dc.contributor.author | Δανιήλ, Βασιλική | el |
dc.contributor.author | Daniil, Vasiliki | en |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:58:10Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52265 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19963 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Παραγωγή και Διαχείρηση Ενέργειας” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μείωση Εκπομπών CO2 | el |
dc.subject | Λιμάνι Πειραιά | el |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.subject | Πολυκριτήρια Ανάλυση 2-tuple TOPSIS | el |
dc.subject | Ετερογενείς Μεταβλητές | el |
dc.subject | CO2 Emission Reduction | en |
dc.subject | Port of Piraeus | en |
dc.subject | Shipping | en |
dc.subject | Multi-criteria Analysis 2-tuple TOPSIS | en |
dc.subject | Heterogeneous Variables | el |
dc.title | Αξιολόγηση Μέτρων Μείωσης Εκπομπών CO2 στο Λιμάνι του Πειραιά με Πολυκριτήρια Ανάλυση και Ετερογενείς Μεταβλητές | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Πολυκριτήρια Ανάλυση | el |
heal.classification | Multi-criteria Analysis | en |
heal.dateAvailable | 2021-12-03T22:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-10-23 | |
heal.abstract | Τα τελευταία χρόνια, πολλές λιμενικές αρχές έχουν αρχίσει να ενσωματώνουν στον σχεδιασμό τους την υλοποίηση μέτρων μείωσης εκπομπών CO2 με στόχο τον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και την βιώσιμη ανάπτυξη. Παράλληλα, τα λιμάνια ως σημαντικοί κόμβοι της ναυτιλίας αναμένεται ότι θα κατέχουν σημαντικό ρολό στην επίτευξη του μακροπρόθεσμου στόχου μείωσης των εκπομπών CO2 των θαλάσσιων μεταφορών κατά 50% έως το έτος 2050 που έχει θέσει ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας. Σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί η οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσής για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων όπως ηλεκτροδότησης των πλοίων από ξηρά (cold ironing) και ανεφοδιασμού LNG σε κεντρικά λιμάνια του δικτύου TEN-T. Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα καλών πρακτικών που εφαρμόζουν Ευρωπαϊκά λιμάνια για την μείωση των εκπομπών των λειτουργιών τους με διακυμάνσεις στα περιβαλλοντικά τους οφέλη, το κόστος και την ωριμότητα τους. Συνεπώς, η ανάγκη ανάπτυξης κατάλληλων μεθόδων αξιολόγησης τους με την αξιοποίηση πολυκριτήριας ανάλυσης αυξάνεται. Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας θα εξεταστεί η αξιοποίηση της πολυκριτήριας ανάλυσης 2-tuple TOPSIS για την υποστήριξη των λιμενικών αρχών στην λήψη αποφάσεων αξιολόγησης μέτρων μείωσης εκπομπών. Η προτεινόμενη μεθοδολογία θα εφαρμοστεί ως μελέτη περίπτωσης στο Λιμάνι του Πειραιά για την αξιολόγηση μέτρων που επιλέχθηκαν βάσει καλών πρακτικών άλλων Ευρωπαϊκών λιμένων και της υφιστάμενης υποδομής του λιμένα. | el |
heal.abstract | In recent years, many port authorities have begun to incorporate CO2 emission reduction measures into their planning, aiming at mitigating the effects of climate change and sustainable development. At the same time, ports as important shipping nodes are expected to have an important role in achieving the long-term goal of reducing CO2 emissions from maritime transport of 50% by the year 2050 set by the International Maritime Organization. An important step towards this direction is the EU Directive on the development of alternative fuel infrastructure such as on shore power supply (cold ironing) and LNG bunkering in core ports of the TEN-T network. There is a wide range of best practices applied in European ports to reduce emissions of their operations with variations in their environmental benefits, cost and maturity. Therefore, the need to develop appropriate methods for their evaluation by utilizing multi-criteria analysis increases. In the framework of this study, the utilization of the multi-criteria analysis 2-tuple TOPSIS will be examined to support the port authorities in decision making of emission reduction measures evaluation. The proposed methodology will be applied as a case study in the Port of Piraeus to evaluate measures selected based on best practices of other European ports and the current port infrastructure. | en |
heal.advisorName | Δούκας, Χρυσόστομος | el |
heal.committeeMemberName | Μπαλλής, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Ψαρράς, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 95 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: