HEAL DSpace

Αποτίμηση μεθόδων μακροχρόνιας πρόβλεψης μορφολογικής εξέλιξης πυθμένα - Εφαρμογή στην ακτή Καμάρες της Σίφνου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πυθαρούλιου, Αγγελική - Χρυσούλα el
dc.contributor.author Pytharouliou, Angeliki - Chrysoula en
dc.date.accessioned 2020-12-15T18:47:32Z
dc.date.available 2020-12-15T18:47:32Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52536
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20234
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Παράκτια ζώνη el
dc.subject Κυματικό κλίμα el
dc.subject Μέθοδοι σχηματοποίησης el
dc.subject Αξιολόγηση απόδοσης μοντέλων el
dc.subject Προστασία της ακτής el
dc.subject Coastal zone en
dc.subject Wave climate el
dc.subject Schematization methods el
dc.subject Model performance evaluation el
dc.subject Coastal protection methods el
dc.title Αποτίμηση μεθόδων μακροχρόνιας πρόβλεψης μορφολογικής εξέλιξης πυθμένα - Εφαρμογή στην ακτή Καμάρες της Σίφνου el
dc.title Assessment of long-term forecasting methods of morphological bed level evolution - Application on the Kamares coast of Sifnos en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Λιμενικά έργα el
heal.classification Ακτομηχανική el
heal.classification Harbor works en
heal.classification Wave engineering en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-11-02
heal.abstract Η παράκτια ζώνη αποτελεί ένα από τα πιο ευαίσθητα συστήματα του φυσικού περιβάλλοντος και παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς συγκεντρώνει πλήθος ανθρωπίνων δραστηριοτήτων και τεχνικών έργων. Η αποσταθεροποίησή της οφείλεται σε πλήθος φυσικών και ανθρωπογενών παραγόντων. Οι φυσικές διεργασίες, όπως οι κυματισμοί και τα παράκτια ρεύματα έχουν ως συνέπεια τη μεταφορά ιζήματος από και προς την ακτογραμμή, ενώ οι ανθρώπινες παρεμβάσεις μεταβάλουν τους μηχανισμούς στερεομεταφοράς, εμποδίζοντας την ομαλή λειτουργία του παράκτιου χώρου. Οι ακτομηχανικές μελέτες που εκπονούνται σε συνεχή βάση για την ορθή επιστημονικά διαχείριση των παρακτίων ζωνών απαιτούν την ανάπτυξη μοντέλων και την εκτέλεση προσομοιώσεων για την κατά το δυνατόν πιστή αναπαράσταση της πραγματικής κατάστασης. Τα μοντέλα παράκτιας μορφολογίας είναι πολύπλοκα και υπολογιστικά απαιτητικά λόγω των σύνθετων φυσικών διεργασιών που λαμβάνουν υπόψη. Ωστόσο, η πολυπλοκότητά τους μπορεί να αντιμετωπιστεί με την κατάλληλη σχηματοποίηση των δεδομένων εισόδου του μοντέλου. Ως σχηματοποίηση νοείται η διαδικασία μείωσης των δεδομένων της πλήρους χρονοσειράς του κυματικού κλίματος σε ένα σύνολο αντιπροσωπευτικών κυματισμών, οι οποίοι θα επιφέρουν παρόμοια μορφολογική εξέλιξη του πυθμένα με την πλήρη χρονοσειρά , εξασφαλίζοντας τη μείωση του υπολογιστικού φόρτου εκτέλεσης του μοντέλου. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξέταση της μορφολογικής εξέλιξης του πυθμένα της παράκτιας ζώνης της ακτής Καμάρες στη Σίφνο, με τη χρήση μεθόδων μακροχρόνιας πρόβλεψης. Το σημαντικότερο πρόβλημα της περιοχής είναι η έλλειψη χερσαίου χώρου για την εξυπηρέτηση της κίνησης πεζών και οχημάτων στον προσήνεμο προβλήτα και κατά μήκος του παραλιακού μετώπου. Για την ακριβή αναπαράσταση της περιοχής χρησιμοποιήθηκαν τα μοντέλα που περιλαμβάνονται στο πακέτο λογισμικού ΜΙΚΕ 21 DHI, στο οποίο προσομοιώθηκε η κυματική διαταραχή και εξετάστηκαν τα αποτελέσματα ως προς τον βαθμό μεταβολής της παράκτιας ισορροπίας. Σε ότι αφορά τη μείωση των δεδομένων εισόδου, εφαρμόστηκε η μέθοδος ροής ενέργειας (Energy Flux Method) για την αναπαράσταση της πλήρους χρονοσειράς με 10 και 30 αντιπροσώπους καθώς και η μέθοδος διαχωρισμού του κυματικού κλίματος σε διακριτά σενάρια. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της απόδοσης των μεθόδων σχηματοποίησης υποδεικνύουν την υπεροχή της μεθόδου ροής ενέργειας με τον μεγαλύτερο αριθμό αντιπροσώπων σε ότι αφορά την επαρκή αναπαράσταση του αρχικού κυματικού κλίματος. Οι αποκλίσεις της μεθόδου σε σχέση με την πραγματική κατάσταση ως προς τη μεταβολή του πυθμένα στο πέρας των προσομοιώσεων προέκυψαν μικρές και κρίθηκαν αποδεκτές ώστε να αναχθούν τα αποτελέσματα σε υπερετήσια βάση. Τέλος, παρουσιάζονται προτάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του λιμένα των Καμαρών και αναπτύσσονται μοντέλα για την προσομοίωση της παράκτιας κυματικής κυκλοφορίας με χρήση της αποδοτικότερης σχηματοποιημένης χρονοσειράς. Για κάθε πρόταση, παρατίθεται η τελική στερεομεταφορά και αξιολογούνται τα προτεινόμενα έργα ως προς την επιρροή τους στη μορφολογική εξέλιξη του πυθμένα. el
heal.abstract The coastal zone is one of the most sensitive entities of the natural environment and presents a great interest due to the large number of human activities that take place in the area and the continuous construction of coastal works. Natural processes, such as waves and currents, result in sediment transport, while human interventions alter the sand transport mechanisms, impeding the proper function of the coastal environment. Coastal engineering studies, carried out on an ongoing basis for the scientifically correct management of coastal zones, require the development of models and the execution of simulations for the most accurate representation of the actual environment. Coastal morphology models are complex and computationally demanding due to the large number of complex physical processes they include. However, their complexity and computational time can be reduced by properly schematizing the input data of the model. Schematization is defined as the process of reducing the full time series of the wave climate into a set of representative waves, ideally resulting in a morphological bed level evolution similar to the output of the full time series at the end of the simulation, thus ensuring the reduction of the computational load of the model. The present study aims to examine and evaluate long-term forecasting methods of morphological bed level evolution of Kamares coast of Sifnos. In the case of Kamares coast, the most serious problem is the lack of space at the windward pier and along the coastal front which serves the vehicles and the travellers. For the accurate representation of the area, the models included in the MIKE 21 DHI software were used, in which the wave disturbance was simulated and the results were examined in the terms of the coastal morphological evolution. Regarding the reduction of the input data, two methods were applied, the Energy Flux method to produce 10 and 30 representatives of the full time series and the method of separating the wave climate into distinct scenarios. The evaluation results of the schematization methods indicate the superiority of the Energy Flux method with the set of 30 representative waves, in sufficiently representing the overall wave climate. The deviations between the Energy Flux method and the actual situation, regarding the bed level evolution at the end of the simulation process, were inevitable but they were considered acceptable. Finally, suggestions for expanding the port infrastructures are presented and simulated, using the most efficient schematized time series. The results of the simulations are presented and the proposed works are evaluated for their impact on the balanced coastal morphology. en
heal.advisorName Τσουκαλά, Βασιλική el
heal.advisorName Tsoukala, Vasiliki en
heal.committeeMemberName Ευστρατιάδης, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Στάμου, Αναστάσιος el
heal.committeeMemberName Τσουκαλά, Βασιλική el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος. Εργαστήριο Λιμενικών Έργων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 139 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα