dc.contributor.author |
Ερσπάμερ, Αλμπέρτο
|
el |
dc.contributor.author |
Erspamer, Almperto
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-12-04T21:59:17Z |
|
dc.date.available |
2020-12-04T21:59:17Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52280 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19978 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Συστήματα Αυτοματισμού” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ενεργητικός έλεγχος θορύβου |
el |
dc.subject |
Εικονικό μικρόφωνο |
|
dc.subject |
Active noise control |
en |
dc.subject |
|
|
dc.subject |
Virtual microphone |
en |
dc.title |
Ενεργητικός έλεγχος χαμηλόσυχνου θορύβου με χρήση νοητού μικροφώνου |
el |
dc.title |
Active noise control of low frequency noise using virtual microphone techniques |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Συστήματα αυτοματισμού |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-10-26 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα εργασία αναπτύσσεται πρότυπο σύστημα ενεργητικής ακύρωσης θορύβου νοητού σημείου. Στα μέσα μεταφοράς, στους εργασιακούς χώρους και αλλού, υπάρχουν ποικίλες μορφές θορύβου παρασκηνίου προερχόμενες από διάφορες ηχητικές πηγές (με κυριότερες εξ αυτών τους κινητήρες). Αυτοί οι θόρυβοι πρέπει να ελαχιστοποιούνται σύμφωνα με τα παγκόσμια πρότυπα των οργανισμών υγείας που καθορίζουν τα μέγιστα επιτρεπτά όρια ηχητικής έντασης. Ο ενεργητικός τρόπος
ακύρωσης θορύβου επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση συστοιχιών μικροφώνων-μεγαφώνων με στόχο αρχικά την αναγνώριση του θορύβου από το σύστημα και αφετέρου την εξάλειψη του με τη δημιουργία θορύβου ίδιας έντασης και αντίθετης φάσης από τα μεγάφωνα. Βασικό μειονέκτημα αυτής της μεθόδου είναι η επίτευξη της μείωσης σημειακά σε προκαθορισμένα σημεία του χώρου και πιο συγκεκριμένα γύρω από μια μικρή περιοχή όπου τοποθετούνται μικρόφωνα του συστήματος. Ωστόσο η ακυρωτική λειτουργία πρέπει να τελείται σε ζώνες γύρω από τα αυτιά του χρήστη όπου δεν μπορούν να βρίσκονται μικρόφωνα. Στην παρούσα μεταπτυχιακή εργασία εξ ερευνώνται και εφαρμόζονται μέθοδοι και τεχνικές ενεργητικής ακύρωσης θορύβου νοητού σημείου. Πιο συγκεκριμένα γίνεται θεωρητική τεκμηρίωση, προσομοιώσεις και υλοποίηση συστημάτων ενεργητικού ελέγχου θορύβου με εφαρμογή των τεχνικών εικονικού μικροφώνου "Virtual Microphone" και "Remote Microphone Technique" και τεχνικών εμπρόσθιας πρόβλεψης πεδίου τύπου "Extrapolation". Οι προσομοιώσεις υλοποιήθηκαν στο περιβάλλον της MATLAB μέσω του πακέτου προσομοίωσης k-Wave. Οι στόχοι του συστήματος τέθηκαν υπό τα πλάισια του έργου TRANVIC "Συστήματα κατανεμημένων ευφυών υλικών για ενεργητικό έλεγχο χαμηλόσυχνων ευρέως φάσματος θορύβων και κραδασμών σε μέσα μεταφοράς και ελαφρές κατασκευές". Τα αποτελέσματα της πειραματικής διάταξης που υλοποιήθηκε στο εργαστήριο δυναμικής και κατασκευών (ΕΔΚ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου παρουσιάζονται στο κεφάλαιο 6 της εργασίας και δείχνουν υπερκάλυψη των στόχων που τέθηκαν. |
el |
heal.abstract |
In the current thesis an active noise control (ANC) system using virtual microphone
techniques is studied. In many kea areas of interest like transportation medium, work
areas and other, it exists a big variety of background noises that need to be eliminated.
In an ANC system the actual attenuation is succeeded by the means of the placement of a
number of speakers and microphones. The goal of the ANC system is the local attenuation
of the noise in the area of the ANC configuration by the generation of a waveform that
has the same amplitude but opposite phase characteristics from the sound originated
by the noise source. In its simplest configuration the system is able to succeed this
attenuation in specified points in the 3D space and more specifically, in the points where
the microphones of the system are located. The zone of attenuation around these points
is usually small. The goal of the current study is the design, simulation and construction
of an ANC system capable of attenuating the noise in bigger areas in the 3D space far
away from the actual system’s microphones, and more specifically where the head of
the user in mind are located. Three virtual arrangements are studied, namely Virtual
Microphone (VM) method, Remote Microphone Technique (RMT), and forward prediction
method namely Extrapolation. Extended theoretical analysis of the simple LMS, FXLMS
and the above virtual algorithms is presented, as well as the results of simulations for
all the virtual algorithms conducted through MATLAB with the K-Wave software. Finally
in chapter 6, the results of the experimental configuration that was built in the lab of
Laboratory of Dynamics and Control at NTUA university of Athens in accordance with the
goals of the European project "TRANVIC" are presented. |
en |
heal.sponsor |
TRANVIC |
en |
heal.advisorName |
Αντωνιάδης, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Αντωνιάδης, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιακόπουλος, Χρήστος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κουλοχέρης, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
93 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|