dc.contributor.author | Νταή, Ειρήνη | el |
dc.contributor.author | Dai, Eirini | en |
dc.date.accessioned | 2020-12-12T12:29:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-12T12:29:58Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52487 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20185 | |
dc.description | Διατμηματικό-Διεπιστημονικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) Αρχιτεκτονική και Σχεδιασμός του Χώρου: Έρευνα στην Αρχιτεκτονική: Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός, Διπλωματική Εργασία. | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αρχιτεκτονική σκέψη | el |
dc.subject | Καινοφανές | el |
dc.subject | Arxhitectural theory | en |
dc.title | Αναπλαισίωση: η ανάδυση του καινοφανούς στην αρχιτεκτονική σκέψη μέσω της ακύρωσης του συμβατικού αντικειμένου έρευνας | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική θεωρία | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2019-10-10 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά αν η περίοδος που διανύει ο κόσμος της αρχιτεκτονικής εντάσσεται σε μια περίοδο κανονικότητας ή αν αποτελεί δείγμα μιας περιόδου κλυδωνισμού όπου συντελούνται ιδιόρρυθμες διεργασίες. Για να επιτευχθεί αυτό, αντικείμενο έρευνας θα αποτελέσει αρχικά ο κατασκευασμένος κόσμος της εκπαίδευσης και συγκεκριμένα η κατεύθυνση Α του διατμηματικού μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών Έρευνα στην Αρχιτεκτονική: Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός. Σκοπός είναι η διερεύνηση της συνεισφοράς της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη συγκρότηση του συμβατικού αντικειμένου στην αρχιτεκτονική έρευνα. Επίσης, θα αναζητηθούν οι τρόποι με τους οποίους επιτυγχάνεται η αναπλαισίωσή του, καθιστώντας το εκ νέου αντικείμενο καινοφανούς σκέψης. Με άλλα λόγια θα μελετηθεί η σχέση μεταξύ Πλαισίωσης (Framing) και Αναπλαισίωσης (Recontextualization), εννοιών που εισήγαγε ο Bernstein για να περιγράψει βασικές λειτουργίες ενός παιδαγωγικού μηχανισμού. Προκειμένου η έρευνα να μην περιοριστεί στο πεδίο της εκπαίδευσης, το δεύτερο τμήμα της διπλωματικής θα επικεντρωθεί σε παραδείγματα υπαρκτού αναπλαισιωμένου χώρου και στους τρόπους με τους οποίους προσβάλλεται/διαρρηγνύεται η αρχική τους κατάσταση. Εντοπίζονται παραδείγματα προγραμματικής αναπλαισίωσης χώρων, αναπλαισίωσης μέσω πολλών επίκτητων χρονικοτήτων, και υποκειμενικής αναπλαισίωσης κατά την είσοδο ενός μη προβλεπόμενου υποκειμένου σε υπαρκτό χώρο. Στην παρούσα εργασία η μεθοδολογική προσέγγιση του αντικειμένου έρευνας βασίζεται στο έργο του Thomas Kuhn Η δομή των επιστημονικών επαναστάσεων και στη μεταγραφή βασικών όρων του στο πεδίο της αρχιτεκτονικής έρευνας και θεωρίας. Στόχος της διπλωματικής είναι να διαφανεί η σχέση αντανάκλασης ή αντιδιαστολής της παράστασης και της αναπαράστασης του χώρου. Τέλος, επιχειρείται η αποτύπωση ενός σύντομου ιστορικού κανονικότητας και κλυδωνισμού του αρχιτεκτονικού κόσμου όντας αντικείμενο έρευνας και όντας υπαρκτός. | el |
heal.abstract | This thesis investigates whether the current period of architecture is a time of regularity or collapse and crisis, wherein peculiar processes take place. Intending to achieve the research goals, the first case-study is the field of education, and in particular, the profile A of the interdisciplinary postgraduate program, offered by the School of Architectural (NTUA); Research in Architecture: Design - Space - Culture. The main purpose is to investigate the contribution of architectural studies to the formation of the conventional research object. Also, the reframing modes that form a novel object of new thinking, are under examination and, the relationship between Framing and Recontextualization is studied, in the context of Bernstein’s theory concerning the pedagogical mechanism. The second part focuses on real examples of renovated space and examines how the initial state is affected or disrupted. These examples may be cases of programmatic site rearrangement, either rearrangement through multiple acquisition times or subjective rearrangement upon entry of an unpredictable subject into an existing place. The methodological approach of the current thesis is based on the work of Thomas Kuhn; The structure of Scientific Revolutions, by transliterating basic terms of his theory to the field of architecture. Eventually, this paper aims to clarify the relationship between the presentation | en |
heal.advisorName | Παρμενίδης, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Parmenidis, Georgios | en |
heal.committeeMemberName | Καλαφάτη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Τερζόγλου, Νικόλαος-Ίων | el |
heal.committeeMemberName | Kalafati, Eleni | en |
heal.committeeMemberName | Terzoglou, Nikolaos-Ion | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 194 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: