dc.contributor.author |
Πουταχίδης, Κωνσταντίνος
|
el |
dc.contributor.author |
Poutachidis, Konstantinos
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-12-03T07:47:47Z |
|
dc.date.available |
2020-12-03T07:47:47Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52198 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19896 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οδηγική συμπεριφορά |
el |
dc.subject |
Απόσπαση προσοχής |
el |
dc.subject |
Κινητό τηλέφωνο |
el |
dc.subject |
Ημέρα |
el |
dc.subject |
Νύχτα |
el |
dc.subject |
Driving behavior |
en |
dc.subject |
Distraction |
en |
dc.subject |
Mobile phone |
en |
dc.subject |
Day |
en |
dc.subject |
Night |
en |
dc.title |
Διερεύνηση της επιρροής της χρήσης κινητού τηλεφώνου στην οδηγική συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας |
el |
dc.title |
Investigation of the impact of mobile phone use on driver's behavior during daytime and nighttime driving |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συγκοινωνιακή τεχνική |
el |
heal.classification |
Transportation engineering |
en |
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-10-14 |
|
heal.abstract |
Σκοπό της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της επιρροής της χρήσης του κινητού τηλεφώνου στην οδηγική συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από την εκτέλεση δύο πειραμάτων που έγιναν σε περιβάλλον προσομοιωτή οδήγησης με στόχο τη διερεύνηση της συμπεριφοράς των οδηγών όταν γίνεται ταυτόχρονη χρήση του κινητού τηλεφώνου με τρεις διαφορετικούς τρόπους διεπαφής: δια χειρός, με ενσύρματα ακουστικά, με ανοιχτή ακρόαση. Στα πειράματα έλαβαν μέρος οδηγοί ηλικίας από 20 έως 60 ετών οι οποίοι οδήγησαν τόσο σε αστικό όσο και σε υπεραστικό περιβάλλον για κάθε μία από τις εναλλακτικές χρήσης του κινητού τηλεφώνου. Για την εκπόνηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας, χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα που αφορούσαν τους συμμετέχοντες που οδήγησαν και σε συνθήκες ημέρας και σε συνθήκες νύχτας, με στόχο μία περαιτέρω σύγκριση της οδήγησης για αυτές τις συνθήκες. Κατά συνέπεια, χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από 15 οδηγούς, εκ των οποίων οι 11 ήταν άντρες και οι 4 γυναίκες. Η συγκεκριμένη έρευνα εστιάζει στην οδηγική συμπεριφορά, με χρήση κινητού τηλεφώνου, σε σχέση με κάποιες βασικές παραμέτρους, οι οποίες είναι η μέγιστη ταχύτητα, ο χρόνος αντίδρασης, η μέγιστη επιτάχυνση και η μέγιστη επιβράδυνση σε συμβάν. Στο πλαίσιο της στατιστικής ανάλυσης των δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν, σχεδιάστηκαν γενικευμένα γραμμικά μοντέλα με σκοπό τη διερεύνηση της επίδρασης της χρήσης του κινητού τηλεφώνου, καθώς και του παράγοντα της ημέρας και νύχτας στην οδηγική συμπεριφορά. Μέσα από τη δημιουργία των μοντέλων, παρατηρείται πως τόσο το κινητό τηλέφωνο όσο και οι συνθήκες ημέρας και νύχτας επηρεάζουν την οδηγική συμπεριφορά. Ειδικότερα, η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, προκαλεί τάση μείωσης της μέγιστης ταχύτητας σε όλες τις περιπτώσεις (ημέρα, νύχτα, κοινό), ο χρόνος αντίδρασης παρουσιάζει τάση αύξησης για οποιονδήποτε τρόπο χρήσης του κινητού τηλεφώνου, η μέγιστη επιτάχυνση μειώνεται ή παρουσιάζει τάση μείωσης για όλους τους τύπους διεπαφής και στη μέγιστη επιβράδυνση εμφανίζεται τάση μείωσης στις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ παρατηρείται και τάση αύξησης για ένα συγκεκριμένο είδος απόσπασης προσοχής. |
el |
heal.abstract |
The purpose of this thesis is to investigate the influence of mobile phone on driving behavior considering both daytime and nighttime driving. The use of mobile phone is probably the most common source of distraction and a major cause of traffic accidents, especially in the recent years. Data from two simulator experiments was used in order to examine the drivers’ behavior while using a mobile phone in three different modes: handheld, wired earphones and speaker mode. Participants drove in both urban and rural roads using the three different modes of the mobile phone. The experiment’s sample consisted of 15 drivers (11 male and 4 female). This particular research focused on driving behavior while using the mobile phone in relation to specific driving indicators. These were maximum speed, reaction time, maximum acceleration and maximum event deceleration. Regarding the statistical analysis, generalized linear models were designed in order to investigate the influence of mobile phone on driving behavior. Through these models, it can be observed how both mobile phone and the condition of day and night can influence the driver. In particular, the use of the mobile phone while driving causes a decreasing trend of the maximum speed in all cases (day, night, both), the reaction time shows an increasing trend and the maximum acceleration shows a decreasing trend regardless of the mode of use, while the maximum deceleration shows a decreasing trend in most of the cases, while it is also observed an increasing trend in a particular kind of distraction. |
en |
heal.advisorName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαριανός, Βασίλειος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|