dc.contributor.author | Βαρελάς, Πέτρος | el |
dc.date.accessioned | 2021-01-11T14:47:43Z | |
dc.date.available | 2021-01-11T14:47:43Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52762 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20460 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Περπατησιμότητα | el |
dc.subject | Κοινωνικοοικονομικοί Δείκτες | el |
dc.subject | Deprevation | en |
dc.subject | Walkability | en |
dc.subject | M.A.P.S.-Mini | en |
dc.subject | Αστικά κέντρα | el |
dc.title | Συνδυαστική χωρική ανάλυση επιπέδων περπατησιμότητας (walkability) και τοπικών κοινωνικο-οικονομικών δεικτών. Εφαρμογή στο κέντρο του Λονδίνου & του Μάντσεστερ | el |
dc.contributor.department | Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού. Εργαστήριο Γεωγραφίας και Ανάλυσης Χώρου | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Χωρική Ανάλυση | el |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-10-15 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως κεντρικό στόχο τη συνδυαστική χωρική ανάλυση επιπέδων περπατησιμότητας (Walkability) και τοπικών κοινωνικο-οικονομικών δεικτών στα κέντρα μεγάλων Ευρωπαϊκών πόλεων όπως το Λονδίνο και το Μάντσεστερ. Μέσω της αξιολόγησης της μικροκλίμακας (micro-scale) μετακίνησης πεζών ήταν εφικτός ο εντοπισμός ύπαρξης ή μη ανισοτήτων ως προς τη χωρική κατανομή της περπατησιμότητας. Για να πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση αυτή χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος MAPS-MiniΜe, με την οποία αξιολογήθηκαν διαδικτυακά μέσω του Google Street View 17 μεταβλητές σχετικές με την περπατησιμότητα για κάθε τμήμα (segment) οικοδομικού τετραγώνου στις περιοχές μελέτης. Στο σύνολό τους τα τμήματα αυτά ήταν 11181. Τα τελικά συνολικά αποτελέσματα έδειξαν ότι το κέντρο του Λονδίνου (City of Westminster) συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη βαθμολογία περπατησιμότητας με ποσοστό 46% έναντι 42% του Μάντσεστερ. Στη συνέχεια εφαρμόστηκε ο συντελεστής συσχέτισης κατά Spearman για κάθε έναν από τους δείκτες, αλλά και για τη συνολική βαθμολογία περπατησιμότητας, ώστε να ελεγχθεί ο βαθμός συσχέτισης μεταξύ των δεικτών αλλά και ανάμεσα στους δείκτες και τη συνολική βαθμολογία περπατησιμότητας. Από τα αποτελέσματα έγιναν δεκτά αυτά με βαθμό συσχέτισης κατά Spearman μεγαλύτερο του 0.4 (ρ≥0,4). Παράλληλα χρησιμοποιήθηκαν οι δείκτες χωρικής αυτοσυσχέτισης Global και Local Moran’sI με σκοπό αρχικά να διαπιστωθεί αν τα δεδομένα είναι κατανεμημένα ομοιόμορφα, διάσπαρτα ή τυχαία και κατ’ επέκταση να εντοπισθούν χωρικά συμπλέγματα περπατησιμότητας και κοινωνικοοικονομικών δεικτών με σκοπό την σύγκριση και αξιολόγησή τους. Τέλος τα συμπεράσματα της εργασίας στοχεύουν στον εντοπισμό προβλημάτων και ανισοτήτων στις περιοχές μελέτης και βοηθούν στην υλοποίηση προγραμμάτων βελτίωσης των κοινωνικών ανισοτήτων, καθώς και στον πιο ορθολογικό σχεδιασμό στρατηγικών ενεργού κινητικότητας (Active mobility). | el |
heal.advisorName | Φώτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Φώτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Πηγάκη, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Δάρα, Αθανασία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού. Εργαστήριο Γεωγραφίας και Ανάλυσης Χώρου | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 87 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: