dc.contributor.author | Δαμουλή, Βασιλική | el |
dc.contributor.author | Damouli, Vasiliki | en |
dc.date.accessioned | 2021-01-08T17:27:35Z | |
dc.date.available | 2021-01-08T17:27:35Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52750 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20448 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ναύπλιο | el |
dc.subject | Ξυλοναυπηγική | el |
dc.subject | Νερό | el |
dc.subject | Λιμάνι | el |
dc.subject | Σχολή | el |
dc.subject | Nauplio | en |
dc.subject | Wooden ships | en |
dc.subject | Shipbuilding | en |
dc.subject | Ports | en |
dc.subject | Water | en |
dc.title | Διαμπερής εντοπιότητα: Δημόσια Σχολή Ξυλοναυπηγικής Τέχνης στο Ναύπλιο | el |
dc.title | Transversal locality: public school of wood shipbuilding in Nauplion | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική σύνθεση | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-07-10 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία, μελετά τη δημιουργία μιας ανοικτής δομής εκπαίδευσης της ξυλοναυπηγικής τέχνης στο λιμένα Ναυπλίου. Αυτή, αφορά στη δημιουργία και μαθητεία της τέχνης του καραβομαραγκού που τα τελευταία χρόνια απειλείται να εξαφανισθεί. Η καταστροφή των ξύλινων σκαριών εξελίσσεται με επικίνδυνο ρυθμό και συμπίπτει με την ανάδυση του μαζικού τουρισμού. Έτσι η εργασία λειτουργεί στον αντίποδα των σχεδίων των τοπικών αρχών για την περιοχή του Ναυπλίου, που τείνει να αλλοιώσει τον χαρακτήρα του τόπου, στον οποίο η ξύλινη βάρκα παίζει ακόμα κυρίαρχο ρόλο στην εικόνα του. Η ιστορική και εκπαιδευτική αξία των παραδοσιακών σκαριών είναι τέτοια που κάνει ολόκληρη την τέχνη του καραβομαραγκού μια συνθήκη που οφείλει να προβάλλεται, να προστατεύεται και όχι να αφανίζεται. Η τουριστική ανάπτυξη και η βιομηχανία μεγάλων αλιευτικών σκαφών οδηγεί τα περισσότερα λιμάνια της χώρας σε µια βαριά αλλοίωση του χαρακτήρα των περιοχών στις οποίες εντάσσονται. Η εισβολή των κρουαζιερόπλοιων και άλλων πολυτελών σκαφών στην μικρή περιοχή του λιμένα φαίνεται τρομακτική, όπως επίσης και οι διαστάσεις της νέας μαρίνας που πρόκειται να κατασκευαστεί. Από το παρελθόν έως και σήμερα σε αυτό τον τόπο καταφθάνουν βάρβαροι που προσπαθούν να καταλάβουν είτε κομμάτια γης είτε έναν ολόκληρο πολιτισμό, με αποτέλεσμα, τα κοιλαδιώτικα καΐκια του Αργολικού κόλπου να αποχωρούν για να πάρουν τη θέση τους τα νέα βιομηχανικά επιτεύγματα. Μέσα από την εργασία, επιχειρείται µια πρόταση διαχείρισης των λιμένων µε πολιτιστικές και εκπαιδευτικές προεκτάσεις, ώστε να αποφεύγεται η μεταβολή τους σε σύνολα μαζικού τουρισμού. Το παράδειγμα του Ναυπλίου φαίνεται να συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά του προβληματισμού αλλά και ενδιαφέροντα πολεοδομικά ζητήματα που χρήζουν κάποιας διαχείρισης. Μέσα από την ανάλυση, μοιάζει η θέση του λιμένα να έχει βάρος τόσο στην καθημερινή ζωή των ντόπιων όσο και των τουριστών επομένως η πρόταση επεξεργάζεται ένα δημόσιο χώρο περιπάτου που θα οδηγεί και θα διαπερνάει την εκπαιδευτική αυτή δομή με τρόπο ώστε να αποτελεί χώρο προβολής και εκπαίδευσης ενός σημαντικού μέρους του ναυτικού πολιτισμού της χώρας μας. Η νέα πόλη Ναυπλίου και το ιστορικό κέντρο φαίνεται να αποτελούν δυο ξεχωριστά μέλη της πόλης και το πεδίο μελέτης του λιμένα τη μόνη ελπίδα, ώστε να συνομιλήσουν μεταξύ τους. Πιο συγκεκριµµένα, το πεδίο μελέτης βρίσκεται σε ανενεργό θαλάσσιο μέτωπο βορειοδυτικά της πόλης και επιδιώκεται µια σύνδεση µε την νέα πόλη στα ανατολικά και µια σύνδεση µε τηνπαλαιά πόλη στη νότια πλευρά - μέσα από µια επιμήκη δημόσια κίνηση. Ένας χώρος πολιτισμού µε ελεύθερη πρόσβαση για την προβολή της διαδικασίας κατασκευής ως έκθεμά, συνιστά βασικό στόχο του σχεδιασμού. Έτσι, η νέα προτεινόμενη δομή αποτελέι µέρος της δημόσιας πορείας και κατώφλι για την διατήρηση της πολιτιστικής µας κληρονομιάς. Η σύνθεση πέρα από τις απαιτήσεις της πόλης διαχειρίζεται έντονα τη σχέση µε το νερό μέσα από µια συνθήκη ορίων. Η διαµπερότητα αποτελεί βασικό µέληµα του σχεδιασμού και στις δυο διευθύνσεις κάτω από ένα στέγαστρο για τη θύµιση και αναβίωση της Ελληνικής ναυτικής παράδοσης στο λιµάνι του Ναυπλίου. | el |
heal.abstract | The following thesis is about the construction of an open educational structure for wood shipbuilding art at the port of Nauplion. This is about creation shipbuilding and teach them a technique that is threatened to vanish over the last few years. The destruction of wooden schooners, is developing rapidly and coincides with the rapid growth of mass tourism. For this reason, this thesis is opposing the wills of local authorities, which want to contaminate the area’s character, since wooden boats are still dominant in the area. The historical and educational value of traditional wooden schooners, makes the technique of wooden shipbuilding a condition that should be projected and protected, not vanished. The growth of tourism and the new shipbuilding industry, with the new cruise ships and big fishing boats, iscorrupting most of the ports and the environments of areas within. Entrance of these cruise ships as long as other luxury boats In the small port of Nauplion seems scary, and even more scary are the dimensions of the new marina which is about to be constructed. Since ancient years intruders arrive at this land, trying to occupy a small part of this land or even conquer the whole city. As a result, the small wooden ships of Argolis’s bay are giving up their position to new industrial ships. Throughout this thesis, a proposal for the new port with both cultural and educational extensions is being made, intending to avoid transformation into a mass tourism project. Nauplio’s example seems to have all the aspects of the above speculation, in addition with urban planning issues which need to be resolved. Through analysis, it seems like the new port affects the everyday life of the locals as far as tourists, so the following proposal will include a public walking route, through this educational structure to make this structure a sight to project and inform about the shipbuilding history of the country. The new city of Nauplion seems to be totally strange to the old city center, and the port field of study to be the only way to connect the past with the present and the future. Specifically, this field of study is located at an inactive sea front north west of the city, while a connection with the new city is being pursued in the east, and a connection in the south area of the old center, through an elongate public walking route. Planning this new structure, aims mainly to make this structure a cultural sightseeing with free access,so as wood shipbuilding will be projected. Therefore, the new proposing structure is a part of public route and a threshold to conserve our cultural tradition. The following synthesis, beyond the new city requirements, is harmonized with the water element through a limit condition. Permeability is a key factor of the design, to remind, preserve and revive Greek naval tradition in the port of Nauplion. | en |
heal.advisorName | Μάρδα, Νέλλη | el |
heal.advisorName | Marda, Nelly | en |
heal.committeeMemberName | Τερζόγλου, Νικόλαος-Ίων | el |
heal.committeeMemberName | Terzoglou, Nikolaos-Ion | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 85 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: