dc.contributor.author |
Χαριτάτος, Πάρις
|
el |
dc.contributor.author |
Charitatos, Paris
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-11-25T11:11:19Z |
|
dc.date.available |
2020-11-25T11:11:19Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52064 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19762 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αυτόνομα οχήματα |
el |
dc.subject |
Κινητικότητα |
el |
dc.subject |
Ζήτηση |
el |
dc.subject |
Αποδοχή |
el |
dc.subject |
Κοινόχρηστα οχήματα |
el |
dc.subject |
AMOD |
en |
dc.subject |
On-demand |
en |
dc.subject |
Urban mobility |
en |
dc.subject |
Ride-sharing |
en |
dc.subject |
Acceptance |
en |
dc.title |
Παράγοντες επιρροής της αποδοχής αυτόνομων οχημάτων και υπηρεσιών κινητικότητας με βάση την ζήτηση |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μεταφορές και Συγκοινωνιακές Υποδομές |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-10-30 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αναδείξει τους παράγοντες που επηρεάζουν την αποδοχή των αυτόνομων οχημάτων και των υπηρεσιών κινητικότητας με βάση τη ζήτηση στο κέντρο της Αθήνας. Για τον σκοπό αυτό, διεξήχθη έρευνα δεδηλωμένης προτίμησης ηλεκτρονικά με την βοήθεια ενός ερωτηματολογίου το οποίο συμπληρώθηκε από περίπου 1000 άτομα. Έπειτα έγινε στατιστική ανάλυση των δεδομένων και δημιουργήθηκαν δύο μοντέλα πολλαπλής λογιστικής παλινδρόμησης (καλός καιρός – βροχερός καιρός) με σκοπό τον προσδιορισμό των παραγόντων που ενθαρρύνουν ή αποθαρρύνουν την επιλογή κάθε μέσου και πιο συγκεκριμένα της υπηρεσίας autonomous mobility on demand (AMoD) ή του AMoD βανάκι & Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ). Tα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τα ευρήματα της βιβλιογραφίας, ότι δηλαδή καθοριστικοί παράγοντες για την επιλογή μέσου αποτελεί ο χρόνος διαδρομής και το κόστος, όπως επίσης η προσβασιμότητα και οι απρόσμενες καθυστερήσεις. Επιπρόσθετα, σε καλές καιρικές συνθήκες οι χρήστες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για να μειώσουν τον χρόνο διαδρομής τους σε σχέση με τον χρόνο περπατήματος ενώ το αντίστροφο παρατηρείται στον βροχερό καιρό. Βασική προϋπόθεση για την χρήση των υπηρεσιών AMoD αποτελεί η ασφαλής λειτουργία τους. Ισχυρά κίνητρα για την χρήση των AMoD συστημάτων φαίνεται να είναι μια συνδρομητική υπηρεσία κινητικότητας ή ένα σύστημα επιβράβευσης μετακινήσεων καθώς και η δημιουργία μιας αποκλειστικής λωρίδας AMOD. Τέλος, πιθανά σενάρια εφαρμογής τους αποτελούν οι μετακινήσεις πρώτου/τελευταίου μιλίου όπως και η χρήση τους ως υπηρεσία ταξί. |
el |
heal.advisorName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
69 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|