HEAL DSpace

Χημικός δεσμός: Εννοιολογικές δυσκολίες και παρανοήσεις κατά την εκπαίδευση των Χημικών Μηχανικών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Θάνου, Πολυξένη el
dc.contributor.author Thanou, Polyxeni en
dc.date.accessioned 2020-11-23T21:18:24Z
dc.date.available 2020-11-23T21:18:24Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52019
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19717
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Χημικός δεσμός el
dc.subject Εννοιολογικές δυσκολίες el
dc.subject Παρανοήσεις el
dc.subject Εκπαίδευση χημικών μηχανικών el
dc.subject Διδακτική της χημείας el
dc.title Χημικός δεσμός: Εννοιολογικές δυσκολίες και παρανοήσεις κατά την εκπαίδευση των Χημικών Μηχανικών el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Διδακτική της χημείας el
heal.classification Ανόργανη χημεία el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-02-25
heal.abstract Ο χημικός δεσμός είναι μία θεμελιώδης, αλλά πολύπλοκη έννοια, η διδασκαλία της οποίας έχει υπάρξει αντικείμενο μελέτης πολλών ερευνών. Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στις εννοιολογικές δυσκολίες και τις παρανοήσεις που σχετίζονται με το θέμα του χημικού δεσμού. Το πρώτο μέρος της εργασίας αποτελείται από μία λεπτομερή βιβλιογραφική ανασκόπηση της διδακτικής της χημείας και των δυσκολιών που έχουν παρατηρηθεί σχετικά με την κατανόηση του χημικού δεσμού. Στο δεύτερο μέρος διερευνώνται οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές/φοιτήτριες της σχολής Χημικών Μηχανικών του Ε.Μ.Π. σε θέματα που αφορούν τον χημικό δεσμό, κατά τα τρία πρώτα έτη των σπουδών τους. Αρχικά, περιγράφεται η μέθοδος με την οποία δημιουργήθηκε το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε ως διαγνωστικό τεστ και το οποίο περιελάμβανε δώδεκα ερωτήσεις σχετικές με τον χημικό δεσμό. Το ερωτηματολόγιο δόθηκε σε 141 φοιτητές/φοιτήτριες, από το πρώτο μέχρι το τρίτο έτος. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι φοιτητές/φοιτήτριες αισθάνονται μέτρια αυτοπεποίθηση σχετικά με τις γνώσεις τους πάνω στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο, ότι η συνολική επίδοση στο ερωτηματολόγιο ήταν ανεξάρτητη του έτους σπουδών και ότι οι φοιτητές/φοιτήτριες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατανόηση της σχέσης του χημικού δεσμού με την ηλεκτροστατική δύναμη, στην περιγραφή των διαφόρων εκφάνσεων του χημικού δεσμού (ομοιοπολικός, ιοντικός δεσμός κ.λπ) και στην αιτιολόγηση μακροσκοπικών ιδιοτήτων ουσιών (π.χ. σημεία ζέσεως, ηλεκτρική αγωγιμότητα, μεταλλική λάμψη) μέσω της σύνδεσής τους με θεωρίες του χημικού δεσμού. el
heal.advisorName Παυλάτου, Ευαγγελία el
heal.committeeMemberName Κορδάτος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Παυλάτου, Ευαγγελία el
heal.committeeMemberName Κυρανούδης, Χρήστος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Χημικών Επιστημών (I). Εργαστήριο Γενικής Χημείας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 163 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα