HEAL DSpace

Μελέτη της επίδρασης πυρκαγιάς σε κατάστρωμα οχημάτων επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παγώνης, Νικόλαος-Αντώνιος el
dc.contributor.author Pagonis, Nikolaos-Antonios en
dc.date.accessioned 2020-11-24T19:47:45Z
dc.date.available 2020-11-24T19:47:45Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52047
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19745
dc.rights Default License
dc.subject Πυρκαγιά el
dc.subject Κατάστρωμα el
dc.subject Επιβατηγό el
dc.subject Επίδραση el
dc.subject Οχημάτων el
dc.subject Fire en
dc.subject Effect en
dc.subject Ro-Ro en
dc.subject Vehicle en
dc.subject Deck en
dc.title Μελέτη της επίδρασης πυρκαγιάς σε κατάστρωμα οχημάτων επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μελέτη πλοίου el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-11-02
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετάται η επίδραση πυρκαγιάς σε κατάστρωμα οχημάτων επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου, με την πραγματοποίηση ενός αριθμού υπολογιστικών προσομοιώσεων εξετάζοντας διαφορετικές παραμέτρους και συγκεκριμένα την διαρρύθμιση των οχημάτων στο χώρο, την διαρρύθμιση του ίδιου του χώρου και την επίδραση του ανέμου. Αρχικά, δίνονται οι βασικές αρχές μετάδοσης θερμότητας για την κατανόηση της διάδοσης μιας πυρκαγιάς και τονίζεται η σημασία του οξυγόνου ως απαραίτητης προϋπόθεσης για την εξέλιξή της. Εν συνεχεία, παρουσιάζονται οι ισχύοντες κανονισμοί και οι τροποποιήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια λόγω των πρόσφατων ατυχημάτων. Ακολουθεί η στατιστική καταγραφή αυτών των ατυχημάτων σχετικά με τις πηγές ανάφλεξης, τον τύπο των πλοίων και των χώρων τους και τα συστήματα ανίχνευσης και κατάσβεσης. Περιγράφονται αναλυτικότερα δύο περιπτώσεις των τελευταίων χρόνων (Norman Atlantic και Sorrento), ώστε να μπορεί να αποτιμηθεί καλύτερα η κατάσταση που επικράτησε (προέλευση και εξάπλωση πυρκαγιάς, ταχύτητες ενεργοποίησης συστημάτων και ανθρώπινα λάθη). Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις προσομοιώσεις, σχολιάζονται και συγκρίνονται, οδηγώντας, έτσι, στα εξής βασικά συμπεράσματα: • Οι αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων είναι σημαντική παράμετρος για την διάδοση. • Η στρατηγική τοποθέτηση των οχημάτων (κοντά σε ανοίγματα) μπορεί να αποτρέψει μια πυρκαγιά μεγάλης κλίμακας. • Οι χώροι με ανοίγματα παρουσιάζουν μεγαλύτερη επικινδυνότητα όσον αφορά την τελική κατάληξη της φωτιάς, σε σχέση με τους κλειστούς χώρους. • Ο άνεμος και η κατεύθυνση του, σε συνδυασμό με τον προσανατολισμό των ανοιγμάτων, μπορούν να καταστίσουν μια πυρκαγιά ανεξέλεγκτη. Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η κατανόηση των παραμέτρων που επηρεάζουν και οδηγούν σε πυρκαγιές σε καταστρώματα οχημάτων και συνολικά η εδραίωση μιας συνείδησης πυρασφάλειας, ώστε μελλοντικά να αποτραπούν ανθρώπινες απώλειες, οικονομικές και οικολογικές καταστροφές. el
heal.advisorName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Σπύρου, Κωνσταντίνος Ι. el
heal.committeeMemberName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 109 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής