προϋποθέσεις ασφάλειας του κώδικα ISPS, λόγω των πλοίων διεθνών πλοών που δέχεται. | el |
heal.abstract | A large percentage of global trade and transport is done by sea. Every year, approximately 10 billion tons of goods are transported worldwide, while the number of people, the passengers and the crew, is estimated to be around 2 billion. Therefore, it is vital that vessels, people who travel on ships and port facilities are protected from unlawful acts aimed at shipping, like piracy and terrorism. To establish security, IMO (International Maritime Organization) has proceeded to the creation of the International Ship and Port facilities Security Code, known as the ISPS Code, which is a globally effective code for the security of ships and port facilities. This thesis analyses the requirements of the ISPS Code and its incorporation into the European and International legal frameworks. It also develops a crisis management methodology as an answer to crisis scenarios encountered in ports, due to weaknesses and shortcomings in port facility security systems, mainly focusing on the risk analysis through the probability of catastrophic events and their severity. The safety management guide and the development of the Risk Assessment analysis in the present thesis, are applied to the port facilities of the Municipal Port Authority of Mykonos. Various risk factors are assessed, including the likelihood of unlawful events and their consequences. Finally, numerous proposals on security measures are submitted for application, in order to ensure that the Municipal Port Authority of Mykonos meets all the necessary safety requirements, since many international ships dock there yearly. | en |
heal.advisorName | Τσουκαλά, Βασιλική | el |
heal.committeeMemberName | Νουτσόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Παντουβάκης, Πάρις | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 124 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: