HEAL DSpace

Κρίσιμοι παράγοντες επιρροής της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση με δεδομένα από έξυπνα κινητά τηλέφωνα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ακριτίδου, Σοφία el
dc.contributor.author Akritidou, Sofia en
dc.date.accessioned 2020-12-18T08:19:04Z
dc.date.available 2020-12-18T08:19:04Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52603
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20301
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Χρήση κινητού τηλεφώνου el
dc.subject Οδική ασφάλεια el
dc.subject Παλινδρόμηση Poisson el
dc.subject 'Εξυπνα κινητά τηλέφωνα el
dc.subject Ερωτηματολόγιο el
dc.subject Mobile use en
dc.subject Smartphones en
dc.subject Questionnaire en
dc.subject Road safety en
dc.subject Poisson regression en
dc.title Κρίσιμοι παράγοντες επιρροής της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση με δεδομένα από έξυπνα κινητά τηλέφωνα el
dc.title Critical factors affecting mobile phone using while driving through the exploitation of data from smartphone sensors en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακά el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-10-30
heal.abstract Κρίσιμοι παράγοντες επιρροής της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση με δεδομένα από έξυπνα κινητά τηλέφωνα Σοφία Ακριτίδου Επιβλέπων: Γιώργος Γιαννής, Καθηγητής ΕΜΠ Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση των κρίσιμων παραγόντων επιρροής της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση αξιοποιώντας δεδομένα από αισθητήρες έξυπνων κινητών τηλεφώνων. Για τον σκοπό αυτό αναλύεται ένας μεγάλος αριθμός δεδομένων που συλλέχθηκε από περισσότερους από 200 οδηγούς, σε συνδυασμό με τις απαντήσεις ορισμένων από αυτούς σε ένα ερωτηματολόγιο, οι οποίοι συμμετείχαν σε πείραμα οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες για χρονικό διάστημα έξι μηνών. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε με τη χρήση των στατιστικών μεθόδων της παλινδρόμησης Poisson. Μέσω των μοντέλων παλινδρόμησης Poisson εξετάστηκε ο βαθμός και ο τρόπος με τον οποίο τα χαρακτηριστικά οδήγησης του οδηγού που καταγράφηκαν από αισθητήρες έξυπνων κινητών τηλεφώνων, επηρεάζουν και επομένως μπορούν να προβλέψουν το ποσοστό χρήσηςτου κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Αναπτύχθηκαν συνολικά τέσσερα μοντέλα πρόβλεψης του ποσοστού χρήσης του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια οδήγησης, ένα γενικό μοντέλο και τρία μοντέλα για κάθε τύπο οδικού δικτύου (αστικό, υπεραστικό, αυτοκινητόδρομο). Από την εφαρμογή των μοντέλων προέκυψε ότι οι παράγοντες που επηρεάζουν την πιθανότητα χρήσης του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι τέσσερις, το ποσοστό υπέρβασης του ορίου ταχύτητας, η συνολική απόσταση διαδρομής, η μέση επιβράδυνση και η μέση ταχύτητα. Στο γενικό, το αστικό και το υπεραστικό μοντέλο, η μέση επιβράδυνση είχε τη πιο σημαντική επιρροή, ενώ για τον αυτοκινητόδρομο, κυριότερη παράμετρος ήταν η απόσταση της διαδρομής. Λέξεις-Κλειδιά: Χρήση του κινητού τηλεφώνου, έξυπνα κινητά τηλέφωνα, ερωτηματολόγιο, μέση επιβράδυνση, οδική ασφάλεια, παλινδρόμηση Poisson el
heal.abstract Critical factors affecting mobile phone using while driving through the exploitation of data from smartphone sensors Sofia Akritidou Supervisor: George Yannis, Professor NTUA The aim of this Diploma Thesis is to examine and model the critical factors of mobile phone use on driver behavior through the exploitation of data from smartphone sensors. To achieve this objective, data collected from more than 200 drivers who participated at a naturalistic driving experiment for six months are analyzed, combined with their answers to a questionnaire. Through Poisson regression models it was examined whether driving characteristics recorded by smartphone sensors affect and can therefore predict the percentage of mobile use while driving. Four statistical regression models forecasting the percentage of mobile using while driving were developed: one general model and three models for each road type (urban, rural, highway). The results revealed that the four parameters affecting the use of mobile phone while driving are four, the percentage of driving duration with speed above the speed limit, distance driving, average deceleration, and average speed. For the general, urban and rural models, the average deceleration had the most significant impact, whereas for the highway model, distance was the most significant parameter. Keywords: mobile use, smartphones, questionnaire, average deceleration, road safety, Poisson regression en
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.advisorName Yannis, George en
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Μαυρομάτης, Στέργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 91 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα