dc.contributor.author |
Κοσκινιώτης, Δημοσθένης
|
el |
dc.contributor.author |
Koskiniotis, Dimosthenis
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-01-15T14:39:32Z |
|
dc.date.available |
2021-01-15T14:39:32Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52809 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20507 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σήραγγα |
el |
dc.subject |
Βραχομηχανική |
el |
dc.subject |
Υποστήριξη υπογείων έργων |
el |
dc.subject |
Tunneling |
el |
dc.subject |
Rock mechanics |
en |
dc.subject |
Τζουμέρκα |
el |
dc.subject |
Πεπερασμένα στοιχεία |
el |
dc.subject |
RS2 |
en |
dc.subject |
FLAC3D |
en |
dc.subject |
Tzoumerka |
en |
dc.title |
Διάνοιξη και προσωρινή υποστήριξη ορεινής σήραγγας σε πτωχής ποιότητας βραχομάζα |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.secondaryTitle |
Excavation and primary support of mountainous tunnel in poor rock |
en |
heal.classification |
Σηραγγοποιία |
el |
heal.classification |
Βραχομηχανική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-11-30 |
|
heal.abstract |
Ο Δήμος Κεντρικών Τζουμέρκων της Περιφέρειας Ηπείρου, συστάθηκε το 2011 από τη συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αγνάντων και Αθαμανίας. Γύρω από την οροσειρά των Τζουμέρκων αναπτύσσονται διάφοροι οικισμοί η επικοινωνία των οποίων είναι δυσχερής λόγω της οροσειράς που παρεμβάλλεται ανάμεσα τους.
Πιο συγκεκριμένα γίνεται λόγος για δύο οικισμούς, τα Θεοδώριανα που είναι ο τελευταίος οικισμός εξ ανατολάς και τους Μελισσουργούς που είναι ο τελευταίος οικισμός στα βόρεια. Η μεταξύ τους απόσταση σε ευθεία είναι ασήμαντη σε σχέση με την υφιστάμενη παράκαμψη του ορεινού όγκου από επαρχιακό δρόμο.
Είναι προφανής λοιπόν η ανάγκη κατασκευής ενός οδικού έργου που θα διευκολύνει την μετακίνηση, η οποία με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή, είναι ιδιαίτερη δύσκολη τους χειμερινούς μήνες. Η παραπάνω ανάγκη έγινε γνωστή και από την εργασία του Μπόττη Μ. (2019).
Η προταθείσα λύση για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου της περιοχής περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας η οποία θα διατρήει τον ορεινό όγκο Αυτί-Τούρλα, που στην ουσία βρίσκεται εκατέρωθεν των δύο οικισμών μειώνοντας δραματικά την απόσταση μετακίνησης. Σκοπός της ανά χείρας διπλωματικής εργασίας είναι πρόταση για τη διάνοιξη και η εκτίμηση των απαιτήσεων εκσκαφής και προσωρινής υποστήριξης της σήραγγας που πρόκειται να κατασκευαστεί. Όπως έδειξε και μια προκαταρκτική μελέτη των γεωλογικών φύλλων του ΙΓΜΕ, σε συνδυασμό με την αρχική γεωλογική αναγνώριση που πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2020 από τους κ.κ. Μαρίνο Β., Μπενάρδο Α.,και Νομικό Π., η σήραγγα εκτιμάται ότι διανοιχθεί σε ασβεστόλιθους μέτριας έως πτωχής ποιότητας.
Από την σύντομη έρευνα πεδίου και την εκτέλεση περιορισμένου αριθμού εργαστηριακών δοκιμών προέκυψαν δεδομένα τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την αριθμητική ανάλυση της εκσκαφής και προσωρινής υποστήριξης της σήραγγας σε δύο διαφορετικά λογισμικά δισδιάστατης και τρισδιάστατης ανάλυσης, το RS2 του οίκου Rocscience και το FLAC3D του οίκου Itasca, αντίστοιχα. Από τα αποτελέσματα που προκύπτουν διαφαίνεται μια πρώτη εικόνα για τις απαιτήσεις της κατασκευής ενός τέτοιου έργου. |
el |
heal.advisorName |
Νομικός, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Νομικός, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπενάρδος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαρίνος, Βασίλειος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
207 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|