dc.contributor.author |
Λαγού, Βασιλική
|
el |
dc.contributor.author |
Lagou, Vasiliki
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-11-30T06:33:23Z |
|
dc.date.available |
2020-11-30T06:33:23Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52086 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19784 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Liquefied natural gas |
en |
dc.subject |
LNG ships |
en |
dc.subject |
Bunkering |
en |
dc.subject |
Floating unit |
en |
dc.subject |
Risk analysis |
en |
dc.subject |
ALOHA |
en |
dc.subject |
Υγροποιημένο φυσικό αέριο |
el |
dc.subject |
LNG πλοία |
el |
dc.subject |
Πλωτός σταθμός |
el |
dc.subject |
Μεταφόρτωση |
el |
dc.subject |
Ανάλυση κινδύνων |
el |
dc.title |
Ανάλυση και αξιολόγηση κινδύνων κατά τη μεταφόρτωση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μεταξύ πλοίων ή πλοίου και πλωτού τερματικού σταθμού |
el |
dc.title |
Hazard analysis and consequence assessment of Liquefied Natural Gas (LNG) bunkering process between ships or ship and FSRU |
en |
dc.contributor.department |
Τομέας Ανάλυσης, Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Διεργασιών & Συστημάτων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Χημική Μηχανική |
el |
heal.classification |
Chemical Engineering |
en |
heal.classification |
Ασφάλεια Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων |
el |
heal.classification |
Safety of Industrial Facilities |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-07-16 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η ανάλυση και η αξιολόγηση των κινδύνων που ενδέχεται να προκύψουν κατά την υπεράκτια μεταφόρτωση Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), ήτοι μεταξύ πλοίων ή πλοίου και πλωτού τερματικού σταθμού.
Στις μέρες μας η ανάπτυξη της τεχνολογίας του LNG θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στην αξιοποίηση των παγκόσμιων ενεργειακών πηγών. Πρόκειται για μία μορφή φυσικού αερίου που σε κρυογενικές θερμοκρασίες (-162⁰C) και ατμοσφαιρικές πιέσεις μετατρέπεται σε υγρό και με αυτόν τον τρόπο μπορεί να μεταφερθούν σημαντικές ποσότητες αυτού μέσω ειδικά κατασκευασμένων πλοίων σε πολύ μεγάλες αποστάσεις και ποσότητες. Οι εθνικοί και διεθνείς κανονισμοί που αφορούν στις επιπτώσεις των θαλάσσιων μεταφορών στο περιβάλλον τείνουν να γίνονται όλο και αυστηρότεροι, με αποτέλεσμα η τάση της χρήσης φυσικού αερίου στα πλοία ως πηγή ενέργειας για την πρόωση να αυξάνεται σημαντικά. Καθώς η ζήτηση του φυσικού αερίου αυξάνεται, η ώθηση για την δημιουργία υπεράκτιων πλωτών μονάδων διαχείρισης του LNG διαρκώς αυξάνεται, δεδομένου και του μικρού κόστους κατασκευής αλλά και του μειωμένου περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Στα πλαίσια της παρούσας μελέτης πραγματοποιείται ανάλυση των κινδύνων που αφορούν στην διαδικασία της μεταφόρτωσης υγροποιημένου φυσικού αερίου μέσω πλοίου μεταφοράς LNG σφαιρικών δεξαμενών και Πλωτού Σταθμού Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης LNG (FSRU) δεξαμενών μεμβράνης. Ειδικότερα, για την ανάπτυξη των πιθανών σεναρίων ατυχημάτων και αντίστοιχα την εκτίμηση των επιπτώσεων επιλέχθηκε ως περιοχή μελέτης μια υποθετική περιοχή στην ΒΑ Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, η περιοχή αυτή εξετάζεται ως προς τα τρωτά σημεία της που αφορούν τόσο τις δεξαμενές αποθήκευσης, όσο και το σύστημα σωληνώσεων που την αποτελεί. Η εκτίμηση των επιπτώσεων πραγματοποιείται με την βοήθεια του λογισμικού πακέτου ALOHA v.5.4.7. Ειδικότερα, γίνεται προσομοίωση των ατυχημάτων που αφορούν διαρροές LNG και φυσικού αερίου από τον φέροντα εξοπλισμό, με σκοπό την αξιολόγηση των κινδύνων και των επιπτώσεων που προκαλούν. Παράλληλα, πραγματοποιείται ανάλυση ευαισθησίας ως προς τα μετεωρολογικά δεδομένα που εκτιμώνται για την εξεταζόμενη περιοχή (ταχύτητα αέρα, θερμοκρασία αέρα, θερμοκρασία θαλασσινού νερού και υγρασίας) με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων που αφορούν στην ασφάλεια της δραστηριότητας αυτής.
Από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων που προέκυψαν, διαπιστώθηκε πως εν γένει πρόκειται για μία θαλάσσια δραστηριότητα η οποία θεωρείται ασφαλής, δηλαδή ακόμα και στην περίπτωση του δυσμενέστερου σεναρίου από άποψη επιπτώσεων δεν αποτελεί κίνδυνο για τον πληθυσμό που βρίσκεται στην κοντινότερη ακτή, ούτε επηρεάζει της υποδομές της περιφέρειας που υπάγεται η εγκατάσταση. Συγκεκριμένα, με βάση τα επικινδυνότερα σενάρια ατυχημάτων που προέκυψαν, η ασφαλής ζώνη που μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν χρήζει κανένα μέτρο προστασίας, βρίσκεται σε απόσταση πάνω από 1,7 km από το σημείο διαρροής. Τα αποτελέσματα της εργασίας αυτής θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα για την διαμόρφωση ή της εσωτερικής μελέτης ασφαλείας ενός πλωτού σταθμού με απώτερο σκοπό την κατάρτιση ή επικαιροποίηση του αντίστοιχου Σχεδίου Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης (ΣΑΤΑΜΕ) της περιφέρειας που υπάγεται η εγκατάσταση, με στόχο την έγκαιρη προειδοποίηση και πρόληψη από πιθανές καταστροφές, καθώς και τον μετριασμό των επιπτώσεών τους |
el |
heal.abstract |
The purpose of this dissertation is to analyze and evaluate the risks that may arise during offshore LNG overload between ships or ships and a floating terminal.
Nowadays, the development of LNG technology is considered one of the most important steps in the use of global energy sources. It is a form of natural gas that at cryogenic temperatures (-162⁰C) and atmospheric pressures is converted into a liquid and in this way significant quantities of it can be transferred through specially constructed ships at very long distances and quantities. National and international regulations on the impact of maritime transport on the environment are becoming increasingly stringent, with the result that the trend of using natural gas on ships as a source of energy for propulsion is increasing significantly. As the demand for natural gas increases, the need for the creation of offshore LNG floating control units is constantly increasing, given both the low cost of construction and the reduced environmental footprint.
The present study analyzes the risks associated with bunkering liquefied natural gas through an LNG cargo tank towards an FSRU. In particular, for the development of possible accident scenarios and, respectively, the assessment of the effects, a hypothetical area in NE Greece was selected as the study area. More specifically, this area is considered in terms of its vulnerabilities that concern both the storage tanks and the piping system that constitutes it. The impact assessment is performed using the ALOHA v.5.4.7 software package. In particular, accidents involving LNG and gas leaks are simulated by the load-bearing equipment, in order to assess the risks and effects they cause. At the same time, a sensitivity analysis is performed for the meteorological data estimated for the examined area (air speed, air temperature, sea water temperature and humidity) in order to draw conclusions regarding the safety of this activity.
The results show that, even in the case of the worst-case scenario, this is generally a maritime activity that is considered safe and it does not pose a risk to the population on the nearest coast, nor does it affect the infrastructure of the region to which the facility belongs. In particular, based on the most dangerous accident scenarios that emerged, the safe zone, which there is no need of any protection measures, is located at a distance of more than 1.7 km from the point of leakage. The results of this work could be useful for the design or internal security study of a floating station with the ultimate goal of drawing up or updating the corresponding Large-Scale Technological Disaster Management Plan of the region under which the facility belongs, aiming at early warning and prevention of possible disasters, as well as mitigating their effects. |
en |
heal.advisorName |
Κροκίδα, Μαγδαληνή |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαδόπουλος, Χρήστος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κροκίδα, Μαγδαληνή |
el |
heal.committeeMemberName |
Καραγιάννης-Μπακόλας, Αστέριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Ανάλυσης, Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Διεργασιών και Συστημάτων (ΙΙ) |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
176 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|