dc.contributor.author | Τσικρίκα, Ηλέκτρα | |
dc.contributor.author | Tsikrika, Ilektra | |
dc.date.accessioned | 2021-01-05T12:51:16Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52728 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20426 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αεροπορικοί κινητήρες | el |
dc.subject | Μοντελοποίηση κινητήρων | el |
dc.subject | CFM LEAP | en |
dc.subject | CFM LEAP - 1A | en |
dc.subject | PW1127G - JM | en |
dc.subject | Aircraft engines | en |
dc.subject | Engine modeling | en |
dc.subject | Γενικό μοντέλο αεροπορικού κινητήρα | el |
dc.subject | PW1100G | en |
dc.subject | Λογισμικό προσαρμογής | el |
dc.subject | PROOSIS | en |
dc.subject | A320neo | en |
dc.subject | Mοντελοποίηση αεροπορικών κινητήρων | el |
dc.title | Μοντελοποίηση Κινητήρων Αεροσκαφών A320neo | el |
dc.title | A320neo Engines Modeling | en |
dc.contributor.department | Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών | el |
heal.type | bachelorThesis | el |
heal.classification | Αεροπορικοί Κινητήρες | el |
heal.classification | Στροβιλομηχανές | el |
heal.classification | Turbomachinery | en |
heal.classification | Aircraft engines | en |
heal.dateAvailable | 2022-01-04T22:00:00Z | |
heal.language | el | el |
heal.access | embargo | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-03-05 | |
heal.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη των μοντέλων δύο σύγχρονων κινητήρων των αεροσκαφών Α320 neo, ώστε να καταστεί δυνατή η ποιοτική και ποσοτική πιστοποίησή τους. Αρχικά γίνεται μια εισαγωγή στα κύρια υπολογιστικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν κατά την εκπόνηση της παρούσας εργασίας, το υπολογιστικό πρόγραμμα PROOSIS και το λογισμικό προσαρμογής γενικού μοντέλου αεροπορικού κινητήρα. Το λογισμικό αυτό είχε αναπτυχθεί στο εργαστήριο τα προηγούμενα έτη και αφορούσε διατάξεις κινητήρων διπλής ατράκτου. Στη συνέχεια αναφέρονται οι αλλαγές που έγιναν στο υπάρχον λογισμικό προκειμένου να μπορέσει να γίνει μοντελοποίηση κινητήρων με κιβώτιο ταχυτήτων. Οι τροποποιήσεις αφορούν την εισαγωγή κιβωτίου ταχυτήτων, την προσθήκη εμπειρικών σχέσεων από την διεθνή βιβλιογραφία καθώς και την επιλογή διαφορετικού τρόπου επίλυσης του σημείου σχεδίασης. Αποτέλεσμα των αλλαγών αυτών είναι η δυνατότητα μοντελοποίησης κινητήρων με και χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιώντας κατάλληλα το βελτιωμένο λογισμικό καθώς και την ορθότερη υπόθεση αγνώστων παραμέτρων κατά την μοντελοποίηση των κινητήρων. Επιπρόσθετα η δυνατότητα επιλογής διαφορετικού τρόπου επίλυσης του σημείου σχεδίασης δίνει την ευχέρεια στον χρήστη να επιλέξει σημεία στα οποία δεν είναι γνωστή η τιμή της κατανάλωσης καυσίμου. Το νέο λογισμικό χρησιμοποιείται για την μοντελοποίηση των κινητήρων διπλού ρεύματος CFM LEAP – 1A26 και PW1127G – JM που στελεχώνουν τα αεροσκάφη πολιτικής αεροπορίας Α320neo. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιείται εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση για τη συγκέντρωση πληροφοριών και δεδομένων λειτουργίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την μοντελοποίηση των κινητήρων, ενώ ελέγχθηκε και η αξιοπιστία τους. Χρησιμοποιώντας το λογισμικό δημιουργούνται επιτυχώς τα μοντέλα των συγκεκριμένων κινητήρων, με επιμέρους αποκλίσεις μικρότερες του ±0.2% οι οποίες θεωρούνται ικανοποιητικές ακόμα και για διαγνωστικούς σκοπούς. Τέλος γίνεται ποιοτική ανάλυση των μοντέλων εξετάζοντας τη συμπεριφορά τους σε εύρος συνθηκών πτήσης αλλά και την αναμενόμενη μείωση στην κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τους συμβατικούς κινητήρες κατά την διάρκεια μιας αποστολής. Πιο συγκεκριμένα με την χρήση του υπολογιστικού πακέτου ανάλυσης αποστολής CAMACM, επιλέγονται πέντε διαφορετικές αποστολές προς μελέτη, εισάγονται κατάλληλα τα μοντέλα των κινητήρων που δημιουργήθηκαν και υπολογίζεται η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου σε σύγκριση με τον κινητήρα V2527 – A5. Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής προκύπτουν σύμφωνα με τις αναμενόμενες τιμές που υπάρχουν στην διεθνή βιβλιογραφία. Πιστοποιείται ποσοτικά και ποιοτικά, συνεπώς, η ορθότητα των μοντέλων των κινητήρων που δημιουργήθηκαν. | el |
heal.abstract | The current diploma thesis is mainly concerned with the development of two engine models of the A320 neo aircraft engines to enable their qualitative and quantitative certification. Initially, an introduction is made to the main computational tools used, the PROOSIS calculator and general engine model adaptation software. This software had been developed in the laboratory in previous years and was used for modeling 2 spool turbofan engines. The following is a list of the changes made to the existing software in order to be able to model geared turbofan engines. The modifications concern the introduction of gearboxes, the addition of empirical relationships from international literature, and the choice of a different way of solving the design point. The result of these changes is the ability to model engines with and without gearbox as well as the correct assumption of unknown parameters. In addition, the option to choose a different design point for the design point enables the user to select points where the fuel consumption value is unknown. Then modified code is used to model CFM LEAP - 1A26 and PW1127G - JM turbofan engines that are used on civil A320neo aircraft. For this purpose, an extensive bibliographic review is carried out to gather information and operating data that can be used in the various engine modeling phases. Using the modified code, models of the engines were successfully created with deviations of less than ± 0.2% from all the available operational data, which is considered satisfactory even for diagnostic purposes. The last part of the project is centered on the mission analysis of the developed models using the existing software, CAMACM, and more specifically, on evaluating the expected fuel consumption reduction compared to the V2527 – A5 engine. Thus, five missions were tested using the software in order to evaluate the total fuel consumption and compare the results with the available data. The accuracy of the engine models created is therefore quantitatively and qualitatively certified. | en |
heal.advisorName | Αρετάκης, Νικόλαος | el |
heal.advisorName | Aretakis, Nikolaos | en |
heal.committeeMemberName | Αρετάκης, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Aretakis, Nikolaos | en |
heal.committeeMemberName | Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Mathioudakis, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Γιαννάκογλου, Κυριάκος | el |
heal.committeeMemberName | Giannakoglou, Kyriakos | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 99 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
The following license files are associated with this item: