dc.contributor.author | Γραίκα, Ευφροσύνη | el |
dc.contributor.author | Graika, Effrosyni | en |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T20:46:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T20:46:31Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52437 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20135 | |
dc.description | Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Θαλάσσιος τουρισμός | el |
dc.subject | Γιώτινγκ στην Ελλάδα | el |
dc.subject | Ελληνικοί τουριστικοί λιμένες | el |
dc.subject | Νόμος 2160/1993 | el |
dc.subject | Παραχώρηση τουριστικών λιμένων | el |
dc.subject | Maritime tourism | en |
dc.subject | Yachting in Greece | en |
dc.subject | Greek leisure ports | en |
dc.subject | Greek law 2160/1993 | en |
dc.subject | Ports' concession | en |
dc.title | Το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο παραχώρησης τουριστικών λιμένων στην Ελλάδα. Προβλήματα των ελληνικών τουριστικών λιμένων. Προτάσεις ανάπτυξης αυτών. | el |
dc.title | The legislative framework of the leisure ports' concession in Greece. Problems of the Greek leisure ports. Proposals for their development. | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Διαχείριση λιμένων | el |
heal.classification | Port management | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-10-15 | |
heal.abstract | Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί κλάδο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και σημαντική ζήτηση στην Ελλάδα λόγω της εναλλαγής του θαλάσσιου τοπίου, της εκτεταμένης ακτογραμμής και του εύκρατου κλίματος. Αποτελεί βιώσιμη τουριστική δραστηριότητα η οποία σέβεται το περιβάλλον και τους φυσικούς πόρους. Τα κύρια προϊόντα του θαλάσσιου τουρισμού που απαρτίζουν την ελληνική αγορά είναι η κρουαζιέρα, το γιώτινγκ (η ιδιωτική θαλάσσια περιήγηση) και η παράκτια τουριστική ναυτιλία. Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία εστιάζει στον κλάδο του γιώτινγκ. Το γιώτινγκ αναπτύχθηκε στην Ελλάδα κυρίως από το 1960. Οι τουριστικές λιμενικές υποδομές παίζουν καθοριστικό ρόλο σε αυτή την ανάπτυξη. Ένας από τους σημαντικότερους ελληνικούς νόμους είναι ο νόμος 2160/1993, ο οποίος αναλύεται διεξοδικά στην παρούσα εργασία. Το νομοθετικό αυτό πλαίσιο χωρίζει τους λιμένες σκαφών αναψυχής σε μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια ανάλογα με τον αριθμό των σκαφών που δέχονται, τις υπηρεσίες που παρέχουν και τις ελάχιστες απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν. Ρυθμίζει επίσης τη διαδικασία κατασκευής, παραχώρησης και λειτουργίας τουριστικών λιμένων στην Ελλάδα. Στην παρούσα εργασία αναλύεται και το περιεχόμενο συμβάσεων παραχώρησης τουριστικών λιμένων. Επιπλέον, παρουσιάζονται πίνακες με τους χωροθετημένους τουριστικούς λιμένες της χώρας μαζί με τους φορείς διαχείρισης αυτών. Αυτές οι τουριστικές λιμενικές υποδομές βρίσκονται υπό τον κρατικό έλεγχο με φορείς διαχείρισης τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ), το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου Α.Ε. (ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε.), Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), Λιμενικά Ταμεία, Οργανισμούς Λιμένων Α.Ε. και ιδιώτες επενδυτές. Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα προβλήματα του κλάδου που μειώνουν την ελκυστικότητα της Ελλάδας σε σύγκριση με άλλους προορισμούς της Μεσογείου. Τα προβλήματα σχετίζονται με το σύνθετο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει στους τουριστικούς λιμένες, το αναχρονιστικό μοντέλο παραχώρησης, το ανταγωνιστικό περιβάλλον μεταξύ των λιμένων αναψυχής, την υπερβολική φορολογία και τους περιορισμούς που επιβάλλονται σε αλλοδαπά σκάφη αναψυχής. Τα ανωτέρω προβλήματα καθιστούν αναγκαία τη δημιουργία ενός μοντέρνου νομοθετικού πλαισίου για τους τουριστικούς λιμένες και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας αυτών. Διατυπώνονται προτάσεις. Οι προτεινόμενες ενέργειες επιδιώκουν να απλοποιήσουν την υφιστάμενη κατάσταση, να διευκολύνουν την εισροή ιδιωτικών κεφαλαίων στις τουριστικές λιμενικές υποδομές και να δώσουν κίνητρα για επενδυτικές δραστηριότητες προκειμένου το υπάρχον καθεστώς στον τουρισμό να βελτιωθεί. Η Ελλάδα έχει όλα τα αναγκαία στοιχεία για να επανασχεδιάσει και να αναδιαμορφώσει το τουριστικό της προϊόν. Τέλος, γίνεται αποτύπωση των συμπερασμάτων που προκύπτουν από την παρούσα εργασία. | el |
heal.abstract | Maritime tourism is of special interest, showing significant demand in Greece because of the wealth of the Greek seas, the extended length of the Greek coasts and the mild climate. It is a sustainable tourist activity which respects the environment and the natural resources. The main maritime tourism products which constitute the Greek market are cruising, yachting and coastal tourist activities. This diploma thesis focuses on the yachting sector. Yachting has been developing in Greece since 1960. Harbor infrastructure plays an important role in the development of maritime tourism and yachting more precisely. One of the most important Greek laws concerning yachting is the 2160/1993 law which is analysed in this diploma thesis. This legislative framework divides leisure ports into categories, marinas – shelters – anchorages, according to the amount of leisure crafts they receive, the services they provide and the minimum requirements of them. It also refers to the procedure of constructing, conceding and managing leisure ports in Greece. In this diploma thesis, the content of concession contracts of leisure ports is extensively analysed. In addition, the existing leisure ports in the Greek territory together with the operators of them are listed. These special infrastructures are under state control with managers from the Greek National Tourism Organisation (GNTO), Hellenic Republic Asset Development Fund (HRDF), municipalities, port funds, Port Authorities S.A., or strategic inventors. Furthermore, problems in the sector reduced the attractiveness of Greece compared to other destinations in the Mediterranean are presented. They refer to the complex legislative framework applicable to leisure ports, the out of date model of concessions, the increasingly competitive environment among Greek leisure ports, the unfair taxation and the restrictions on foreign leisure crafts. All these problems lead to the necessity of creating a modern legislative framework applicable to leisure ports and increasing the competitiveness of them. Proposals are made. These would resolve the complexity of the existing regime, facilitate the inflow of private capital towards the special infrastructure of maritime tourism and promote incentives for boosting investment activity to shift the current tourism concept towards a more versatile one. Greece has all the necessary elements to reinvent itself and reshape its tourism product. Finally, the conclusions of this thesis are briefly outlined. | en |
heal.advisorName | Δελλής, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Dellis, George | en |
heal.committeeMemberName | Δελλής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαντσή, Θεοδώρα | el |
heal.committeeMemberName | Παπακωνσταντής, Ηλίας | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 169 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: