dc.contributor.author | Μπαρδή, Φωτεινή | el |
dc.date.accessioned | 2020-12-14T11:47:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-14T11:47:18Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52509 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20207 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Εντοπισμός συμβάντων | el |
dc.subject | Οδηγική συμπεριφορά | el |
dc.subject | Διωνυμική λογιστική παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Μοντέλο τυχαίων δασών | el |
dc.subject | Ανάλυση παραγόντων | el |
dc.subject | Event identification | en |
dc.subject | Driving behavior | en |
dc.subject | Binomial logistic regression | en |
dc.subject | Random forest model | en |
dc.subject | Factor analysis | en |
dc.title | Κρίσιμοι παράγοντες εντοπισμού οδικών συμβάντων σε αστικές περιοχές | el |
dc.contributor.department | Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οδική Ασφάλεια | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-10-30 | |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο προσδιορισμός των κρίσιμων παραγόντων εντοπισμού οδικών συμβάντων σε αστικές περιοχές. Η συλλογή των στοιχείων έγινε από μία μεγάλη βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε μέσω πειράματος σε προσομοιωτή οδήγησης. Για την ανάλυση των δεδομένων αναπτύχθηκαν δύο στατιστικά μοντέλα, συγκεκριμένα ένα μοντέλο διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης και ένα μοντέλο τυχαίων δασών, με εξαρτημένη μεταβλητή την ύπαρξη ή όχι συμβάντος. Επίσης, πραγματοποιήθηκε ανάλυση παραγόντων σε καταστάσεις που αφορούσαν σε ένα λεπτό πριν το συμβάν, στη διάρκεια του συμβάντος καθώς και στο συνδυασμό αυτών των καταστάσεων με σκοπό την διερεύνηση ύπαρξης κοινών παραγόντων στην ομάδα των εξεταζόμενων μεταβλητών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το μοντέλο τυχαίων δασών παρουσίασε τα πιο αξιόπιστα αποτελέσματα στην ικανότητα πρόβλεψης ύπαρξης συμβάντων με χαμηλότερη πιθανότητα λάθος προβλέψεων, συγκριτικά με εκείνο της διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης. Από την παραγοντική ανάλυση, προέκυψε ότι η κατάσταση ενός λεπτού πριν το συμβάν μπορεί να περιγραφεί μέσω της ταχύτητας, της απόκλισης του οχήματος από το μέσο της οδού και της απόστασης από τη δεξιά οριογραμμή. Ομοίως, η κατάσταση που αφορά σε στοιχεία κατά τη διάρκεια του συμβάντος μπορεί να περιγραφεί καλύτερα μέσω της ταχύτητας και της διαμήκους και πλευρικής επιτάχυνσης. Τέλος, γίνονται προτάσεις για αξιοποίηση των αποτελεσμάτων καθώς και για περαιτέρω έρευνα του αντικειμένου. | el |
heal.abstract | The aim of this Diploma Thesis is to determine critical factors for the identification of traffic events in urban areas. Data were obtained from a large dataset created through a driving simulator experiment. For the data analysis, two statistical models were developed, namely a binomial logistic regression and a random forest one, both of which considering the occurrence of an event as the dependent variable. Furthermore, factor analysis was performed with regards to data concerning one minute before the event, the duration of the event as well as the combination of the aforementioned cases, in order to investigate the existence of common factors in the group of independent variables. According to the results, the random forest model proved to produce more reliable results predicting events with a lower false alarm rate, when compared to binomial logistic regression. Moreover, factor analysis demonstrated that data representing one minute before the event can be described by speed, the deviation of the vehicle from the middle of the road and the distance from the right boundary line. Similarly, data during the event can be better described through speed and longitudinal and lateral acceleration. Finally, suggestions are made for the results use as well as for further research in this topic. | en |
heal.advisorName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Μαυρομάτης, Στέργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 75 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: