HEAL DSpace

Επεξεργασία και Αναπαράσταση Βέλτιστων Διαδρομών σε Οδικά Δίκτυα.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Σελλής, Τιμολέων el
dc.contributor.author Παπαδοπούλου, Χρυσαΐδα-Αλίκη Γ. el
dc.contributor.author Papadopoulou, Chrysaida-Aliki G. en
dc.date.accessioned 2011-11-09T11:27:06Z
dc.date.available 2011-11-09T11:27:06Z
dc.date.copyright 2011-11-08 -
dc.date.issued 2011-11-09
dc.date.submitted 2011-11-08 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/5276
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1642
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” el
dc.description 169 σ. el
dc.description.abstract Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η ανάπτυξη μιας εφαρμογής που αφορά την επεξεργασία και αναπαράσταση βέλτιστων διαδρομών σε οδικά δίκτυα. Ουσιαστικά, πρόκειται για την υλοποίηση μιας client-server εφαρμογής (εφαρμογής πελάτη- εξυπηρετητή), η οποία παρέχει στο χρήστη τη δυνατότητα εύρεσης της συντομότερης διαδρομής μεταξύ του σημείου στο οποίο βρίσκεται και του σημείου στο οποίο επιθυμεί να μεταβεί. Το πρόβλημα εύρεσης συντομότερης διαδρομής αφορά κατά κύριο λόγο το σχεδιασμό δικτύων ή την επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με ήδη υπάρχοντα δίκτυα. Το ζητούμενο είναι συνήθως η εύρεση της βέλτιστης διαδρομής, μέσω της οποίας καθίσταται δυνατή η μετάβαση από ένα σημείο του δικτύου σε κάποιο άλλο τηρουμένων κάποιων κριτηρίων τα οποία σχετίζονται με την απόσταση μεταξύ των σημείων αφετηρίας και προορισμού, με το χρόνο διάνυσης της συγκεκριμένης διαδρομής, την ελαχιστοποίηση του κόστους των διοδίων κ.λπ. Η ραγδαία ανάπτυξη εφαρμογών πλοήγησης σε δίκτυα απαιτεί την αποτελεσματική επίλυση του προβλήματος εύρεσης συντομότερης διαδρομής, προκειμένου να εξασφαλιστεί να εξασφαλιστεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τους χρήστες του εκάστοτε δικτύου. Ωστόσο, παρά τους αλγόριθμους που έχουν προταθεί για την επίλυση του προβλήματος, η αναζήτηση βέλτιστης διαδρομής σε μεγάλα και πολύπλοκα δίκτυα καθιστά τη διαδικασία επίλυσης απαγορευτική και ως εκ τούτου αναζητώνται καινοτόμες και βελτιωμένες μέθοδοι επίλυσης. Η υλοποίηση της παρούσας εφαρμογής εστιάζει στην προσομοίωση του οδικού δικτύου της Αθήνας και τη διαγραμματική αναπαράστασή του με τη βοήθεια ενός γράφου, στην αναπαράσταση των στοιχείων του δικτύου της Αθήνας σε μια χωρική βάση δεδομένων, στην αξιοποίηση υλοποιημένων αλγόριθμων δρομολόγησης για την εύρεση της βέλτιστης διαδρομής μεταξύ δύο ή περισσοτέρων σημείων του δικτύου και στην εξαγωγή της λεκτικής και γεωμετρικής περιγραφής της σε μια ιστοσελίδα που διαθέτει διαδικτυακό χαρτογραφικό υπόβαθρο, ως αποτέλεσμα μιας διαδικασίας αναζήτησης. Στα επιμέρους κεφάλαια του παρόντος τεύχους παρουσιάζονται ορισμένα στοιχεία από τη θεωρία των γράφων, οι κυριότεροι αλγόριθμοι αναζήτησης συντομότερης διαδρομής σε γράφους, τα βασικά χαρακτηριστικά των προγραμματιστικών εργαλείων που χρησιμοποιήθηκαν κατά την υλοποίηση της παρούσας εφαρμογής δρομολόγησης, τα επιμέρους στάδια σχεδιασμού της εφαρμογής καθώς και κάποια συμπεράσματα που προέκυψαν μετά την ολοκλήρωση της εφαρμογής. el
dc.description.abstract The aim of this master thesis is the development of an application, which concerns the processing and representation of optimum shortest paths in road networks. Substantially,the final purpose concerns the development of a client-server application which provides the user, the possibility of finding the shortest route between two points, that represent the starting and the destination point of the route respectively. The shortest path problem concerns the process of network planning and the solution οf existing problems in every kind of network. Generally, the most important subject of research is finding the shortest path which can be followed by any user of a network in the basis of some criteria such as, the geometric distance between the starting and the destination point, the time needed in order to cross the specified route, the minimization of the toll cost etc. The rapid development of applications related to navigation services, requires the most effective solution of the shortest path problem in order to facilitate the users of a network in the best possible way. Nevertheless, in spite of the fact that many algorithms have been proposed in order the shortest path problem to be solved; the computational cost of finding shortest paths in vast and complex networks is prohibitive. Thereby, innovative and improved solutions are inquired. The application designed in this work focuses on, the simulation of the Athens road network and its graphical representation as a graph, the representation and implementation of the network’s spatial data into a spatial database, the utilization of implemented routing algorithms that find shortest paths between two or more points and its verbal and geometric representation in a web page in which a web map has been embedded. The distinct chapters of this master thesis include: the basics of graph theory, the description of the basic shortest path algorithms, the description of the programming tools used for the development of this client-server application, the application’s designing process and some conclusions arised from the whole consideration of this work. en
dc.description.statementofresponsibility Χρυσαΐδα-Αλίκη Γ. Παπαδοπούλου el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Γράφος el
dc.subject Πρόβλημα συντομότερης διαδρομής el
dc.subject Πρόβλημα πλανόδιου πωλητή el
dc.subject Αλγόρθμος dijkstra el
dc.subject Αλγόριθμος A* el
dc.subject Αλγόριθμος TSP el
dc.subject Χωρική βάση δεδομένων el
dc.subject Διαδικτυακή εφαρμογή el
dc.subject Graph en
dc.subject Shortest path problem en
dc.subject Traveling salesman problem en
dc.subject Dijkstra algorithm en
dc.subject A* algorithm en
dc.subject TSP algorithm en
dc.subject Spatial database en
dc.subject Web-based application en
dc.title Επεξεργασία και Αναπαράσταση Βέλτιστων Διαδρομών σε Οδικά Δίκτυα. el
dc.title.alternative Processing and Representation of Optimum Shortest Paths in Road Networks. en
dc.type masterThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-11-04 -
dc.date.modified 2011-11-08 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Γιαουτζή, Μαρία el
dc.contributor.advisorcommitteemember Κάβουρας, Μαρίνος el
dc.contributor.committeemember Σελλής, Τιμολέων el
dc.contributor.committeemember Γιαουτζή, Μαρία el
dc.contributor.committeemember Κάβουρας, Μαρίνος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-11-09 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-11-09 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής