dc.contributor.author | Γιαουρδήμου, Ιωάννα | el |
dc.contributor.author | Giaourdimou, Ioanna | en |
dc.date.accessioned | 2020-12-01T10:50:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-01T10:50:02Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52128 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19826 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Βιβλιοθήκη | el |
dc.subject | Ιδρυματικό αποθεματικό | el |
dc.subject | Ψηφιακα αρχεία | el |
dc.subject | ΣΔΑΕΚ | el |
dc.subject | Δήμος Ελληνικού - Αργυρούπολης | el |
dc.subject | Library | en |
dc.subject | Institutional repositories | en |
dc.subject | Digital resources | en |
dc.subject | SECAP | en |
dc.subject | Municipality of Ellinikon-Argyroupoli | en |
dc.title | Σχέδιο δράσης για την αειφόρο ενέργεια και το κλίμα του δήμου Ελληνικού - Αργυρούπολης | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Σχέδιο Δράσης | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-10-27 | |
heal.abstract | Το Σύμφωνο των Δημάρχων για το Κλίμα και την Ενέργεια αποτελεί μία από τις σημαντικότερες Ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες, μέσω της οποίας οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης αποκτούν νέες προοπτικές με στόχο την αποτελεσματική λειτουργία και τον αυξημένο ρόλο του στα πλαίσια προστασίας του περιβάλλοντος και της διαχείρισης της τοπικής οικονομίας. Αρχικά, στο πλαίσιο του ενεργειακού σχεδιασμού του κάθε δήμου κρίνεται αναγκαίος ο προσδιορισμός του στόχου για τη μείωση των εκπομπών αερίων CO2 μέχρι το 2030 επιλέγοντας δράσεις Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΕΞΕΝ) που ταιριάζουν στο προφίλ του εκάστοτε δήμου. Ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης προσχωρώντας στο Σύμφωνο των Δημάρχων στοχεύει στην επίτευξη, ή ακόμα και την υπέρβαση του στόχου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των εκπομπών κατά 40% μέχρι το 2030. Οι βασικοί άξονες που θα επιφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα είναι η αύξηση της ενεργειακής του αποδοτικότητας, η αύξηση της χρήσης ΑΠΕ στην επικράτειά του, και η εμπλοκή και κινητοποίηση των πολιτών στη διαδικασία περιβαλλοντικών και ενεργειακών δράσεων. Για την απογραφή των εκπομπών CO2 επιλέχθηκε ως έτος αναφοράς το 2012. Αναζητήθηκαν / υπολογίστηκαν καταναλώσεις για τους παρακάτω τομείς: o Κτίρια, Εξοπλισμός/Εγκαταστάσεις και Βιομηχανία Δημοτικά κτίρια, εξοπλισμός και εγκαταστάσεις Δημοτικός δημόσιος φωτισμός Κατοικίες Κτίρια, εξοπλισμός και εγκαταστάσεις τριτογενούς τομέα (μη δημοτικά) o Μεταφορές Δημοτικός στόλος Δημόσιες μεταφορές Ιδιωτικές και εμπορικές μεταφορές Επιπροσθέτως, στο κομμάτι των εκπομπών συμπεριλήφθηκαν και οι εκπομπές CO2 που προέρχονται από τη διαχείριση των απορριμμάτων στο ΧΥΤΑ Φυλής. Για το 2012 η ενεργειακή κατανάλωση του Δήμου ανήλθε σχεδόν στις 900 GWh, εκ των οποίων το 68% κατανέμεται στις Ιδιωτικές και Εμπορικές Μεταφορές, το 17% αφορά τον Τριτογενή Τομέα, το 14% τον Οικιακό Τομέα και ακολουθούν οι υπόλοιποι τομείς. Αναφορικά με τις πηγές ενέργειας, η μεγαλύτερη κατανάλωση είναι αυτή της βενζίνης με το αντίστοιχο ποσοστό να ανέρχεται σε 48% και ακολουθεί το πετρέλαιο κίνησης με 21% και η ηλεκτρική ενέργεια με 20%. Ο στόχος που τέθηκε από το Δήμο Ελληνικού - Αργυρούπολης με ορίζοντα το 2030 για μείωση του CO2 στην ατμόσφαιρα αντιστοιχεί σε ποσοστό 41,86%. Για τον καθορισμό της κατάλληλης στρατηγικής επίτευξης του ποσοστού επιλέχθηκε ο αποδοτικότερος συνδυασμός των προτεινόμενων δράσεων με άξονα τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου. Όσον αφορά στο εκτιμώμενο κόστος υπολογίστηκε πως ο Δήμος καλείται να διαθέσει 150 εκατομμύρια ευρώ για την υλοποίηση των προτεινόμενων δράσεων, ενώ οι ιδιώτες 200, αναζητώντας παράλληλα και τις κατάλληλες πηγές χρηματοδότησης. Ο Δήμος Ελληνικού - Αργυρούπολης, λοιπόν, δεσμεύεται για ένα σύνολο δράσεων σε όλους τους τομείς του Δήμου. Τα τελευταία 20 χρόνια έχουν σημειωθεί σημαντικές αλλαγές στο παγκόσμιο κλίμα που επηρεάζουν αρνητικά τη ζωή των πολιτών ποικιλοτρόπως. Το τελευταίο κεφάλαιο του παρόντος ΣΔΑΕΚ αποτυπώνει την τρέχουσα κατάσταση στο Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης, καθώς και τα προβλήματα που οφείλονται στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Ακολούθως, προτείνονται δράσεις για την προστασία της περιοχής από τα προβλεπόμενα ακραία καιρικά φαινόμενα. Συνοψίζοντας, το ΣΔΑΕΚ αποτελείται από τα ακόλουθα τέσσερα κεφάλαια: o Συνολική Στρατηγική: Συνολικός στόχος και μακροπρόθεσμο όραμα του Δήμου ως το 2030,καθώς και οργανωτικές και οικονομικές παράμετροι για την προετοιμασία και την υλοποίησητου ΣΔΑΕΚ. o Απογραφή Εκπομπών Αναφοράς: Τελική κατανάλωση ενέργειας εντός της περιοχής του Δήμουκαι εκπομπές CO2 ανά τομέα δραστηριότητας για το έτος 2012. o Δράσεις και Μέτρα για το 2030: Πληροφορίες σχετικά με τα μέτρα ενεργειακής απόδοσης, ταέργα ΑΠΕ και άλλες δράσεις που σχετίζονται με την ενέργεια. o Αξιολόγηση κινδύνων από τις επιπτώσεις των ακραίων καιρικών φαινομένων και δράσειςπροσαρμογής στην κλιματική αλλαγή. | el |
heal.abstract | The Covenant of Mayors for Climate and Energy is one of the most important European initiatives, through which Local Governments gain new perspective, in order to function effectively and increase their role in the protection of the environment and the management of the local economy. Initially, in the context of the energy planning of each municipality, it is deemed necessary to determine the target for the reduction of CO2 emissions by 2030 by selecting Renewable Energy Sources (RES) and Energy Saving actions that match the profile of each municipality. The Municipality of Elliniko - Argyroupolis, joining the Covenant of Mayors, aims to achieve, or even exceed, the goal of the European Union to reduce its emissions by 40% by 2030. The main axes that will bring the desired result are increasing its energy efficiency, increasing the use of RES in its territory, as well as involving and mobilizing citizens in the process of environmental and energy actions. For the inventory of CO2 emissions, 2012 was selected as the reference year. Consumptions were searched/calculated for the following sectors: o Buildings, Equipment / Facilities and Industry Municipal buildings, equipment and facilities Municipal public lighting Households Tertiary sector buildings, equipment and facilities (non-municipal) o Transportation Municipal fleet Public transport Private and commercial transport In addition, the part of the emissions included the CO2 emissions that derive from the waste management at the Fili landfill (the main landfill of the metropolitan area of Athens, where the Municipality of Elliniko – Argyroupolis is located). For 2012, the energy consumption of the Municipality amounted to almost 900 GWh, of which 68% was allocated to Private and Commercial Transport, 17% concerned the Tertiary Sector, 14% the Household Sector. The rest of the sectors accounted only for the remaining 3% of CO2 emissions. Regarding energy sources, the highest consumption is that of gasoline with the corresponding percentage amounting to 48%, followed by diesel with 21% and electricity with 20%. The target set by the Municipality of Elliniko - Argyroupolis with a horizon in 2030 for CO2 reduction in the atmosphere corresponds to a percentage of 41.86%. In order to determine the appropriate strategy for achieving this percentage, the most efficient combination of the proposed actions was chosen based on the financial capability of the Municipality. Regarding the estimated costs, it was calculated that the Municipality is required to allocate 150 million euros for the implementation of the proposed actions, while individuals 200 million euros, while seeking the appropriate sources of funding. The Municipality of Elliniko - Argyroupolis, therefore, is committed to a set of actions in all sectors of the Municipality. The last 20 years have seen significant changes in the global climate that negatively affect the lives of citizens in various ways. The last chapter of this SECAP (Sustainable Energy and Climate Action Plan) reflects the current situation in the Municipality of Elliniko - Argyroupolis, as well as the problems due to the effects of climate change.in the next paragraph, actions are proposed to protect the area from the forecast extreme weather events. In summary, the SECAP consists of the following four chapters: o Overall Strategy: Overall goal and long-term vision of the Municipality until 2030, as well asorganizational and financial parameters for the preparation and implementation of SECAP. o Reference Emissions Inventory: Final energy consumption within the area of the Municipalityand CO2 emissions per sector of activity for the year 2012. o Actions and Measures for 2030: Information on energy efficiency measures, RES projects andother energy-related actions. o Extreme weather risk assessment and climate change adaptation actions | en |
heal.advisorName | Δούκας, Χρυσόστομος | el |
heal.committeeMemberName | Ασκούνης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Δούκας, Χρυσόστομος | el |
heal.committeeMemberName | Ψαρράς, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 153 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: