dc.contributor.author | Καραφέρα, Τζούλια | el |
dc.contributor.author | Karafera, Tzoulia | en |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T06:46:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T06:46:28Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52401 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20099 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ναυπηγείο | el |
dc.subject | Συγκολλήσεις | el |
dc.subject | Γραμμή παραγωγής | el |
dc.subject | Παραμορφώσεις συγκολλήσεων | el |
dc.subject | Μη καταστρεπτικές μέθοδοι | el |
dc.subject | Shipyard | en |
dc.subject | Welding techniques | en |
dc.subject | Production line | en |
dc.subject | Welding distortion | en |
dc.subject | NDT | en |
dc.title | Καταγραφή της διαδικασίας κατασκευής πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην σε ναυπηγείο του εξωτερικού | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Κατασκευή Πλοίου | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-10-01 | |
heal.abstract | Θεμέλιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, αποτέλεσε η τετράμηνη παρακολούθηση των επιμέρους διεργασιών ανέγερσης ενός handy size bulk carrier σε ναυπηγείο της Ιαπωνίας. Μέσω της εργασίας αυτής, συνδυάζονται οι θεωρητικές γνώσεις που αποκτούν οι φοιτητές κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, με τις πρακτικές τεχνικές που εφαρμόζονται σε ναυπηγοεπισκευαστικούς χώρους του εξωτερικού. Αρχικά παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά του υπό κατασκευή πλοίου και των υποδομών του ναυπηγείου. Στη συνέχεια, πραγματεύονται όλα τα στάδια της κατασκευαστικής διαδικασίας δίνοντας ως παράδειγμα πραγματικές φωτογραφίες του πλοίου. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στις διαδικασίες συγκόλλησης ελασμάτων, ενισχυμένων ελασμάτων και γενικότερα κατασκευαστικών υπό-συνόλων. Ακολουθεί η θεωρητική ανάλυση των τεσσάρων βασικών τύπων συγκόλλησης: SMAW, GMAW, FCAW και SAW που χρησιμοποιούνται κατ΄ αποκλειστικότητα στην κατασκευή και συγκεκριμένα, εξετάζονται οι μηχανισμοί, οι παράμετροι, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε μεθόδου. Ύστερα παρουσιάζεται ο τρόπος εφαρμογής των παραπάνω τεχνικών στο συγκεκριμένο πλοίο, παραθέτοντας πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο ένωσης των τμημάτων της μεταλλικής κατασκευής, τα χρησιμοποιούμενα ηλεκτρόδια και τα μηχανήματα του ναυπηγείου. Έπειτα, επεξηγούνται οι μη καταστρεπτικοί έλεγχοι που πραγματοποιούνται στα πλαίσια της εξέτασης της κατασκευής από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό και παρουσιάζονται τα πραγματικά αποτελέσματα των ελέγχων σε συγκεκριμένα τμήματα του πλοίου. Ύστερα, αναπτύσσονται τα τυπικά σφάλματα των συγκολλήσεων και οι τύποι παραμορφώσεων που εμφανίζονται στα ενωμένα μέταλλα και παρατίθενται τρόποι πρόβλεψης και αποκατάστασης, τόσο πριν, όσο και αφού ολοκληρωθεί η συγκόλληση. Τέλος στο παράρτημα δίνονται πίνακες με τους κανονισμούς της κλάσης, σχετικά με τα διάφορα στάδια της κατασκευαστικής διαδικασίας. | el |
heal.abstract | The present diploma thesis emerged after four months of monitoring the construction of a handy size bulk carrier in a Japanese shipyard. The current thesis combines theoretical knowledge with practical techniques applied in shipbuilding abroad. Initially a brief reference to the ship’s principal particulars and the shipyard’s infrastructure is made. All stages of the construction process are presented, giving as an example, photos of the new building. A theoretical analysis of SMAW, GMAW, FCAW and SAW follows, as these are the four welding techniques used exclusively in construction and their mechanisms, parameters, advantages and disadvantages are examined. Next, the application of these techniques to the newbuilding is discussed, presenting information on the welding of the metal parts, the electrodes in use and the shipyard’s machinery. The non-destructive techniques carried out by specially trained personnel, as part of the mandatory inspection, are described and the actual results from the examination of specific parts of the ship are presented. Subsequently, typical welding errors and distortion types that appear in the welded metals are developed as well as ways of distortion control and mitigation techniques, both before and after the welding is completed. Finally, tables with the class regulations are given, regarding the various stages of the construction process. | en |
heal.advisorName | Ανυφαντής, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Τσούβαλης, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Μανωλάκος, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλάσσιων Κατασκευών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 205 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: