dc.contributor.author |
Αδαμάκης, Ελευθέριος
|
el |
dc.contributor.author |
Adamakis, Eleftherios
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-12-03T18:16:45Z |
|
dc.date.available |
2020-12-03T18:16:45Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52224 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19922 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κινητήρες Diesel |
el |
dc.subject |
Εκπομπές ρύπων |
el |
dc.subject |
Μοντελοποίηση |
el |
dc.subject |
Οξείδια αζώτου |
el |
dc.subject |
Τμηματική έγχυση |
el |
dc.subject |
Diesel engine |
en |
dc.subject |
Emissions |
el |
dc.subject |
NOx |
el |
dc.subject |
Modelling |
el |
dc.subject |
Split injections |
el |
dc.title |
Διερεύνηση στρατηγικών τμηματικής έγχυσης καυσίμου σε τετράχρονο κινητήρα Diesel με χρήση θερμοδυναμικού κώδικα |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Θερμοδυναμική |
el |
heal.classification |
Thermodynamics |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-07-09 |
|
heal.abstract |
Μεγάλη σημασία δίνεται τις τελευταίες δεκαετίες στη μείωση των εκπεμπόμενων αέριων ρύπων από της μηχανές εσωτερικής καύσης, λόγω της σημαντικής συμβολής τους στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Ειδικότερα, όσον αφορά στα οξείδια του αζώτου (ΝΟx), αυτά επιδρούν σημαντικά στο σχηματισμό φωτοχημικού νέφους και της όξινης βροχής. Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η δυνατότητα μείωσης των εκπεμπόμενων ΝΟx τετράχρονου κινητήρα Diesel. Για τον σκοπό αυτόν δομήθηκε μοντέλο του κινητήρα με τη χρήση του Θερμοδυναμικού κώδικα WAVE, και αξιολογήθηκαν οι εκπομπές NOx για σενάρια τριών παλμών έγχυσης (προέγχυση, κύρια έγχυση, μετέγχυση) σε ταχύτητες 1500 rpm, 2000 rpm και 2500 rpm. Το μοντέλο βαθμονομήθηκε και αξιολογήθηκε βάσει πειραματικών δεδομένων από δημοσιευμένες εργασίες. Προέκυψε σημαντική μείωση των εκπομπών NOx (32%
κατά μέσο όρο) με μικρή μείωση της μέσης ενεργού πίεσης (3% κατά μέσο όρο). Τέλος, έγινε σύγκριση με περιπτώσεις συνεχούς προφίλ έγχυσης ίδιας μέσης ενδεικνύμενης πίεσης, και πιβεβαιώθηκε η μείωση της τελικής συγκέντρωσης NOx, και σε σχέση με αυτές. |
el |
heal.advisorName |
Καϊκτσής, Λάμπρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κυρτάτος, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαδόπουλος, Χρήστος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
73 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
σ. |
|