dc.contributor.advisor |
Σιόλας, Άγγελος |
el |
dc.contributor.author |
Σίτη, Μαρία Ι.
|
el |
dc.contributor.author |
Siti, Maria I.
|
en |
dc.date.accessioned |
2011-11-09T10:30:42Z |
|
dc.date.available |
2011-11-09T10:30:42Z |
|
dc.date.copyright |
2011-11-02 |
- |
dc.date.issued |
2011-11-09 |
|
dc.date.submitted |
2011-11-02 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/5267 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9463 |
|
dc.description |
129 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται μία εννοιολογική προσέγγιση της έννοιας του "εμπορικού πεζόδρομου" και δίνεται περισσότερη έμφαση στις όποιες μετατροπές υφίσταται ο δρόμος, οι λειτουργίες του, οι δυνατότητές του όταν μετασχηματίζεται από άξονα κυκλοφορίας οχημάτων σε πεζόδρομο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις επιπτώσεις που επιφέρει η παραπάνω μετατροπή στο αστικό περιβάλλον καθώς και τις δραστηριότητες που σχετίζονται με το λιανικό εμπόριο, τις χρήσεις γης και πολλές ακόμα παραμέτρους.
Η ανάλυση γίνεται σε δύο στάδια.
Στο πρώτο μέρος εξετάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά ενός εμπορικού πεζόδρομου, όπως αυτά γίνονται αντιληπτά από τη γράφουσα έπειτα από βιβλιογραφική αναζήτηση και εξετάζεται το φαινόμενο της πεζοδρόμησης εμπορικής οδού. Ακόμα γίνεται προσπάθεια αναζήτησης και μελέτης των επιπτώσεων που επιφέρει η παραπάνω μετατροπή σε ποικίλα επίπεδα με κύριες κατευθύνσεις τα οικονομικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά του τόπου που χωροθετείται το έργο αλλά και τα οφέλη και τις επιπτώσεις σε κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό επίπεδο.
Στο δεύτερο στάδιο εξετάζεται ένα συγκεκριμένο παράδειγμα πεζοδρόμησης εμπορικής οδού στο Δήμο Χαλανδρίου, σύμφωνα με τις παραπάνω κατευθύνσεις με στόχο τον έλεγχο αλλά και την όποια επαλήθευση των συμπερασμάτων που προκύπτουν από το πρώτο στάδιο.
Ειδικότερα στο εισαγωγικό μέρος αναλύεται ο σκοπός και το μεθοδολογικό πλαίσιο της εργασίας. Στο πρώτο μέρος περιγράφεται η έννοια και ο ρόλος του εμπορικού πεζόδρομου, η διαδικασία μετατροπής του (από δρόμο σε πεζόδρομο) και οι επιπτώσεις από τη χωροθέτησή του. Στο δεύτερο μέρος αναλύεται η μελέτη περίπτωσης της πεζοδρόμησης δύο οδών στο εμπορικό κέντρο του Χαλανδρίου και αντίστοιχα ο ρόλος τους στην περιοχή και οι επιπτώσεις της σύμφωνα με τους άξονες που ορίζονται στο πρώτο μέρος. |
el |
dc.description.abstract |
This dissertation deals with the conceptual approach of the ‘’shopping pedestrianised street’’ (shopping pedestrian malls) and emphasizes on the conversion of the street in terms of function, appearance, possibilities of development when a pedestrianisation scheme is applied. More specifically, the dissertation focuses on the effects that are caused to the urban fabric as well as the commercial activities, land uses and many other factors.
Analysis takes parts in two different phases.
In the first phase, the analysis concerns the standard characteristics of a pedestrianised street which is mainly oriented in commercial activities and the pedestrianisation scheme itself, as identified by the author after research. There is also an attempt in searching and identifying the main impacts and benefits of the pedestrianisation in various fields, mostly considering as most important some socio-economical factors as well as the outcomes on the environment and traffic.
In the second phase, a case study tries to put some theory into practice. Two main shopping streets had been pedestrianised in Halandri, a suburb of Athens, back in the 1990s and part the analysis deals with the outcomes in the prices of the properties (both purchased and rental values), the number of the shops that had been attracted by the new environment, the concentration of chain stores vs independent stores etc. Social factors are also examined (e.g. the exclusion of small and medium enterprises (SMEs), social exclusion, increase of consumerism etc).
Lastly, the above results are compared so as to see if there exists similar or homogenous pattern of outcomes from a pedestrianisation scheme in a shopping street. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Μαρία Ι. Σίτη |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDRestricted-policy.xml |
en |
dc.subject |
Πεζοδρομήσεις |
el |
dc.subject |
Σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Επιπτώσεις |
el |
dc.subject |
Εμπορικοί οδοί |
el |
dc.subject |
Πεζόδρομοι |
el |
dc.subject |
Χαλάνδρι |
el |
dc.subject |
Pedestrianisation |
en |
dc.subject |
Effects |
en |
dc.subject |
Planning |
en |
dc.subject |
Urban design |
en |
dc.subject |
Pedestrian malls |
en |
dc.title |
Επιπτώσεις από την πεζοδρόμηση κεντρικών εμπορικών οδών - Το παράδειγμα του Χαλανδρίου |
el |
dc.title.alternative |
Effects caused by the pedestrianisation of main shopping streets - case study: Halandri |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2011-11-01 |
- |
dc.date.modified |
2011-11-02 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Σαγιάς, Ίων |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Βλαστός, Θάνος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Βλαστός, Θάνος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Σαγιάς, Ίων |
el |
dc.contributor.committeemember |
Σιόλας, Άγγελος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2011-11-09 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2011-11-09 |
- |