HEAL DSpace

Η Χρηματοοικονομική Τεχνολογία FinTech και ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός στον τραπεζικό κλάδο

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Δαβανέλλος, Νικόλαος el
dc.contributor.author Davanellos, Nikolaos en
dc.date.accessioned 2020-12-08T09:26:17Z
dc.date.available 2020-12-08T09:26:17Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52369
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20067
dc.rights Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ *
dc.subject Fintech el
dc.subject Τεχνολογία el
dc.subject Ψηφιακός μετασχηματισμός el
dc.subject Μετασχηματισμός el
dc.subject Τράπεζες el
dc.subject Fintech en
dc.subject Technology el
dc.subject Digital transformation el
dc.subject transformation el
dc.subject Banks el
dc.title Η Χρηματοοικονομική Τεχνολογία FinTech και ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός στον τραπεζικό κλάδο el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Finance el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-09
heal.abstract H Διπλωματική διερευνά τους παράγοντες που οδηγούν στην ψηφιοποίηση των ελληνικών τραπεζών, τους παράγοντες που οδηγούν σε αυξανόμενη χρήση ψηφιακών τραπεζικών υπηρεσιών από τους καταναλωτές, και τις προοπτικές της μελλοντικής χρήσης εναλλακτικών τραπεζικών καναλιών στην Ελλάδα. Χρησιμοποιώντας ως μελέτη περίπτωσης τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Εθνικής Τράπεζας, συμπεραίνεται ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Τράπεζας αποτελεί σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής της μέσω της δημιουργίας των i-bankstores και των καινοτόμων εφαρμογών i-bankpay, i-bank4B, και payband. Δεδομένου του αυξανόμενου ανταγωνισμού από εταιρείες fintech, εταιρείες τεχνολογίας, και μεγάλους εμπόρους που ωφελούνται από την Οδηγία PSD2, οι ελληνικές τράπεζες καλούνται να ανασχεδιάσουν το οικοσύστημα της εμπειρίας του πελάτη με στόχο την καλύτερη και πλέον ασφαλή εξυπηρέτηση. Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καναλιών τραπεζικών υπηρεσιών επιτρέπει στις ελληνικές τράπεζες να αντιληφθούν τις διαρκώς μεταβαλλόμενες προσδοκίες των πελατών και να αποκτήσουν πελατοκεντρική δομή. Με τον τρόπο αυτόν αναπτύσσονται, διερευνώντας νέες πηγές εσόδων και καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα με άμεσο αντίκτυπο στην κερδοφορία μέσω της μείωσης της γραφειοκρατίας και τη μείωσης του κόστους. Αντίστοιχα, οι πελάτες εστιάζουν σε παράγοντες όπως η ασφάλεια των συναλλαγών, η εμπιστοσύνη, η ταχύτητα, η αξιοπιστία και η αντιληπτή χρησιμότητα για την χρήση ψηφιακών τραπεζικών υπηρεσιών. Ειδικά η ασφάλεια των συναλλαγών είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίο αρκετοί καταναλωτές προτιμούν τις παραδοσιακές τράπεζες, παρέχοντάς τους, ουσιαστικά, συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τις καινοτόμες τράπεζες ή τις εταιρείες Fintech. el
heal.abstract This Dissertation explores the factors leading to the digitization of the Greek banks, the factors leading to the increasing use of digital banking services by consumers, and the prospects of future use of alternative banking channels in Greece. Using the digital transformation of the National Bank as a case study, it is concluded that the digital transformation of the bank is an important part of its strategy through the creation of I-bank stores and the innovative I-Bankpay, I-bank4B, and Payband applications. Given the increasing competition from fintech companies, technology companies, and large retailers benefiting from the PSD2 directive, Greek banks are invited to redesign the ecosystem of the customer experience with the aim of a better and most secure service. The utilization of alternative banking channels allows Greek banks to perceive the ever-changing expectations of customers and acquire a customer-centric structure. In this way, they are developing by exploring new sources of revenue and innovative business models with a direct impact on profitability through the reduction of bureaucracy and costs. Similarly, customers focus on factors such as transaction security, trust, speed, reliability and perceived usefulness for the use of digital banking services. In particular, the security of transactions is the only reason why many consumers prefer traditional banks, giving them, in fact, a comparative advantage in relation to the innovative banks or Fintech companies. en
heal.advisorName Ματσόπουλος, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Παπαβασιλείου, Συμεών el
heal.committeeMemberName Παναγόπουλος, Αθανάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα