HEAL DSpace

Αξιολόγηση Μέτρων Μείωσης Εκπομπών CO2 στο Λιμάνι του Πειραιά με Πολυκριτήρια Ανάλυση και Ετερογενείς Μεταβλητές

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δανιήλ, Βασιλική el
dc.contributor.author Daniil, Vasiliki en
dc.date.accessioned 2020-12-04T15:58:10Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52265
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19963
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Παραγωγή και Διαχείρηση Ενέργειας” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μείωση Εκπομπών CO2 el
dc.subject Λιμάνι Πειραιά el
dc.subject Ναυτιλία el
dc.subject Πολυκριτήρια Ανάλυση 2-tuple TOPSIS el
dc.subject Ετερογενείς Μεταβλητές el
dc.subject CO2 Emission Reduction en
dc.subject Port of Piraeus en
dc.subject Shipping en
dc.subject Multi-criteria Analysis 2-tuple TOPSIS en
dc.subject Heterogeneous Variables el
dc.title Αξιολόγηση Μέτρων Μείωσης Εκπομπών CO2 στο Λιμάνι του Πειραιά με Πολυκριτήρια Ανάλυση και Ετερογενείς Μεταβλητές el
heal.type masterThesis
heal.classification Πολυκριτήρια Ανάλυση el
heal.classification Multi-criteria Analysis en
heal.dateAvailable 2021-12-03T22:00:00Z
heal.language el
heal.access embargo
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-10-23
heal.abstract Τα τελευταία χρόνια, πολλές λιμενικές αρχές έχουν αρχίσει να ενσωματώνουν στον σχεδιασμό τους την υλοποίηση μέτρων μείωσης εκπομπών CO2 με στόχο τον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και την βιώσιμη ανάπτυξη. Παράλληλα, τα λιμάνια ως σημαντικοί κόμβοι της ναυτιλίας αναμένεται ότι θα κατέχουν σημαντικό ρολό στην επίτευξη του μακροπρόθεσμου στόχου μείωσης των εκπομπών CO2 των θαλάσσιων μεταφορών κατά 50% έως το έτος 2050 που έχει θέσει ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας. Σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί η οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσής για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων όπως ηλεκτροδότησης των πλοίων από ξηρά (cold ironing) και ανεφοδιασμού LNG σε κεντρικά λιμάνια του δικτύου TEN-T. Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα καλών πρακτικών που εφαρμόζουν Ευρωπαϊκά λιμάνια για την μείωση των εκπομπών των λειτουργιών τους με διακυμάνσεις στα περιβαλλοντικά τους οφέλη, το κόστος και την ωριμότητα τους. Συνεπώς, η ανάγκη ανάπτυξης κατάλληλων μεθόδων αξιολόγησης τους με την αξιοποίηση πολυκριτήριας ανάλυσης αυξάνεται. Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας θα εξεταστεί η αξιοποίηση της πολυκριτήριας ανάλυσης 2-tuple TOPSIS για την υποστήριξη των λιμενικών αρχών στην λήψη αποφάσεων αξιολόγησης μέτρων μείωσης εκπομπών. Η προτεινόμενη μεθοδολογία θα εφαρμοστεί ως μελέτη περίπτωσης στο Λιμάνι του Πειραιά για την αξιολόγηση μέτρων που επιλέχθηκαν βάσει καλών πρακτικών άλλων Ευρωπαϊκών λιμένων και της υφιστάμενης υποδομής του λιμένα. el
heal.abstract In recent years, many port authorities have begun to incorporate CO2 emission reduction measures into their planning, aiming at mitigating the effects of climate change and sustainable development. At the same time, ports as important shipping nodes are expected to have an important role in achieving the long-term goal of reducing CO2 emissions from maritime transport of 50% by the year 2050 set by the International Maritime Organization. An important step towards this direction is the EU Directive on the development of alternative fuel infrastructure such as on shore power supply (cold ironing) and LNG bunkering in core ports of the TEN-T network. There is a wide range of best practices applied in European ports to reduce emissions of their operations with variations in their environmental benefits, cost and maturity. Therefore, the need to develop appropriate methods for their evaluation by utilizing multi-criteria analysis increases. In the framework of this study, the utilization of the multi-criteria analysis 2-tuple TOPSIS will be examined to support the port authorities in decision making of emission reduction measures evaluation. The proposed methodology will be applied as a case study in the Port of Piraeus to evaluate measures selected based on best practices of other European ports and the current port infrastructure. en
heal.advisorName Δούκας, Χρυσόστομος el
heal.committeeMemberName Μπαλλής, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Ψαρράς, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 95 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα