HEAL DSpace

Βέλτιστη φασματική κατανομή της αντήχησης σε αίθουσες μουσικής jazz: περιαματική διερεύνηση

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χατζόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Chatzopoulos, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2020-12-24T11:23:50Z
dc.date.available 2020-12-24T11:23:50Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52686
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20384
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αίθουσες jazz el
dc.subject Χρόνος αντήχησης el
dc.subject Φασματική κατανομή el
dc.subject Ακουστικός σχεδιασμός el
dc.subject Jazz clubs en
dc.subject Reverberation time en
dc.subject Spectral balance en
dc.subject Acoustical design en
dc.title Βέλτιστη φασματική κατανομή της αντήχησης σε αίθουσες μουσικής jazz: περιαματική διερεύνηση el
dc.title Optimal spectral balance of reverberation in jazz venues: experimental investigation en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ακουστικός σχεδιασμός el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-05-19
heal.abstract Ο ακουστικός σχεδιασμός αιθουσών Κλασικής μουσικής, έχει διερευνηθεί διεξοδικά τις τελευταίες δεκαετίες σε αντίθεση με το σχεδιασμό αιθουσών Jazz μουσικής, όπου η έρευνα είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Σε μία από τις ελάχιστες έρευνες αυτού του είδους που ανακοινώθηκαν μόλις πρόσφατα από την ερευνητική ομάδα του ΕΜΠ, εκτιμάται πειραματικά ο βέλτιστος χρόνος αντήχησης για χώρους Jazz μουσικής, και προτείνεται στα 0.8 s (για κατειλημμένη αίθουσα). Παρ’ όλα αυτά, το ερώτημα για τη βέλτιστη φασματική κατανομή της αντήχησης σε τέτοιους χώρους παραμένει, και προτείνεται να είναι το αντικείμενο της παρούσας μελέτης. Η απάντηση σ’ αυτό το ερώτημα πέραν της χρησιμότητας της καθ’εαυτής, είναι δυνατόν να διαφωτίσει ως προς τον σχεδιασμό και τον καθορισμό κατασκευαστικών λεπτομερειών σε αίθουσες αυτού του είδους. Η μελέτη περιλαμβάνει πειράματα αξιολόγησης της ακουστικής με τη χρήση συνθετικού ηχητικού πεδίου (synthetic sound fields), μέσω ακουστικών (headphones). Ειδικότερα, ζητήθηκε από ειδικούς (Jazz music experts), να ακούσουν δείγματα Jazz μουσικής με/και χωρίς τη συμμετοχή πνευστών οργάνων, και να προσδιορίσουν κατά την άποψη τους την επιθυμητή φασματική κατανομή της αντήχησης. Οι αξιολογήσεις επαναλήφθηκαν τρεις φορές, δηλαδή μία φορά για κάθε έναν από τρεις ανεξάρτητους Παράγοντες αντίληψης της ακουστικής Jazz συναυλιών, ήτοι την Καθαρότητα, την Τονική Ποιότητα και την Εγγύτητα∙ αυτοί είχαν εξαχθεί πειραματικά σε προγενέστερη μελέτη. Το μουσικό σύνολο με πνευστό αποτελεί τυπική περίπτωση Jazz συναυλίας∙ στην περίπτωση αυτή, παρατηρήθηκε επιθυμητή αύξηση της αντήχησης Υψηλών προς Μεσαίες συχνότητες ίση με 1.5. Αντίθετα, στην περίπτωση που δεν συμπεριλαμβάνονται πνευστά, βρέθηκε ότι απαιτείται ομοιόμορφη κατανομή της αντήχησης στο φάσμα. Τα αποτελέσματα υπήρξαν ανεξάρτητα των τριών Παραγόντων αντίληψης που ελέγχθηκαν. Τα παρόντα ευρήματα αναδεικνύουν τη σημασία της ισορροπημένης χρήσης ηχοαπορροφητικών επενδύσεων κατά τον σχεδιασμό αιθουσών Jazz μουσικής∙ αυτό είναι δυνατόν να υποστηριχθεί περαιτέρω με την εισαγωγή ηλεκτρονικής αντήχησης στην αίθουσα. Τα παρόντα ευρήματα επιβεβαιώνουν την εμπειρική άποψη ότι αίθουσες Κλασικής μουσικής είναι ακατάλληλες για Jazz, και διαφωτίζουν ως προς κάποιες απόψεις του ακουστικού σχεδιασμού αιθουσών Jazz μουσικής. Περαιτέρω έρευνα θα μπορούσε να επιβεβαιώσει τα παρόντα αποτελέσματα, κάτω από την περιβαλλοντική πολυπλοκότητα ζωντανών Jazz συναυλιών, όπως τις αντιλαμβάνεται το Jazz μουσικόφιλο ακροατήριο. el
heal.abstract Although the acoustical design of classical auditoria has been the object of thorough investigation over the past decades, the acoustical design of Jazz auditoria has hardly been the object of scientific research. In one of the fewest works recently published, the optimal reverberation time for Jazz venues is explored through laboratory experiments; a mean optimal value for occupied auditoria is proposed at 0.8 s. Nevertheless, the question of optimal spectral balance of reverberation in Jazz venues, still remains to be answered, and will be the object of the present investigation. This apparently, is important for optimal listening as well as for determining construction detailing in this kind of auditoria. This study involves synthetic sound experiments through headphones. Music experts were asked to evaluate Jazz music samples, with and without wind instruments respectively. The evaluations were repeated three times, i.e. once for each of three independent subjective acoustic Factors that had been experimentally derived in an earlier study. These Factors were labeled Clarity, Tonal Quality and Proximity. Unlike classical concert venues, Jazz auditoria were found to require a flat frequency content for music ensemble without any wind instrument; when a wind instrument was involved in the ensemble, an increase in the Treble-to-Mid ratio of 1.5 was found to be desired; these results were independent of each of the three subjective Factors tested. Results cast some light on the question of acoustical design of Jazz auditoria. Further research is necessary to confirm present findings in the live Jazz concert situation. en
heal.advisorName Βουγιούκας, Εμμανουήλ el
heal.advisorName Σωτηροπούλου, Αλεξάνδρα el
heal.advisorName Καραγιάννης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Βουγιούκας, Εμμανουήλ el
heal.committeeMemberName Μπαδογιάννης, Ευστράτιος el
heal.committeeMemberName Μπαλλής, Αθανάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 98 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα