dc.contributor.author | Παπαρόδου, Μαργαρίτα - Αικατερίνη | el |
dc.contributor.author | Paparodou, Margarita - Aikaterini | en |
dc.date.accessioned | 2020-12-19T06:54:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-19T06:54:42Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52613 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20311 | |
dc.description | Διατμηματικό - Διεπιστημονικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) Αρχιτεκτονική και Σχεδιασμός του Χώρου: Έρευνα στην Αρχιτεκτονική: Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός | Ειδίκευση Α2 «Προωθημένα Ζητήματα Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού». Διπλωματική Εργασία. | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διάγραμμα | el |
dc.subject | Diagram | en |
dc.subject | Εννέα σημεία | el |
dc.subject | Συνθετικό εργαλείο | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Μηχανισμός αντίληψης | el |
dc.subject | Μηχανισμός έκφρασης | el |
dc.subject | Nine aspects | en |
dc.subject | Synthetic tool | en |
dc.subject | Architecture | en |
dc.subject | Mechanism of thought | en |
dc.subject | Mechanism of perception | en |
dc.title | Μηχανισμοί αντίληψης και έκφρασης στην αρχιτεκτονική σκέψη και πράξη: το διάγραμμα ως συνθετικό εργαλείο | el |
dc.title | Mechanisms of perception and expression in architectural thought and practice: diagram as synthetical tool | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-11-04 | |
heal.abstract | Αντικείμενο έρευνας της εργασίας αποτελεί το διάγραμμα και η φύση του ως συνθετικό εργαλείο, ως μηχανισμός αντίληψης, έκφρασης και αναπαράστασης που μας βοηθά να συγκροτούμε και να προσεγγίζουμε έναν δομικό, αφαιρετικό και πολύπλευρο τρόπο σκέψης στην αρχιτεκτονική σύνθεση. Το διάγραμμα τόσο ως έννοια όσο και ως εργαλείο χρησιμοποιείται διαχρονικά σε κάθε δημιουργική έκφανση Σκέψης και Πράξης. Εκτός από την αναπαραστατική ή την εννοιολογική του υπόσταση μπορεί ταυτόχρονα να ερμηνευτεί και να εντοπιστεί ως μία διαδικασία σκέψης, ένα μέσο έκφρασης, ένας τρόπος επικοινωνίας. Ειδικά στην αρχιτεκτονική σύνθεση υπάρχει μία «εσωτερική δύναμη» η οποία αναλύει, συνθέτει, ταξινομεί και ιεραρχεί ιδέες, επιθυμίες, σκέψεις με έναν τρόπο πολυδιάστατο και πολύπλευρο. Η εργασία για την προσέγγιση του θέματος χρησιμοποιεί ως αφορμή το έργο των Αnderson, Meyer, & Olivier «Diagrammatic Representation and Reasoning». Σύμφωνα με αυτούς η «διαγραμματική συλλογιστική», αφορά μία διαδικασία κατανόησης ιδεών που συντίθενται με τη χρήση διαγραμμάτων. Οι Blackwell και Engelhardt αναφέρουν Εννέα Σημεία των Διαγραμμάτων μέσα από τα οποία μπορεί κανείς να κατανοήσει, να ταξινομήσει, να χρησιμοποιήσει το διάγραμμα και τις ιδιότητές του ως εργαλείο σπουδής. Η μελέτη τους αφορά κατά κύριο λόγο τις φυσικές επιστήμες και την πληροφορική. Όμως το έργο τους μπορεί να μεταφραστεί με «αρχιτεκτονικούς όρους» και να γνωρίσουμε με αυτόν τον τρόπο τα Εννέα Σημεία των Διαγραμμάτων στην Αρχιτεκτονική Σκέψη και Πράξη. Η εργασία ολοκληρώνεται με την εφαρμογή ενός case study που βασίζεται ανάλυση ενός παραδειγματικού αρχιτεκτονικού έργου και τη σύνθεση ενός πειραματικού αρχιτεκτονικού θέματος. Αυτή η σπουδή της ερευνητικής εργασίας αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της θεωρίας που προηγήθηκε ως τρόπος κατανόησης και εφαρμογής της. Αποτελεί μία αναστοχαστική διαδικασία από την αρχιτεκτονική Σκέψη στην Πράξη και αντίστροφα... | el |
heal.abstract | This dissertation provides a thorough examination of Diagram, considered as a mechanism of thought, perception and representation, that helps to form and approach a lateral and reductive thinking of Architecture, through a cognitive process where body and mind are connected as a knowing entity. Diagram is widely known and used in every creative manifestation of Thought and Practice. Beyond its theoretical and representational nature, diagram is a mechanism of though and expression, a way of communicating ideas. In Architectural Synthesis there is an “internal force” which analyzes, composes, classifies, prioritizes ideas, desires, thoughts in a lateral and multifaceted way. In order to understand the complexity of the term diagram, the thesis deploys the study of Αnderson, Meyer, & Olivier «Diagrammatic Representation and Reasoning». According to them “diagrammatic reasoning” concerns a process of understanding ideas by the use of diagrams. Blackwell και Engelhardt mention Nine Aspects of Diagrams through which one can approach and understand diagrams. Their study -focused on natural sciences and informatics- is approached through the perspective of architectural Thought and Practice based on the principles of Nine Aspects of Diagram Use. The Thesis is completed with a case study constituted of the analysis of an example architectural project and the synthesis of an experimental architectural project. The case study is an integral part of the theory preceded, as a way of understanding and applying “diagrammatic thought and reasoning” in Architectural Synthesis. It constitutes a reflective way to approach architectural Thought through Practice and vice versa... | en |
heal.advisorName | Τσιράκη, Σοφία | el |
heal.advisorName | Tsiraki, Sofia | en |
heal.committeeMemberName | Μωραΐτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Αμερικάνου, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Moraitis, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Amerikanou, Eleni | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 258 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: