HEAL DSpace

Χωροθετόντας την επιστήμη: η σημασία του αρχιτεκτονικού χώρου για την επιστημονική έρευνα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λύρου, Λαμπρινή el
dc.contributor.author Lyrou, Lamprini en
dc.date.accessioned 2020-12-08T08:44:12Z
dc.date.available 2020-12-08T08:44:12Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52366
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20064
dc.rights Default License
dc.subject Architecture en
dc.subject Sciences en
dc.subject Scientific spaces en
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject Επιστήμες el
dc.subject Επιστημονικοί χώροι el
dc.title Χωροθετόντας την επιστήμη: η σημασία του αρχιτεκτονικού χώρου για την επιστημονική έρευνα el
dc.title Placing science en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architecture and science en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-07
heal.abstract Ο επιστημονικός χώρος έχει ελάχιστα αναδειχθεί ως αντικείμενο αρχιτεκτονικής μελέτης. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να προσεγγίσει το ζήτημα και να εντοπίσει τους λόγους για τους οποίους αμφισβητείται η σημασία της αρχιτεκτονικής, αλλά και του χώρου γενικότερα, στην επιστημονική έρευνα. Αναζητώντας απαντήσεις στους κλάδους της φιλοσοφίας, της ιστορίας, της κοινωνιολογίας, ακόμα και της γεωγραφίας, υποστηρίζεται ότι η επιστήμη, στο πλαίσιο της μεταμοντέρνας φιλοσοφικής θεώρησης, ορίζεται ως ένα κοινωνικό κατασκεύασμα, προκύπτει ως συνιστώσα ανθρώπων και τόπων και διακρίνεται από σαφείς χωροχρονικές συντεταγμένες. Ως εκ τούτου, τα δομημένα περιβάλλοντα, ο αρχιτεκτονικός χώρος, που διαμορφώνονται αλλά και διαμορφώνουν κοινωνικά σύνολα, επηρεάζουν την πρακτική των επιστημόνων, την παραγόμενη επιστημονική γνώση και κατ’ επέκταση αυτό που ονομάζουμε «επιστήμη». Στη συνέχεια, το κέντρο Βιολογικών ερευνών Salk Institute στη La Jolia της Καλιφόρνια , μελετάται ως ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αρχιτεκτονικού έργου που επιχείρησε να εγκύψει στην επιστημονική ζωή και να εκφράσει ένα πρωτοποριακό για την εποχή του όραμα. Η πορεία του στο χρόνο αναδεικνύει το σύγχρονο δίλημμά που αφορά το σχεδιασμό επιστημονικών κτιρίων- ένα δίλημμά μεταξύ εξελικτικής και οραματικής αρχιτεκτονικής. Ως συμπέρασμα προκύπτει ότι ο αστάθμητος παράγοντας του χρόνου δεν επιτρέπει παρά μια διαρκή αντιπαράθεση με το άγνωστο, ένα συνεχή επαναπροσδιορισμό της επιστήμης και των χώρων της και μια διαρκή αναζήτηση δημιουργικών επιστημονικών και αρχιτεκτονικών απαντήσεων. el
heal.abstract Space for science has rarely been treated as a subject for architectural research. The aim of this text is to tackle the issue and provide some clues as to why architecture – and space in general - is so profoundly ignored when it comes to facilities for scientific research. Quite unexpected notions conjure up from philosophy, history, sociology, and even geography, suggesting that science, largely defined as a social construct, is actually a derivative of people and places given clear coordinates in space-time. Therefore, structured environments which shape social ensembles, influence the everyday routine of scientists, the acquired scientific knowledge and, as a matter of fact, "science" itself. The Salk Institute for Biological Research in La Jolia, California, is presented as a first-class example of an architectural space that managed to transcend scientific life and express a groundbreaking vision for its era. Its trajectory in time highlights the modern dilemma of how to design scientific buildings – in fact a dilemma between evolutionary and visionary architecture. The conclusion is that the biased factor of time allows only random confrontations with the unknown, ceaseless redefinitions of science and its spaces, and an ongoing search for insightful scientific and architectural concepts en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής