HEAL DSpace

Μελέτη οικονομικής εφικτότητας χρήσης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ως καυσίμου σε μεγάλα κρουαζιερόπλοια

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λίτσας, Σπυρίδων el
dc.contributor.author Litsas, Spyridon en
dc.date.accessioned 2020-12-02T11:17:57Z
dc.date.available 2020-12-02T11:17:57Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52174
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19872
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” el
dc.rights Default License
dc.subject Φυσικό αέριο el
dc.subject Πλυντρίδα el
dc.subject Κρουαζιερόπλοιο el
dc.subject Μετασκευή el
dc.subject Cruise ship en
dc.subject Scrubber en
dc.subject LNG en
dc.subject Retrofit en
dc.subject Financial en
dc.title Μελέτη οικονομικής εφικτότητας χρήσης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ως καυσίμου σε μεγάλα κρουαζιερόπλοια el
heal.type masterThesis
heal.classification Ναυτιλία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-02-18
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιείται μια μελέτη σκοπιμότητας για την μείωση των αέριων ρύπων από τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού τα νέα όρια περιεκτικότητας θείου στα καύσιμα των πλοίων θα πρέπει να ανέρχονται σε 0.5 % (κ.β.) παγκοσμίως και 0.1 % (κ.β.) εντός των περιοχών ελέγχου των εκπομπών από την 1η Ιανουαρίου του 2020. Συνεπώς για την κάλυψη των απαιτήσεων αυτών θα πρέπει οι πλοιοκτήτες να στραφούν σε εναλλακτικές λύσεις, έτσι ώστε τα πλοία τους να συνεχίσουν την ορθή λειτουργία τους.. Στην παρούσα μελέτη γίνεται μια σύγκριση των δυνητικών αυτών λύσεων που είναι είτε η χρήση συμμορφούμενων καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, είτε η χρήση πλυντρίδων (scrubbers) για την πλύση των καυσαερίων, είτε η μετατροπή των κρουαζιερόπλοιων για καύση υγροποιημένου φυσικού αερίου ‘‘LNG Retrofit’’. Αρχικά πραγματοποιείται μια περιγραφή της ναυλαγοράς κρουαζιέρας τόσο σε Ελληνικό επίπεδο, όσο και σε Ευρωπαϊκό και σε Παγκόσμιο επίπεδο, ώστε να αντιληφθεί ο αναγνώστης τα μεγέθη για τα οποία είναι σημαντικά τα όσα θα ειπωθούν στη συνέχεια. Έπειτα γίνεται μια αναλυτική περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης, κάνοντας αναφορά στα καύσιμα που καταναλώνουν τα κρουαζιερόπλοια, στα είδη των ατμοσφαιρικών ρύπων που παράγονται, καθώς και στις επιπτώσεις αυτών στο περιβάλλον και τον άνθρωπο. Επισημαίνονται αναλυτικά οι κανονισμοί του ΙΜΟ και τα επιτρεπόμενα όρια σε ρύπους, οι περιοχές ελέγχου των εκπομπών και η νομοθεσία που επικρατεί σε διάφορα κράτη. Στη συνέχεια αναλύονται οι πιθανές λύσεις για τη συμμόρφωση των κρουαζιερόπλοιων με τους νέους κανονισμούς. Πρώτα αναφέρονται οι τύποι των πλυντρίδων και η αρχή λειτουργίας του κάθε τύπου. Στους τύπους αυτούς περιλαμβάνονται οι πλυντρίδες ανοιχτού τύπου (open loop scrubbers), οι πλυντρίδες κλειστού τύπου (closed loop scrubbers) και οι υβριδικές πλυντρίδες που συνδυάζουν τη λειτουργία των προαναφερθέντων (hybrid scrubbers). Εξετάζονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε τύπου και πραγματοποιείται μια ανάλυση SWOT για τη λύση της χρήση των πλυντρίδων, ώστε να γίνουν αντιληπτά τα δυνατά σημεία, οι αδυναμίες, οι ευκαιρίες και οι απειλές. Ακολούθως εξετάζεται η λύση της χρήσης υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Αναφέρονται οι τρέχουσες συνθήκες στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου, οι τύποι των κινητήρων στους οποίους μπορεί να γίνει χρήση του καυσίμου αυτού, καθώς και ο τύπος των δεξαμενών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποθήκευση του καυσίμου. Και σε αυτήν την περίπτωση γίνεται μια ανάλυση SWOT ώστε να αναφερθούν τα δυνατά σημεία, οι αδυναμίες, οι ευκαιρίες και οι απειλές από τη χρήση ΥΦΑ στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Ύστερα από την εκτενή ανάλυση των μεθόδων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη των διεθνών κανονισμών, γίνεται μια σύγκριση των μεθόδων αυτών. Πρώτα συγκρίνεται η μέθοδος της εγκατάστασης των πλυντρίδων, με μέθοδο της χρήσης συμμορφούμενων καυσίμων, στη συνέχεια η λύση της μετασκευής των κρουαζιερόπλοιων για καύση υγροποιημένου φυσικού αερίου με τη λύση της χρήσης συμμορφούμενων καυσίμων και τέλος, η μέθοδος της εγκατάστασης των πλυντρίδων με τη λύση της μετασκευής των κρουαζιερόπλοιων για καύση υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σε κάθε σενάριο υπολογίζεται η Καθαρή Παρούσα Αξία και ο Εσωτερικός Συντελεστής Απόδοσης, ώστε να γίνει αντιληπτό ποια επένδυση συμφέρει. Τέλος, γίνεται μια αξιολόγηση των προτεινόμενων λύσεων και δίνονται τα τελικά συμπεράσματα της μελέτης που πραγματοποιείται. Επίσης, αναφέρονται μελλοντικές προτάσεις για την εκπομπή μηδενικών ρύπων από τον τομέα της κρουαζιέρας που είναι και ο πολυπόθητος στόχος. el
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτριος
heal.committeeMemberName Καϊκτσής, Λάμπρος
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος
heal.committeeMemberName Λυρίδης, Δημήτριος
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 166
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής