dc.contributor.author |
Μάτσας, Ορέστης
|
el |
dc.contributor.author |
Matsas, Orestis
|
en |
dc.date.accessioned |
2020-12-22T08:05:03Z |
|
dc.date.available |
2020-12-22T08:05:03Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52651 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20349 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Εξυπνες πόλεις |
el |
dc.subject |
Πυλώνες |
el |
dc.subject |
Έξυπνη οικονομία |
el |
dc.subject |
Έξυπνο περιβάλλον |
el |
dc.subject |
Έξυπνος ανθρωπος |
el |
dc.subject |
Έξυπνη κινητικότητα |
el |
dc.subject |
Έξυπνη διακυβέρνηση |
el |
dc.subject |
Έξυπνη διαβίωση |
el |
dc.subject |
Εργαλείο αξιολόγησης |
el |
dc.subject |
Συντελεστές βαρύτητας |
el |
dc.subject |
Δείκτες αξιολόγησης |
el |
dc.subject |
Smart cities |
en |
dc.subject |
Smart economy |
en |
dc.subject |
Smart mobility |
en |
dc.subject |
Smart environment |
en |
dc.subject |
Smart living |
en |
dc.subject |
Smart people |
en |
dc.subject |
Smart government |
en |
dc.subject |
Evaluation tool |
en |
dc.subject |
Gravity indicators |
en |
dc.subject |
Proposed actions |
en |
dc.title |
Έξυπνες πόλεις: δείκτες βαρύτητας σε υφιστάμενο μοντέλο αξιολόγησης και προτάσεις «έξυπνων» δράσεων |
el |
dc.title |
Smart cities: gravity indicators in existing evaluation model and
proposals for “smart actions” |
en |
dc.contributor.department |
Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης & Επιχειρησιακής Έρευνας |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Έξυπνες Πόλεις |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-10-14 |
|
heal.abstract |
Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η θεωρητική και πρακτική κάλυψη της έννοιας αλλά και των μεθόδων αξιολόγησης της Έξυπνης Πόλης. Το περιεχόμενο της μελέτης μπορεί να διακριθεί σε τρία επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο αφορά την γνωριμία και εξοικείωση του αναγνώστη με το πεδίο των Έξυπνων Πόλεων και τους Πυλώνες στους οποίους επιμερίζεται βάσει βιβλιογραφίας. Στο δεύτερο επίπεδο στόχος είναι η σύντομη παρουσίαση του εργαλείου αξιολόγησης Έξυπνων Πόλεων πάνω στο οποίο βασίστηκε η παρούσα μελέτη και έπειτα η επεξήγηση της διαδικασίας συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων για την βελτίωση των δεικτών βαρύτητας του εν λόγω μοντέλου αξιολόγησης. Τέλος σε ένα τρίτο επίπεδο προτείνονται
ενδεικτικές δράσεις που θα μπορούσαν να γίνουν σε μια πόλη προκειμένου αυτή να βελτιώσει το αποτύπωμά της ως προς την επιδιωκόμενη μετάβαση του χαρακτήρα της, από συμβατική σε
«έξυπνη».
Αναφορικά με το πρώτο επίπεδο, η παρούσα μελέτη εξαντλεί, στον βαθμό που της επιτρέπεται, το εννοιολογικό πλαίσιο στο οποίο κινείται το αντικείμενο των Έξυπνων Πόλεων. Μέσα από την
παράθεση και σύμπτυξη μιας σειράς –πολλές φορές ασύνδετων- ορισμών που εντοπίζονται στη βιβλιογραφία, επιχειρείται η κατά το δυνατόν πληρέστερη κατανόηση της πολύ γενικής έννοιας της Έξυπνης Πόλης. Η συμπυκνωμένη πληροφορία που εμπεριέχει καθένας ορισμός της βιβλιογραφίας οφείλεται κυρίως στην ευρύτητα του ίδιου του αντικειμένου. Λαμβάνοντας υπόψη
ότι οι πόλεις περικλείουν το σύνολο της ύπαρξης και της λειτουργίας μιας ολόκληρης κοινωνίας, σε συνδυασμό με την ενσωμάτωση, σε αυτές, των νέων τεχνολογιών, θεωρείται αυτονόητη η ανάγκη επιμερισμού των Έξυπνων Πόλεων σε ορισμένους πυλώνες. Ως εκ τούτου στην παρούσα μελέτη γίνεται θεωρητική ανάλυση και αυτής της πτυχής των Έξυπνων Πόλεων, ως μέσον
καλύτερης κατανόησης του περιεχομένου τους. Συγκεκριμένα, μελετώνται ως έννοιες υπαγόμενες σε αυτήν της Έξυπνης Πόλης, οι πυλώνες της Έξυπνης Οικονομίας, του Έξυπνου Περιβάλλοντος, της Έξυπνης Διαβίωσης, της Έξυπνης Διακυβέρνησης, του Έξυπνου Ανθρώπου και της Έξυπνης
Κινητικότητας.
