dc.contributor.author |
Αντωνίου, Χρήστος
|
el |
dc.contributor.author |
Antoniou, Christos
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-12-05T19:41:39Z |
|
dc.date.available |
2020-12-05T19:41:39Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52282 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19980 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Συστήματα Αυτοματισμού” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ρομποτική |
el |
dc.subject |
Ιπτάμενα οχήματα |
el |
dc.subject |
Αυτόματος Έλεγχος |
el |
dc.subject |
Οπτική Ανατροφοδότηση |
el |
dc.subject |
Νευρωνικό Δίκτυο |
el |
dc.subject |
Neural Network |
en |
dc.subject |
Robotics |
en |
dc.subject |
Drone/UAV |
en |
dc.subject |
Visual Servoing |
en |
dc.subject |
Control |
el |
dc.title |
Παρακολούθηση πεζοδρομίου από ιπτάμενο όχημα μέσω οπτικής ανατροφοδότησης |
el |
dc.title |
Pavement tracking by an aerial vehicle via visual servoing |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Ρομποτική |
el |
heal.classification |
Αυτόματος Έλεγχος |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-10-27 |
|
heal.abstract |
Η συγκεκριμένη εργασία, αφορά την παρακολούθηση πεζοδρομίου από ένα ιπτάμενο μη-επανδρωμένο όχημα, μέσω οπτικής ανατροφοδότησης. Αρχικά, συγκεντώθηκαν τα απαραίτητα ηλεκτρονικά στοιχεία για την κατασκευή του ρομπότ, συνδέθηκαν σε ένα πλαίσιο έξι κινητήρων και πραγματοποιήθηκαν δοκιμές πτήσης τόσο με χειροκίνητο έλεγχο, όσο και σε αυτόματες αποστολές. Στη συνέχεια, εκπαιδεύτηκε ένα νευρωνικό δίκτυο, το οποίο αναγνωρίζει τη διαχωριστική γραμμή δρόμου-πεζοδρομίου μέσω οπτικού ερεθίσματος, δηλαδή μέσω μιας κάμερας που έχει εφαρμοστεί στο ρομπότ και κοιτά κάθετα προς τα κάτω, παράγωντας μια μάσκα/εικόνα που περιλαμβάνει μόνο τη γραμμή σε ουδέτερο φόντο. Αφού το ρομπότ αναγνωρίζει την διαχωριστική αυτή γραμμή σε πραγματικό χρόνο, εξάγεται μετά από επεξεργασία της μάσκας μια μαθηματικοποιημένη μορφή της γραμμής και σχεδιάστηκε κατάλληλο σύστημα ελέγχου της κλίσης και της απόστασή της από το κέντρο της εικόνας ώστε να μπορεί το ρομπότ να την παρακολουθεί . Δοκιμές και προσομοιώσεις πραγματοποιήθηκαν με τη βοήθεια του ROS. |
el |
heal.abstract |
This work concerns the tracking of a pavement by an unmanned air vehicle (UAV), via visual servoing. Initially, all the necessary electronic components for the construction of the robot were collected and connected to a frame of six motors (Hexacopter). Flight tests were performed both manually and in autonomous missions. Next, a neural network was trained to solve an image segmentation problem and recognize the road-pavement dividing line through a visual stimulus, i.e. through a downwards camera applied to the robot, producing a mask / image that shows the line οn neutral background. Since the robot recognizes this dividing line in real time, a mathematical form of the line is extracted after processing this mask and an appropriate control system to regulate its slope and distance from the center of the image is designed so that the robot is able to follow it. Tests and simulations were performed using ROS. |
en |
heal.advisorName |
Κυριακόπουλος, Κωνσταντίνος |
|
heal.committeeMemberName |
Κυριακόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαδόπουλος, Ευάγγελος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τζαφέστας, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
41 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|