HEAL DSpace

Μελέτη της δραστηριότητας μάρκετινγκ και διάθεσης των προϊόντων της μαστίχας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Στυλιανός, Έκτορας el
dc.date.accessioned 2021-01-11T14:45:31Z
dc.date.available 2021-01-11T14:45:31Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52761
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20459
dc.rights Default License
dc.subject Μαστίχα el
dc.subject Μάρκετινγκ el
dc.subject Έρευνα αγοράς el
dc.subject Ανταγωνισμός el
dc.subject Χίος el
dc.subject Mastihashop en
dc.subject Mastic en
dc.subject Mediterra en
dc.subject Chios en
dc.subject Marketing en
dc.title Μελέτη της δραστηριότητας μάρκετινγκ και διάθεσης των προϊόντων της μαστίχας el
dc.contributor.department Εργαστήριο Βιομηχανικής και Ενεργειακής Οικονομίας el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μάρκετινγκ el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-10-07
heal.abstract Η μαστίχα αποτελεί μία ιδιαίτερη περίπτωση αγροτικού προϊόντος με σημαντικό εύρος γαστρονομικών, κοσμετολογικών και θεραπευτικών εφαρμογών. Μέρος της ιδιαιτερότητάς της οφείλεται στο γεγονός ότι καλλιεργείται μόνο στο νησί της Χίου και μάλιστα στο νότιο μέρος της, καθώς το δέντρο από το οποίο εκκρίνεται (μαστιχόδεντρο) ευδοκιμεί μόνο στη συγκεκριμένη τοποθεσία. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου (ΕΜΧ) που αποτελεί τον βασικό φορέα της δραστηριότητας παραγωγής και οικονομικής αξιοποίησης της μαστίχας, διαμόρφωσε μία νέα στρατηγική με στόχο την αξιοποίηση του παραπάνω ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο προϊόν. Τα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της στρατηγικής ήταν και είναι η ενίσχυση της ποιότητας των προϊόντων μαστίχας και η σημαντική διεύρυνση της ποικιλίας τους, σε συνδυασμό με τη σημαντική ενδυνάμωση της συνολικής δραστηριότητας μάρκετινγκ. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΜΧ ίδρυσε τη θυγατρική της εταιρεία, Mediterra Α.Ε. (Mediterra). Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της επιχειρηματικής στρατηγικής των ΕΜΧ και Mediterra, και των δραστηριοτήτων μάρκετινγκ που τη συνοδεύουν (στρατηγική «τοποθέτησης» στην αγορά, ανάπτυξη νέων προϊόντων, προώθηση, διανομή και τιμολόγηση, έρευνα αγοράς και μελέτη ανταγωνισμού, κ.ά.), σε συνδυασμό με τη χαρτογράφηση του ευρύτερου πλαισίου παραγωγής και εμπορικής αξιοποίησης της μαστίχας (ιδιότητες μαστίχας και χαρακτηριστικά καλλιέργειας, ιστορική αναδρομή, βασικά παραγωγικά υποκείμενα, αλυσίδα αξίας). Η εκπόνηση της εργασίας βασίστηκε στη διεξαγωγή τριών αναλυτικών συνεντεύξεων με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Mediterra, αλλά και στο υλικό των συνεντεύξεων που πραγματοποιήθηκαν από το Εργαστήριο Βιομηχανικής και Ενεργειακής Οικονομίας του ΕΜΠ στο Εργοστάσιο Μαστίχας της ΕΜΧ και σε μαστιχοπαραγωγούς. Επίσης, η εμπειρική έρευνα περιελάμβανε την άντληση και αξιοποίηση ποιοτικών και ποσοτικών στοιχείων της Mediterra και της ΕΜΧ, καθώς και στοιχείων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, αλλά και συστηματική μελέτη μέσω Διαδικτύου των προωθητικών δράσεων της Mediterra στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. el
heal.advisorName Τσακανίκας, Άγγελος el
heal.committeeMemberName Τσακανίκας, Άγγελος el
heal.committeeMemberName Κροκίδα, Μαγδαληνή el
heal.committeeMemberName Τσόπελος, Φώτιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Ανάλυσης, Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Διεργασιών και Συστημάτων (ΙΙ). Εργαστήριο Βιομηχανικής και Ενεργειακής Οικονομίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 99 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής