dc.contributor.author |
Προβατάς, Νικόδημος
|
el |
dc.contributor.author |
Provatas, Nikodimos
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-01-08T07:57:58Z |
|
dc.date.available |
2021-01-08T07:57:58Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52744 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20442 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Επιστήμη Δεδομένων και Μηχανική Μάθηση" |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κατανομές δεδομένων |
el |
dc.subject |
Βαθιά μηχανική μάθηση |
el |
dc.subject |
Κατηγοριοποίηση εικόνας |
el |
dc.subject |
Ομαδοποίηση |
el |
dc.subject |
Δειγματοληψία |
el |
dc.subject |
Deep learning |
en |
dc.subject |
Data distribution |
en |
dc.subject |
Image classification |
en |
dc.subject |
Clustering |
en |
dc.subject |
Sampling |
en |
dc.title |
Τεχνικές αξιοποίησης της κατανομής των δεδομένων στην εκπαίδευση νευρωνικών δικτύων |
el |
dc.contributor.department |
Επιστήμη Δεδομένων και Μηχανική Μάθηση |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Μηχανική Μάθηση |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-11-13 |
|
heal.abstract |
Ο τομέας της βαθιάς μηχανικής μάθησης παρουσιάζει ιδιαίτερη άνθηση στο πλαίσιο
μιας πληθώρας διαφορετικών εφαρμογών, όπως είναι η κατηγοριοποίηση εικόνων. Για
την κατασκευή καλύτερων προβλεπτικών μοντέλων έχει μια αναπτυχθεί μια πληθώρα
πολύπλοκων αρχιτεκτονικών νευρωνικών δικτύων. Ωστόσο, η πολυπλοκότητα ενός
δικτύου δεν επαρκεί από μόνη της για την δημιουργία μοντέλων υψηλής ακρίβειας, η
οποία συνδέεται άμεσα με την ποιότητα και τον σειρά πρόσβασης στα δεδομένα κατά
τη διάρκεια της εκπαίδευσης. Συνήθως, για την αύξηση της ακρίβειας ενός μοντέλου,
κάθε βήμα της εκπαίδευσης πραγματοποιείται με τη χρήση τυχαίου υποσυνόλου των
δεδομένων αντί σειριακά. Στη συγκεκριμένη εργασία εξετάζονται τεχνικές για την
αξιοποίηση της πληροφορίας που παρέχει η κατανομή των δεδομένων, ώστε να ωφεληθεί η διαδικασία της εκπαίδευσης. Αρχικά, γίνεται μελέτη για τον καθορισμό
της σειράς πρόσβασης στα δεδομένα σύμφωνα με την στατιστική κατανομή που τα
παράγει βελτιώνοντας έτσι τις μετρικές αξιολόγησης έως και 4.58%, χωρίς ιδιαίτερη χρονική επιβάρυνση. Επιπλέον, εξετάζεται πως μπορεί να αξιοποιηθεί η κατανομή
των δεδομένων, ώστε η εκπαίδευση να πραγματοποιηθεί σε συγκεκριμένο υποσύνολο
του συνόλου εκπαίδευσης. Επιτυγχάνεται έτσι η δημιουργία προβλεπτικών μοντέλων
αντίστοιχης εκπαίδευσης σε περίπου 1.2X λιγότερο χρόνο. |
el |
heal.advisorName |
Κοζύρης, Νεκτάριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κοζύρης, Νεκτάριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκούμας, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κωνσταντίνου, Ιωάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
96 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|