heal.abstract |
Η διπλωματική εργασία αφορά το κτίριο πλησίον του Δημοτικού Θεάτρου που εκτείνεται σε εύρος ενός οικοδομικού τετραγώνου, με διαστάσεις περίπου 46,90x46,75m², επί της πλατείας Κοραή. Βρίσκεται εγκαταλελειμμένο κατά τα κύριο μέρος του, και ημιτελές από το 1970, που ξεκίνησε να ανεγείρεται η οικοδομή. Σε όλες σχεδόν τις πλευρές του, η οικοδομική συμπίπτει με τη ρυμοτομική γραμμή. Είναι ένα οικοδόμημα σχεδόν τετράγωνο, που όμως παρουσιάζει ένα σταυρόσχημο χαρακτήρα σε μικρή έκταση. Η κατασκευή του διακόπηκε όταν είχε ολοκληρωθεί όλος ο φέρων οργανισμός, και είχε ξεκινήσει η πλήρωση εξωτερικών και εσωτερικών τοίχων από οπτόπλινθους.
Το κτίριο αποτελείται από εννέα ορόφους. Το υπόγειο, το ισόγειο από την οδό Κολοκοτρώνη, τον ημιόροφο, το ισόγειο από τη λεωφόρο Ηρώων Πολυτεχνείου και τους Α’, Β’, Γ’, Δ’, Ε’ ορόφους. Οι Α’, Β’, Γ’, Δ’, Ε’ όροφοι καθώς και το υπόγειο, είναι ισοσταθμικοί με διαφορετικά ύψη σχεδόν ο καθένας. Εν αντιθέσει, τα δύο ισόγεια και ο ημιόροφος έχουν διαφορετικές στάθμες, έως και τέσσερις διαφορετικές ανά όροφο.
Ο αρχιτεκτονικός ανασχεδιασμός της εργασίας , ορίζει το κτίριό μας να αποτελέσει το Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά. Βάσει κανονισμών και διατάξεων (Κτιριοδομικός Κανονισμός, Νέος Οικοδομικός Κανονισμός, Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων, Προδιαγραφές Χώρων Στάθμευσης) το κτίριο εντάσσεται στην κατηγορία Γ για χώρους συνάθροισης κοινού, και με κύριο γνώμονα αυτό, διαρθρώνεται όλη η διαρρύθμιση στις κατόψεις.Το δεύτερο βασικό κομμάτι της Διπλωματικής Εργασίας είναι η μορφολογία των όψεων του Μεγάρου. Οι προβληματισμοί που δημιουργήθηκαν είχαν να κάνουν τόσο με τη συνύπαρξη του κτιρίου με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά όσο και με το σχήμα της κάτοψης του κτιρίου προς μελέτη.
Το κτίριο σύμβολο για τον Πειραιά, που έως σήμερα είναι το Δημοτικό Θέατρο, δεν θα πρέπει να αντιγραφεί με σκοπό να ταιριάξει με αυτό. Μια σίγουρα φτηνή κλασσικιστική αντιγραφή μόνο αρνητικά αποτελέσματα μπορεί να έχει. Γεννάται λοιπόν η ανάγκη δημιουργίας ενός αυτόνομου μορφολογικά κτιρίου, που να συνάδει με την εμβληματικότητα του γειτονικού Θεάτρου.
Το σχήμα της κάτοψης του προς μελέτη κτιρίου θυμίζει σταυρό αλλά η μικρή απόσταση από το κύριο σώμα του κτιρίου, δίνουν την εντύπωση ότι έχουν μείνει ημιτελείς οι γωνίες του.
Προτείνονται δύο λύσεις για τη μορφολόγηση των όψεων. Και στις δύο λύσεις είναι εμφανής η ανάγκη να συμπληρωθεί το κτίριο στις μικρές εσοχές που του δίνουν το σταυρόσχημο χαρακτήρα, με σκοπό να δημιουργηθεί ένα ορθοκανονικό σχήμα, βελτιώνοντας έτσι τη δομή της κάτοψης. |
el |