dc.contributor.author |
Λαλλάς, Ιωάννης
|
el |
dc.contributor.author |
Lallas, Ioannis
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-12-02T10:18:44Z |
|
dc.date.available |
2020-12-02T10:18:44Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52167 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19865 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ποδήλατο |
el |
dc.subject |
Bicycle |
en |
dc.subject |
Αθήνα |
el |
dc.subject |
Παράμετροι |
el |
dc.subject |
Υποδομές |
el |
dc.subject |
Μετακίνηση |
el |
dc.subject |
Athens |
en |
dc.subject |
Parametrs |
en |
dc.subject |
Ιnfrastructures |
en |
dc.subject |
Transport |
en |
dc.title |
Παράμετροι χρήσης του ποδηλάτου στην πόλη της Αθήνας |
el |
dc.title |
The parametrs that influence the choice of bicycle as a means of transpotation in the city of Athens |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συγκοινωνιακά |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-03-30 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο τον προσδιορισμό των παραμέτρων που επηρεάζουν την επιλογή του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης στην πόλη της Αθήνας. Για τον σκοπό αυτό διεξήχθη έρευνα στην περιοχή της Αθήνας. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν η μέθοδος των δεδηλωμένων προτιμήσεων. Στην έρευνα συμμετείχαν 120 μετακινούμενοι οι οποίοι επιλέχθηκαν με τυχαία δειγματοληψία. Το ερωτηματολόγιο, που κλήθηκαν να συμπληρώσουν, αποτελούνταν από τέσσερα μέρη. Στο πρώτο μέρος τέθηκαν ερωτήματα που αφορούσαν τα βασικά χαρακτηριστικά μετακίνησης των συμμετεχόντων. Στο δεύτερο μέρος του ερωτηματολογίου παρουσιάστηκαν στους ερωτώμενους υποθετικά σενάρια στα οποία έπρεπε οι συμμετέχοντες να επιλέξουν πόσο πιθανή είναι η χρήση του ποδηλάτου από τους ίδιους σε καθένα από αυτά. Τα σενάρια σχεδιάστηκαν με χρήση τριών παραμέτρων: σκοπό μετακίνησης, καιρικές συνθήκες και ύπαρξη ή μη ποδηλατικών υποδομών. Το τρίτο μέρος έπρεπε να απαντηθεί μόνο από χρήστες ποδηλάτου. Σε αυτό το μέρος διερευνήθηκαν χαρακτηριστικά των ατόμων που ποδηλατούν όπως: οι λόγοι που μετακινούνται με το ποδήλατο, η οδική τους συμπεριφορά και ο χρόνος που αφιερώνουν σε αυτό. Τέλος στο 4ο μέρος εξετάστηκαν τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων. Οι παράγοντες επιλογής αναλύθηκαν μέσω της ανάπτυξης ενός μοντέλου διακριτών επιλογών (διατεταγμένου μοντέλου probit). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ύπαρξη ποδηλατικών υποδομών και οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό τη χρήση του ποδηλάτου, ενώ ο σκοπός επηρεάζει σε μικρότερο βαθμό. Αποθαρρυντικοί παράγοντες αποδείχθηκαν η δυσκολία στη μετακίνηση, η έλλειψη καλής φυσικής κατάστασης, η αδυναμία μεταφοράς αγαθών και προσώπων και ο περιορισμός ενδυματολογικών επιλογών. Σημαντικό ρόλο επίσης παίζουν και άλλες παράμετροι όπως το φύλο, η εκπαίδευση, το εισόδημα, η εργασία και η κατοχή αυτοκινήτου. Τέλος, από την ανάλυση των επιμέρους υποσυνόλων του πληθυσμού προέκυψαν παρεμφερή αποτελέσματα. |
el |
heal.advisorName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαριανός, Βασίλειος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
119 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|