Σε ότι αφορά το δεύτερο διακριτό πεδίο από τα περιεχόμενα της παρούσας εργασίας, η μελέτη αποκτά έναν πιο πρακτικό και στατιστικό χαρακτήρα. Συγκεκριμένα, αναλύεται η δομή και η εφαρμογή ενός πρότυπου μοντέλου αξιολόγησης των πόλεων μέσα από το οποίο προκύπτει το αποτύπωμά της ως προς τα βήματα που έχει κάνει αλλά και αυτά που επίκεινται προκειμένου να μεταβεί σε αυτό που αποκαλούμε Έξυπνη Πόλη. Το εργαλείο αξιολόγησης που χρησιμοποιείται δημιουργήθηκε από τον Τομέα Βιομηχανικής Διοίκησης & Επιχειρησιακής Έρευνας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στο πλαίσιο της συνεργασίας του εργαστηρίου με τον Δήμο Ελευσίνας, προκειμένου να υπάρξει τεχνική και ακαδημαϊκή καθοδήγηση προς τον Δήμο για μετάβαση της πόλης από συμβατική σε «έξυπνη». Αυτό που προσθέτει η παρούσα μελέτη είναι την βελτίωση των επιμέρους δεικτών βαρύτητας του μοντέλου αυτού, μέσα από μια σειρά διαδικασιών άντλησης και επεξεργασίας δεδομένων, οι οποίες αναλύονται διεξοδικά στο κυρίως σώμα του κειμένου. Για την άντληση δεδομένων που θα βοηθούσαν στη διαδικασία βελτιστοποίησης των δεικτών, διεξήχθει ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου και την συμμετοχή 422 συμμετεχόντων. Οι απαντήσεις που συγκεντρώθηκαν, ποσοτικοποιήθηκαν και αξιοποιήθηκαν είτε αυτούσιες για τον υπολογισμό νέων συντελεστών βαρύτητας, είτε ως πρωτογενής πληροφορία ιεράρχησης και εφαρμογής της πολυκριτηριακής μεθόδου SIMOS. Σε ότι αφορά τη μέθοδο SIMOS, χρησιμοποιήθηκε σε δύο διαφορετικές εκδοχές της, δίνοντας δύο διακριτές μεταξύ τους
ομάδες αποτελεσμάτων.
Στο τελευταίο σκέλος της Διπλωματικής Εργασίας επιχειρείται η περαιτέρω καθοδήγηση των ενδιαφερόμενων φορέων, αναφορικά με τη διαδικασία μετάβασης μιας πόλης από συμβατική σε «έξυπνη», μέσω ενδεικτικών προτεινόμενων δράσεων. Τα παραδείγματα που αναλύονται και προτείνονται στο σκέλος αυτό, δεν επιχειρούν τόσο στο να δώσουν πληθώρα επιλογών προς το «έξυπνο» αποτύπωμα μιας πόλης, όσο στο να αναδείξουν την φιλοσοφία και την κατεύθυνση των δράσεων που ενδείκνυται να επιχειρήσει ένας Δήμος, προκειμένου να προσεγγίσει την ιδεατή «Έξυπνη Πόλη». |
el |
heal.abstract |
The thesi’s main aim is to underline the definition of Smart City, as well as practically evaluate its
methods. The research is developed in three levels. On a first level Smart City is being introduced
to the reader, along with the pillars, based on known bibliography. On the second level, the
evaluation tools of a Smart City are being presented and the data collection process to improve the
existing tools are thoroughly explained. Finally, at level three focuses on potential suggestive
actions that could be taken, for a city to transition from a conventional to a “Smart” city.
First level attempts to approach the conceptual framework, at the best possible way, of Smart cities,
through the given extended bibliography, which tends to be at times very generic or/and using
irrelevant definitions. The difficulty at defining what a Smart City really is, stands to its multilevel and complex character. Taking into account that a Smart City encloses multiple society
levels, combined with the continuous technological development, it becomes essential to divide
Smart Cities in pillars, to fully understand its context. Briefly introducing the pillars, these are;
Smart Economy, Smart Environment, Smart Living, Smart Governance, Smart People and Smart
Mobility.
Second level is more practical and aims to give a statistical perspective of the tools being used for
a city to become “Smart”. More specifically, it analyses the structure and implementation of a
city’s evaluation model. The tools used, measure the “smartness footprint” of a city, analysing the
steps taken, as well as the future steps to be taken, in order to succeed in becoming “Smart”. The
evaluation tool which has been used, is created by the Department of Industrial Management and
Operational Research of National Technical University of Athens, in cooperation with the
laboratory of the Municipality of Elefsina. The collaboration aims to provide both technical and
academic guidance, which is needed to transition from conventional to “smart” Municipality.
The contribution of this study to the existing model, is the improvement of the independent gravity
indicators, through a suggestive process of data collection and interpretation. It will be explained
thoroughly at the main thesis body. The process of data collection, to improve the gravity
indicators, was conducted by using a questionnaire that was distributed at 421 participants. All the
data that were collected, were applied in two ways. Either independently, to calculate new
indicators, or as raw data to succeed hierarchy and application at the multi-criteria SIMOS method.
SIMOS method was used in two different versions and gave two different groups of results.
At the last part of this thesis, it is attempted to further guide the official public or private
organisations and its stakeholders. The guidance refers to the process of transitioning from a
conventional city to a “Smart” city, through indicative proposed actions. All the examples
mentioned and analysed at this part, attempt not to give countless options of a how a city becomes
“Smart”, but to promote the idea of a “Smart” city and most importantly underline and help direct
the potential actions, that would suit to a Municipality to adopt, in order to approach the ideal
“Smart City”. |
en |
heal.advisorName |
Αραβώσης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παναγιώτου, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τόλης, Αθανάσιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
112 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|