dc.contributor.author |
Σπήλιος, Δημήτριος
|
el |
dc.date.accessioned |
2020-11-24T06:45:42Z |
|
dc.date.available |
2020-11-24T06:45:42Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52033 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19731 |
|
dc.relation |
http://autism.biomed.ntua.gr/ |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Νευροαναπτυξιακές διαταραχές |
el |
dc.subject |
Διαταραχή αυτιστικού φάσματος |
el |
dc.subject |
Ψηφιακό παιχνίδι |
el |
dc.subject |
Διαγνωστικά εργαλεία αυτισμού |
el |
dc.subject |
Παρέμβαση στη διαταραχή αυτιστικού φάσματος |
el |
dc.subject |
Ψηφιακές τεχνολογίες |
el |
dc.subject |
Ηλεκτρονική πλατφόρμα |
el |
dc.title |
Σχεδίαση και ανάπτυξη ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την υποστήριξη παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος |
el |
dc.contributor.department |
ΤΟΜΕΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΛΙΚΩΝ |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Βιοϊατρική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-06-02 |
|
heal.abstract |
Ο όρος Αυτισμός χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2011, θέλοντας να περιγράψει την απομόνωση κάποιου στον εαυτό του. Πλέον με το νέο ταξινομητικό πρότυπο (DSM-5) χρησιμοποιείται ο όρος Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), υποδηλώνοντας μία νευροαναπτυξιακή διαταραχή, η οποία χαρακτηρίζεται από ελλείμματα σε κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, περιορισμένα ενδιαφέροντα καθώς και επαναληπτικά πρότυπα συμπεριφοράς.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η, μέσω της μελέτη του φάσματος του Αυτισμού, σχεδίαση και υλοποίηση μίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η οποία θα απευθύνεται τόσο στους γονείς, όσο και στα παιδιά με ΔΑΦ. Στο πρώτο σκέλος περιλαμβάνει ένα ενημερωτικό, για τα θέματα του Αυτισμού, blog, όπου οποιοσδήποτε επιθυμεί, μπορεί να βρίσκει θέματα τόσο για το θεωρητικό υπόβαθρο του αυτισμού, όσο και για τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από αυτό. Το δεύτερο μέρος της, αποτελείται από ένα σύνολο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (κοινωνικές ιστορίες, παιχνίδια μνήμης, αριθμητικής και άλλα), οι οποίες απευθύνονται σε αυτιστικά παιδιά και αποσκοπούν στη δημιουργική τους απασχόληση.
Προκειμένου να σχεδιασθεί ορθά και με αρτιότητα, έχει προηγηθεί μία εκτενής ανάλυση των θεμάτων που άπτονται του αυτισμού καθώς και των ψηφιακών τεχνολογιών. Στο κομμάτι του αυτισμού γίνεται αναφορά, τόσο στο θεωρητικό του υπόβαθρο (χαρακτηριστικά, διάγνωση, οικογένεια ατόμων με ΔΑΦ), όσο και στις εκπαιδευτικές μεθόδους που ακολουθούνται, προκειμένου να βελτιωθεί το επίπεδο διαβίωσης των παιδιών. Όσον αφορά τις ψηφιακές τεχνολογίες μελετάται η σύνδεσή τους με την εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα με την εκπαίδευση ατόμων με ΔΑΦ. Τέλος παρουσιάζονται κάποιες, από της ήδη υπάρχουσες, διαθέσιμες πλατφόρμες, όπου μπορεί κάποιος να βρει υλικό απευθυνόμενο στην ειδική αγωγή. |
el |
heal.advisorName |
Κουτσούρης, Δημήτριος - Διονύσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ματσόπουλος, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσανάκας, Παναγιώτης |
el |
heal.committeeMemberName |
Κουτσούρης, Δημήτριος - Δονύσιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας και Τεχνολογίας Υλικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
129 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|