HEAL DSpace

Μέθοδοι αποκατάστασης ζημιών και ενίσχυσης λιμενικών έργων - Εφαρμογή στο λιμένα Ευδήλου Ικαρίας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπαδάκης, Εμμανουήλ el
dc.contributor.author Papadakis, Emmanouil en
dc.date.accessioned 2021-01-05T09:19:36Z
dc.date.available 2021-01-05T09:19:36Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52727
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20425
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Κυματοθραύστης el
dc.subject Επισκευή el
dc.subject Αποκατάσταση el
dc.subject Διαύρωση el
dc.subject Breakwater en
dc.subject Repair en
dc.subject Rehabilitation en
dc.subject Corrosion en
dc.title Μέθοδοι αποκατάστασης ζημιών και ενίσχυσης λιμενικών έργων - Εφαρμογή στο λιμένα Ευδήλου Ικαρίας el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Λιμενικά έργα el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-03-10
heal.abstract Τα λιμενικά έργα κατασκευάζονται για χρονικό ορίζοντα που συνήθως κυμαίνεται μεταξύ 50 και 100 ετών. Κατά τη διάρκεια ζωής αυτών των έργων εάν δεν γίνεται περιοδικός έλεγχος και συντήρηση είναι λογικό να παρουσιαστούν διαφόρων ειδών φθορές. Ορισμένες από αυτές είναι οι πάσης προέλευσης υποσκαφές της υπήνεμης ή προσήνεμης πλευράς της κατασκευής, η διάβρωση των μεταλλικών στοιχείων της κατασκευής, η χημική προσβολή των στοιχείων της, ζημιές λόγω σεισμικής δράσης, ζημιές από έντονα καιρικά φαινόμενα όπως είναι οι πλημμύρες πυρκαγιές και έντονες καταιγίδες, καθώς και φθορές από ανθρωπογενή αίτια, όπως πρόσκρουση πλοίων επί κυματοθραυστών ή η υπερφόρτωση των καταστρωμάτων. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι οι μέθοδοι επισκευής και ενίσχυσης λιμενικών έργων. Οι τεχνικές επισκευής καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα από απλές επικαλύψεις συντήρησης, μάτισμα φθαρμένων στοιχειών, χρήση ανοδίων, αντικατάσταση τμημάτων, επικάλυψη μεταλλικών στοιχείων με σκυρόδεμα, έως την πλήρη αντικατάσταση των φθαρμένων στοιχείων της κατασκευής. Ως εφαρμογή μελετάται ο λιμένας Ευδήλου Ικαρίας, όπου ο υφιστάμενος κυματοθραύστης με πρανή υπέστη σοβαρές ζημιές κατά τη θεομηνία που έπληξε την περιοχή τον Ιανουάριο του 2018. Αρχικά ελέγχεται η επάρκεια της διατομής έναντι του χαρακτηριστικού ύψους κύματος. Επίσης, ελέγχονται τα υφιστάμενα τμήματά της ως προς την τήρηση των κανονισμών και τις προδιαγραφές της μελέτης επέκτασης του 2010. Από τα αποτελέσματα αυτά προκύπτει ότι η κατασκευή ικανοποιεί όλους τους ελέγχους, όχι όμως και τον έλεγχο της παροχής υπερπήδησης. Επίσης, είναι αρκετές οι κατασκευαστικές παραβλέψεις που και αυτές με την σειρά τους μειώνουν την σταθερότητα. Τέλος, προτείνονται δύο εναλλακτικές σχετικά με την ανακατασκευή και την ενίσχυση του κυματοθραύστη και συγκρίνονται ως προς τα κόστη κατασκευής του. el
heal.abstract Port structures are usually constructed for a timescale between 50 and 100 years. During the life of these structures, if it is not periodically inspected and maintained, it is reasonable to incur various forms of damage. Some of these are excavations of all kinds on the leeward or windward side of the structure, corrosion of the metallic elements of the structure, chemical damage to its components, earthquake damage, damages from intense weather conditions such as flood, fires and heavy storms, as well as damage from anthropogenic causes, such as an impact of a ship on breakwater or overloading of structures’ deck. The subject of this thesis is the repair and reinforcement methods in port structures. Repair techniques cover a wide range from simple maintenance renders, splicing of damaged metals, use of anodes, replacement of parts, overlaying of metallic elements with concrete, until complete replacement of damaged parts of structure. Case study of this thesis is the port of Evdilos in Ikaria island, where the existing breakwater has been damaged in a high level during a natural disaster that struck the area in January 2018. The adequacy of cross section against the characteristic wave height is first checked. Existing sections are also checked for compliance with the 2010 expansion planning regulations and specifications. These results show that the structure satisfiew all controls, except from the overtopping control. There is also a number of manufacturing fails that in turn reduce stability. Finally, two alternatives are proposed for the reconstruction and reinforcement of the breakwater and compared with the costs of its contstruction en
heal.advisorName Τσουκαλά, Βασιλική el
heal.advisorName Tsoukala, Vasiliki en
heal.committeeMemberName Νουτσοπουλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Στάμος, Αθανάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος. Εργαστήριο Λιμενικών Έργων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 121 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα