HEAL DSpace

Κρίσιμοι παράγοντες εντοπισμού οδικών συμβάντων σε αστικές περιοχές

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπαρδή, Φωτεινή el
dc.date.accessioned 2020-12-14T11:47:18Z
dc.date.available 2020-12-14T11:47:18Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52509
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20207
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Εντοπισμός συμβάντων el
dc.subject Οδηγική συμπεριφορά el
dc.subject Διωνυμική λογιστική παλινδρόμηση el
dc.subject Μοντέλο τυχαίων δασών el
dc.subject Ανάλυση παραγόντων el
dc.subject Event identification en
dc.subject Driving behavior en
dc.subject Binomial logistic regression en
dc.subject Random forest model en
dc.subject Factor analysis en
dc.title Κρίσιμοι παράγοντες εντοπισμού οδικών συμβάντων σε αστικές περιοχές el
dc.contributor.department Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδική Ασφάλεια el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-10-30
heal.abstract Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο προσδιορισμός των κρίσιμων παραγόντων εντοπισμού οδικών συμβάντων σε αστικές περιοχές. Η συλλογή των στοιχείων έγινε από μία μεγάλη βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε μέσω πειράματος σε προσομοιωτή οδήγησης. Για την ανάλυση των δεδομένων αναπτύχθηκαν δύο στατιστικά μοντέλα, συγκεκριμένα ένα μοντέλο διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης και ένα μοντέλο τυχαίων δασών, με εξαρτημένη μεταβλητή την ύπαρξη ή όχι συμβάντος. Επίσης, πραγματοποιήθηκε ανάλυση παραγόντων σε καταστάσεις που αφορούσαν σε ένα λεπτό πριν το συμβάν, στη διάρκεια του συμβάντος καθώς και στο συνδυασμό αυτών των καταστάσεων με σκοπό την διερεύνηση ύπαρξης κοινών παραγόντων στην ομάδα των εξεταζόμενων μεταβλητών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το μοντέλο τυχαίων δασών παρουσίασε τα πιο αξιόπιστα αποτελέσματα στην ικανότητα πρόβλεψης ύπαρξης συμβάντων με χαμηλότερη πιθανότητα λάθος προβλέψεων, συγκριτικά με εκείνο της διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης. Από την παραγοντική ανάλυση, προέκυψε ότι η κατάσταση ενός λεπτού πριν το συμβάν μπορεί να περιγραφεί μέσω της ταχύτητας, της απόκλισης του οχήματος από το μέσο της οδού και της απόστασης από τη δεξιά οριογραμμή. Ομοίως, η κατάσταση που αφορά σε στοιχεία κατά τη διάρκεια του συμβάντος μπορεί να περιγραφεί καλύτερα μέσω της ταχύτητας και της διαμήκους και πλευρικής επιτάχυνσης. Τέλος, γίνονται προτάσεις για αξιοποίηση των αποτελεσμάτων καθώς και για περαιτέρω έρευνα του αντικειμένου. el
heal.abstract The aim of this Diploma Thesis is to determine critical factors for the identification of traffic events in urban areas. Data were obtained from a large dataset created through a driving simulator experiment. For the data analysis, two statistical models were developed, namely a binomial logistic regression and a random forest one, both of which considering the occurrence of an event as the dependent variable. Furthermore, factor analysis was performed with regards to data concerning one minute before the event, the duration of the event as well as the combination of the aforementioned cases, in order to investigate the existence of common factors in the group of independent variables. According to the results, the random forest model proved to produce more reliable results predicting events with a lower false alarm rate, when compared to binomial logistic regression. Moreover, factor analysis demonstrated that data representing one minute before the event can be described by speed, the deviation of the vehicle from the middle of the road and the distance from the right boundary line. Similarly, data during the event can be better described through speed and longitudinal and lateral acceleration. Finally, suggestions are made for the results use as well as for further research in this topic. en
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Μαυρομάτης, Στέργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 75 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα