HEAL DSpace

Ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ με εφαρμογή στο λιμάνι του Βόλου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κύριτσης, Χρήστος el
dc.date.accessioned 2020-12-02T07:34:39Z
dc.date.available 2020-12-02T07:34:39Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52143
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19841
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Supply chain el
dc.subject Fuel el
dc.title Ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ με εφαρμογή στο λιμάνι του Βόλου el
dc.contributor.department Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής έρευνας el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Εφοδιαστική αλυσίδα el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-10-13
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την επέκταση της εφοδιαστικής αλυσίδας του ΥΦΑ καθώς και την προμήθεια του ως καύσιμο για τον ανεφοδιασμό πλοίων. Από την 1η Ιανουαρίου 2020 τέθηκε σε ισχύ ένας παγκόσμιος κανονισμός που θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές επιβλαβών οξειδίων του θείου (SOx) από τα πλοία, αποδίδοντας σημαντικά οφέλη τόσο για την ανθρώπινη υγεία όσο και για το περιβάλλον. Γνωστός ως "IMO 2020" ο κανονισμός αυτός ορίζει ότι το συνολικό ανώτατο όριο της περιεκτικότητας σε θείο του καυσίμου των πλοίων θα μειωθεί στο 0,50% (από 3,50%). Για την εναρμόνιση με τον νέο αυτό κανονισμό οι πλοιοκτήτες έχουν να επιλέξουν μεταξύ τριών στρατηγικών συμμόρφωσης. Μία επιλογή είναι η εναλλαγή σε πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο το οποίο πιθανόν να μην ικανοποιεί μελλοντικούς κανονισμούς, ειδικά όσον αφορά τα αέρια του θερμοκηπίου (GHGs). Ο περιορισμός των ατμοσφαιρικών ρύπων είναι επίσης δυνατός με την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού των καυσαερίων, γνωστών και ως "scrubbers. Τέλος, τα πλοία μπορούν να χρησιμοποιούν διαφορετικά καύσιμα, με χαμηλό ή και μηδενικό θείο όπως για παράδειγμα υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ), το οποίο παρέχει μειώσεις έως 95% για τα οξείδια του αζώτου [NOx], 99,9% για τα οξείδια του θείου [SOx] και έως και 21% για το διοξείδιο του άνθρακα [CO2]. Για να γίνει ελκυστική η στρατηγική συμμόρφωσης με ΥΦΑ για τους πλοιοκτήτες είναι απαραίτητη αρχικά η ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας του ΥΦΑ σε περισσότερους λιμένες. Με χρήση της παραπάνω προσέγγισης, ελέγχεται η πιθανότητα διεύρυνσης της προμήθειας ΥΦΑ στον λιμένα του Βόλου. Ο λιμένας του Βόλου, διαθέτει ικανοποιητική υποδομή και επαρκή χερσαία ζώνη, ενώ το αντικείμενο δράσης του εκτείνεται σε όλο το φάσμα των λιμενικών δραστηριοτήτων. Χρησιμοποιώντας διαφορετικές μεθοδολογίες, γίνεται πρόβλεψη της ζήτησης ΥΦΑ για τον λιμένα του Βόλου. Έπειτα, παρουσιάζονται τρείς διαφορετικές μέθοδοι μεταφοράς ΥΦΑ οι οποίες δύνανται να ικανοποιήσουν την ζήτηση αυτή. Η πρώτη μέθοδος που αναλύεται είναι ανεφοδιασμός πλοίου από βυτιοφόρο-τράκτορα, η δεύτερη είναι ανεφοδιασμός των πλοίων από πλοίο και η τρίτη είναι ο ανεφοδιασμός των πλοίων από μόνιμη φορτηγίδα που βρίσκεται στον λιμένα του Βόλο. Η κάθε μέθοδος ανεφοδιασμού έχει φυσικά τα δικά της θετικά και αρνητικά στοιχεία. Ανάλυση σε επενδυτικά κόστη δεν έγινε λόγω της πολυπλοκότητας μιας τέτοιας επένδυσης και του μεγέθους που θα αποφασίσει να επενδύσει τυχόν εταιρεία ή σύμπραξη εταιρειών προμήθειας καυσίμου. Παρόλα αυτά αναλύονται και παρουσιάζονται τα λειτουργικά κόστη της κάθε μεθόδου ανεφοδιασμού. Συμπερασματικά η εκτιμώμενη ζήτηση είναι επαρκής για την εφαρμογή και των τριών μεθόδων μεταφοράς. Η περίπτωση του ανεφοδιασμού με βυτιοφόρο έχει χαμηλό επενδυτικό κόστος αλλά υψήλα λειτουργικά, η περίπτωση του πλοίου μεταφοράς ΥΦΑ είναι συμφέρουσα σε περίπτωση που το πλοίο εξυπηρετεί περισσότερα από ένα λιμάνια. Τέλος η περίπτωση της φορτηγίδας έχει υψηλή διαθεσιμότητα και ευελιξία για τον ανεφοδιασμό στην ευρύτερη περιοχή του λιμένα αλλά ο ανεφοδιασμός της αυξάνει αρκετά την αρχική επένδυση. el
heal.advisorName Λεώπουλος, Βρασίδας el
heal.committeeMemberName Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Πόνης, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Λεώπουλος, Βρασίδας el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 88 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα