dc.contributor.author |
Πανάγος, Παναγιώτης
|
el |
dc.contributor.author |
Panagos, Panagiotis
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-12-06T20:44:42Z |
|
dc.date.available |
2020-12-06T20:44:42Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52315 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20013 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Θαλάσσια δεδομένα μεγάλου όγκου |
el |
dc.subject |
Υπολογισμός επικινδυνότητας διαδρομής |
el |
dc.subject |
Ασφαλέστερη θαλάσσια διαδρομή |
el |
dc.subject |
Οικονομικότερη θαλάσσια διαδρομή |
el |
dc.subject |
Οικολογικότερη θαλάσσια διαδρομή |
el |
dc.subject |
Big marine data |
en |
dc.subject |
Route risk calculation |
en |
dc.subject |
Safer shipping route |
en |
dc.subject |
Lowest price route |
en |
dc.subject |
Eco-friendly route |
en |
dc.title |
Υποστήριξη αποφάσεων καθορισμού διαδρομής πλοίων με χρήση θαλάσσιων δεδομένων μεγάλης κλίμακας |
el |
dc.title |
Support in planning ship routes using maritime big data |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Δεδομένα μεγάλης κλίμακας |
el |
heal.classification |
Big data |
en |
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-03-11 |
|
heal.abstract |
Η θάλασσα αποτελούσε και αποτελεί ακόμα και σήμερα σημαντικό πυλώνα της ανθρώπινης δραστηριότητας, φυσικό επόμενο λοιπόν είναι να παράγεται μεγάλος όγκος δεδομένων που σχετίζονται με αυτήν. Μεγάλο κομμάτι των δεδομένων αυτών αφορά τη λειτουργία των πλοίων και συλλέγονται από δορυφόρους και από συστήματα που βρίσκονται στο εσωτερικό αυτών. Αυτά τα μεγάλα σύνολα δεδομένων αναλύονται σε πραγματικό χρόνο για να εξάγουν τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την απόδοση του πλοίου και τη συμπεριφορά πλοήγησης και βοηθούν στη διαδικασία χειρισμού η οποία αποτελείται από αρκετά βήματα και έχει περιθώρια βελτίωσης. Επομένως τα δεδομένα που παράγει το πλοίο μπορούν να βελτιώσουν περαιτέρω την πορεία του ταξιδιού και γενικότερα τον σχεδιασμό του στοχεύοντας στην επιλογή της καλύτερης και αποδοτικότερης διαδρομής. Ως εκ τούτου αποτελεί πρόκληση τα δεδομένα που αφορούν το πλοίο και γενικότερα τα θαλάσσια δεδομένα να συγκεντρωθούν και να αναλυθούν παράγοντας αξία στους εμπλεκόμενους φορείς. Στο πλαίσιο αυτό στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται μελέτη και περιγραφή των δεδομένων μεγάλης κλίμακας, καθώς και των τρόπων με τους οποίους τα δεδομένα αυτά μπορούν να ληφθούν, να επεξεργαστούν και τελικά να αξιοποιηθούν καταλλήλως.
Στη συνέχεια αναλύονται υπάρχουσες υπηρεσίες και εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα δεδομένα μεγάλης κλίμακας.
Επιπλέον αναπτύχθηκε μια εφαρμογή η οποία χρησιμοποιεί τα δεδομένα μεγάλης κλίμακας. Πιο συγκεκριμένα χρησιμοποιεί ζωντανές καιρικές προβλέψεις, γεωγραφικά δεδομένα διαδρομών και δεδομένα πειρατειών με τη βοήθεια των οποίων παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για όλες τις εναλλακτικές διαδρομές που υπάρχουν μεταξύ δύο λιμανιών και προτείνει είτε την πιο οικονομική, είτε την πιο ασφαλή είτε την πιο οικολογική από αυτές. Τα αποτελέσματα της εφαρμογής βοηθούν και υποστηρίζουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων στον καθορισμό διαδρομής των πλοίων.
Τέλος γίνονται κάποιες προτάσεις για την βελτίωση και την επέκταση της εφαρμογής που αναπτύχθηκε. |
el |
heal.abstract |
As the sea has been, and still constitutes nowadays, an important pillar of human activity, it is only natural that a significant amount of data is being produced relating to it. A large part of those data refers to the operation of ships and are being collected by systems within them and satellites. These large datasets are analyzed in real time to extract the necessary information on ship performance and navigation behavior and assist in a multi-step handling process which has big margin for improvement. Therefore, the data produced by the ship can further improve the itinerary and overall design of the ship by aiming towards the decision of the best and most efficient route. It is thus a challenge for ship and marine big data in general to be gathered and analyzed while producing value to the stakeholders involved. In this context, the current diploma thesis examines and describes big data, as well as the ways that such data can be obtained, processed and ultimately exploited appropriately.
Moreover, existing services and applications that use big data are being analyzed. In addition, an application that uses big data was developed. More specifically this application utilizes live weather forecasts, route geographic and piracy data to provide useful information on all alternate routes between the two ports while proposing either the lowest price, the safest or the eco-friendliest one. The results of the application assist and support the decision-making process in determining the route of ships.
Finally, some suggestions are being made for the improvement and further development of the application developed. |
en |
heal.advisorName |
Ασκούνης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ασκούνης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Δούκας, Χρυσόστομος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαρράς, Ιωάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων. Εργαστήριο Συστημάτων Αποφάσεων και Διοίκησης |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
105 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|