HEAL DSpace

Ανάλυση χωρικών και συντακτικών προτύπων της περπατησιμότητας (walkability) σε περιβάλλον GIS: Η περίπτωση του κέντρου της Βαρκελώνης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τουλούπη, Κωνσταντίνα el
dc.contributor.author Touloupi, Konstantina en
dc.date.accessioned 2020-12-23T15:01:57Z
dc.date.available 2020-12-23T15:01:57Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52666
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20364
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” el
dc.rights Default License
dc.subject Περπατησιμότητα el
dc.subject Χωρικά πρότυπα el
dc.subject Συντακτική ανάλυση el
dc.subject Βαρκελώνη el
dc.subject Maps mini en
dc.subject Walkability en
dc.subject Global and local patterns en
dc.subject Space syntax analysis en
dc.subject Barcelona en
dc.subject Maps mini en
dc.title Ανάλυση χωρικών και συντακτικών προτύπων της περπατησιμότητας (walkability) σε περιβάλλον GIS: Η περίπτωση του κέντρου της Βαρκελώνης el
dc.title Analysis of spatial and syntax patterns of walkability in a GIS environment: The case of central Barcelona en
heal.type masterThesis
heal.classification Χωρική ανάλυση el
heal.classification Spatial analysis en
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-10-29
heal.abstract Στόχο της παρούσας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση του βαθμού περπατησιμότητας του κέντρου της Βαρκελώνης, και η ανάλυση των χωρικών και συντακτικών της προτύπων που υπολογίσθηκαν σε περιβάλλον Συστημάτων Γεωγραφικών Πληροφοριών (GIS), μέσω της αξιολόγησης ορισμένων χαρακτηριστικών δομημένου περιβάλλοντος μικρής κλίμακας. Τα εν λόγω χαρακτηριστικά προσδιορίζονται από δεκαεπτά (17) μεταβλητές της σύντομης έκδοσης της μεθόδου Microscale Audit of Pedestrian Streetscapes (MAPS), την ΜAPS – Mini, οι οποίες καταγράφτηκαν σε επίπεδο δρόμου μέσω της υπηρεσίας Street View της Google για την κεντρική περιοχή Eixample της Βαρκελώνης που αποτελεί μελέτη περίπτωσης της παρούσας εργασίας. Την καταγραφή, διαδέχτηκε ο προσδιορισμός της βαθμολογίας περπατησιμότητας για κάθε πλευρά οικοδομικού τετραγώνου που εξετάσθηκε μέσω του οποίου δημιουργήθηκε ένα συνολικό σκορ περπατησιμότητας (walkability score), και δύο επιμέρους σκορ αυτού, που αφορούν τις υποδομές και το περιβάλλον (Ped Infr Score και Ped Env Score αντίστοιχα). Συνολικά αξιολογήθηκαν 2.027 τμήματα/ πλευρές 494 Οικοδομικών Τετραγώνων. Προέκυψε πως η Eixample είναι μία ελκυστική περιοχή για πεζή μετακίνηση. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε συντακτική ανάλυση με την εφαρμογή των μέτρων επιλογής (choice) και ενσωμάτωσης (integration) για το εξεταζόμενο δίκτυο αυτόνομα, αλλά και σταθμισμένα ως προς τους δείκτες περπατησιμότητας. Προέκυψε πως ο βαθμός περπατησιμότητας σχετίζεται άμεσα με την πιθανότητα η περιοχή να χρησιμοποιηθεί ως διέλευση, ή να προσεγγιστεί. Επίσης, προκειμένου να διερευνηθεί η ύπαρξη χωρικών προτύπων στα σκορ περπατησιμότητας και στα συντακτικά μέτρα, πραγματοποιήθηκε χωρική ανάλυση με χρήση των δεικτών χωρικής αυτοσυσχέτισης Global και Local Moran’s. Τέλος, διαπιστώθηκε πως υπάρχει υψηλός βαθμός συσχέτισης μεταξύ των αποτελεσμάτων των τριών σκορ περπατησιμότητας και των συντακτικών μέτρων, αφού σημειώθηκαν υψηλές τιμές των συντελεστών στσχέτισης Pearson και Spearman. el
heal.abstract The aim of the present thesis is to investigate the degree of walkability and the existence of its syntactic, global and local patterns, through the evaluation of defined characteristics of a small-scale structured environment. These characteristics are determined by seventeen (17) variables, of the short version of the Microscale Audit of Pedestrian Streetscapes (MAPS) method — the MAPS-Mini — which were recorded at steet segments through Google's Street View service. The recording is about the area of Eixample, which is the center of of Barcelona and the case study of the present thesis, while the required patterns were identified in a GIS environment. The recording of variables was followed by the identification of the walkability score for each segment of the examined blocks, through which an overall Walkability Score was generated and also two sub-scores of the former concerning the infrastructure and the environment (Ped Infr Score and Ped Env Score respectively). A total of 2,027 segments of 494 blocks were evaluated while the results revealed that Eixample is an attractive area for pedestrian mobility. Space syntax analysis was performed by applying the measures of choice and integration to the examined network autonomously and at the same time weighted in terms of walkability scores (total Walkability Score, and sub-scores Ped Env and Ped Infr). Afterwards, it was demonstrated that the degree of walkability is directly related to the probability of a place to function as a transit or as a destination. Moreover, in order to examine the existence of global and local patterns in walkability scores and syntactic measures, Global and Local Moran’s spatial autocorrelation indices were used. Finally, a high degree of correlation was observed between the results of the three walkability scores and the syntactic measures, considering that high values of Pearson’s and Spearman’s correlation coefficients were inspected. en
heal.advisorName Φώτης, Γεώργιος
heal.committeeMemberName Φώτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Δάρρα, Αθανασία el
heal.committeeMemberName Πηγάκη, Μαρία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 116 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής