dc.contributor.author | Κύριτσης, Χρήστος | el |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T07:34:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T07:34:39Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52143 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19841 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Supply chain | el |
dc.subject | Fuel | el |
dc.title | Ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ με εφαρμογή στο λιμάνι του Βόλου | el |
dc.contributor.department | Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής έρευνας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Εφοδιαστική αλυσίδα | el |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-10-13 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την επέκταση της εφοδιαστικής αλυσίδας του ΥΦΑ καθώς και την προμήθεια του ως καύσιμο για τον ανεφοδιασμό πλοίων. Από την 1η Ιανουαρίου 2020 τέθηκε σε ισχύ ένας παγκόσμιος κανονισμός που θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές επιβλαβών οξειδίων του θείου (SOx) από τα πλοία, αποδίδοντας σημαντικά οφέλη τόσο για την ανθρώπινη υγεία όσο και για το περιβάλλον. Γνωστός ως "IMO 2020" ο κανονισμός αυτός ορίζει ότι το συνολικό ανώτατο όριο της περιεκτικότητας σε θείο του καυσίμου των πλοίων θα μειωθεί στο 0,50% (από 3,50%). Για την εναρμόνιση με τον νέο αυτό κανονισμό οι πλοιοκτήτες έχουν να επιλέξουν μεταξύ τριών στρατηγικών συμμόρφωσης. Μία επιλογή είναι η εναλλαγή σε πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο το οποίο πιθανόν να μην ικανοποιεί μελλοντικούς κανονισμούς, ειδικά όσον αφορά τα αέρια του θερμοκηπίου (GHGs). Ο περιορισμός των ατμοσφαιρικών ρύπων είναι επίσης δυνατός με την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού των καυσαερίων, γνωστών και ως "scrubbers. Τέλος, τα πλοία μπορούν να χρησιμοποιούν διαφορετικά καύσιμα, με χαμηλό ή και μηδενικό θείο όπως για παράδειγμα υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ), το οποίο παρέχει μειώσεις έως 95% για τα οξείδια του αζώτου [NOx], 99,9% για τα οξείδια του θείου [SOx] και έως και 21% για το διοξείδιο του άνθρακα [CO2]. Για να γίνει ελκυστική η στρατηγική συμμόρφωσης με ΥΦΑ για τους πλοιοκτήτες είναι απαραίτητη αρχικά η ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας του ΥΦΑ σε περισσότερους λιμένες. Με χρήση της παραπάνω προσέγγισης, ελέγχεται η πιθανότητα διεύρυνσης της προμήθειας ΥΦΑ στον λιμένα του Βόλου. Ο λιμένας του Βόλου, διαθέτει ικανοποιητική υποδομή και επαρκή χερσαία ζώνη, ενώ το αντικείμενο δράσης του εκτείνεται σε όλο το φάσμα των λιμενικών δραστηριοτήτων. Χρησιμοποιώντας διαφορετικές μεθοδολογίες, γίνεται πρόβλεψη της ζήτησης ΥΦΑ για τον λιμένα του Βόλου. Έπειτα, παρουσιάζονται τρείς διαφορετικές μέθοδοι μεταφοράς ΥΦΑ οι οποίες δύνανται να ικανοποιήσουν την ζήτηση αυτή. Η πρώτη μέθοδος που αναλύεται είναι ανεφοδιασμός πλοίου από βυτιοφόρο-τράκτορα, η δεύτερη είναι ανεφοδιασμός των πλοίων από πλοίο και η τρίτη είναι ο ανεφοδιασμός των πλοίων από μόνιμη φορτηγίδα που βρίσκεται στον λιμένα του Βόλο. Η κάθε μέθοδος ανεφοδιασμού έχει φυσικά τα δικά της θετικά και αρνητικά στοιχεία. Ανάλυση σε επενδυτικά κόστη δεν έγινε λόγω της πολυπλοκότητας μιας τέτοιας επένδυσης και του μεγέθους που θα αποφασίσει να επενδύσει τυχόν εταιρεία ή σύμπραξη εταιρειών προμήθειας καυσίμου. Παρόλα αυτά αναλύονται και παρουσιάζονται τα λειτουργικά κόστη της κάθε μεθόδου ανεφοδιασμού. Συμπερασματικά η εκτιμώμενη ζήτηση είναι επαρκής για την εφαρμογή και των τριών μεθόδων μεταφοράς. Η περίπτωση του ανεφοδιασμού με βυτιοφόρο έχει χαμηλό επενδυτικό κόστος αλλά υψήλα λειτουργικά, η περίπτωση του πλοίου μεταφοράς ΥΦΑ είναι συμφέρουσα σε περίπτωση που το πλοίο εξυπηρετεί περισσότερα από ένα λιμάνια. Τέλος η περίπτωση της φορτηγίδας έχει υψηλή διαθεσιμότητα και ευελιξία για τον ανεφοδιασμό στην ευρύτερη περιοχή του λιμένα αλλά ο ανεφοδιασμός της αυξάνει αρκετά την αρχική επένδυση. | el |
heal.advisorName | Λεώπουλος, Βρασίδας | el |
heal.committeeMemberName | Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Πόνης, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Λεώπουλος, Βρασίδας | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 88 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: