dc.contributor.author | Τσαρουχάς, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Tsarouchas, Ioannis | en |
dc.date.accessioned | 2020-11-25T11:23:29Z | |
dc.date.available | 2020-11-25T11:23:29Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52065 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19763 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Βαλκάνια | el |
dc.subject | Ελλάδα | el |
dc.subject | Δρόμος μεταξιού | el |
dc.subject | Αποδοτικότητα | el |
dc.subject | Ανάλυση δεδομένων | el |
dc.subject | Balkan | en |
dc.subject | Greece | en |
dc.subject | Silk road | en |
dc.subject | Envelopment analysis | en |
dc.subject | Efficiency | en |
dc.title | Συγκριτική αξιολόγηση της αποδοτικότητας 6 χωρών των βαλκανίων στα πλαίσια της πρωτοβουλίας OBOR με χρήση της μεθόδου Data Envelopment Analysis | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-11-06 | |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία στοχεύει να αξιολογήσει τη συγκριτική αποδοτικότητα των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων στα πλαίσια της συμμετοχής τους στην πρωτοβουλία OBOR. Στη συγκριτική αξιολόγηση επιλέχθηκαν να συμπεριληφθούν έξι κράτη της Βαλκανικής χερσονήσου και συγκεκριμένα η Ελλάδα, η Σερβία, η Αλβανία, η Βοσνία – Ερζεγοβίνη, το Μαυροβούνιο και η Βόρεια Μακεδονία. Η συγκριτική αξιολόγηση των χωρών αυτών διενεργήθηκε με τη χρήση της Περιβάλλουσας Ανάλυσης Δεδομένων ή αλλιώς Μεθόδου Βέλτιστων Προτύπων (Data Envelopment Analysis) με χρήση του λογισμικού DEA Frontier. Με τις έξι βαλκανικές χώρες που χρησιμοποιούνται στην ανάλυσή μας ως παραγωγικές μονάδες / μονάδες απόφασης (Decision – Making Units – DMUs), αναλύεται ένα μοντέλο προσανατολισμένο στις εισροές (input-oriented), με σταθερές αποδόσεις κλίμακας (CRS – constant rates of return), με τέσσερις μεταβλητές ως εισροές (inputs) και τρεις μεταβλητές ως εκροές (outputs). Στις τέσσερις μεταβλητές – εισροές μας συμπεριλαμβάνονται ο πληθυσμός κάθε χώρας το 2018, οι επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από το Κινεζικό κράτος στις υποδομές μεταφορών κάθε κράτους τη χρονική περίοδο 2015 – 2018, το μήκος του οδικού και του σιδηροδρομικού δικτύου κάθε χώρας. Στις τρεις μεταβλητές – εκροές συμπεριλαμβάνονται οι εξαγωγές που πραγματοποίησε η Κίνα σε κάθε μία από τις χώρες αυτές το 2018, το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν κάθε κράτους το 2018 καθώς και οι εκπομπές ρύπων στις μεταφορές κάθε χώρας το 2018 . Ακολούθως αναλύονται έξι συμπληρωματικά μοντέλα με χρήση διαφόρων συνδυασμών των εισροών προκειμένου να εξαχθεί ένα πιο εστιασμένο σε κάθε εισροή συμπέρασμα. Επιπλέον, δεδομένης της εξάπλωσης της πανδημίας Covid-19 κατά την διάρκεια συγγραφής της παρούσας Διπλωματικής, αναλύεται ένα επιπλέον μοντέλο που στοχεύει να αξιολογήσει την συγκριτική αποδοτικότητα των έξι χωρών σε ένα επερχόμενο δεύτερο κύμα πανδημίας και ενδεχόμενο κλείσιμο των συνόρων τους | el |
heal.abstract | The present study aims to evaluate the comparative effectiveness of the Western Balkan countries within the framework of their participation in OBOR initiative. The comparative evaluation selected six countries of the Balkan Peninsula, namely Greece, Serbia, Albania, Bosnia and Herzegovina, Montenegro and Northern Macedonia. The comparative evaluation of these countries was carried out using the Data Envelopment Analysis Method using the DEA Frontier software. Given the six Balkan countries used in our analysis as Decision-Making Units (DMUs), an input-oriented model with constant scale rates of return (CRS) is analyzed with four variables as inputs and three variables as outputs. The four variables - inputs include the population of each country in 2018, the investments made by the China in the transport infrastructure of each country during the period 2015 - 2018, the total length of the road and rail network of each country. The three variables - outputs include the exports made by China to each of these countries in 2018, the Gross Domestic Product of each country in 2018 as well as the CO2 emissions in the transport of each country in 2018. Six complementary models are then analyzed using different combinations of inputs in order to draw a more focused conclusion on each input. In addition, given the spread of the Covid-19 pandemic at the time of writing this Diploma, an additional model is analyzed that aims to evaluate the comparative efficiency of the six countries in an upcoming second pandemic wave and possible closure of their borders. | en |
heal.advisorName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Δούκας, Χρυσόστομος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 119 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: