dc.contributor.author | Σουλτανά, Γεωργία | el |
dc.contributor.author | Soultana, Georgia | en |
dc.contributor.author | Σταθογιαννάκη, Όλγα | el |
dc.contributor.author | Stathogiannaki, Olga | en |
dc.date.accessioned | 2021-01-23T08:53:50Z | |
dc.date.available | 2021-01-23T08:53:50Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52835 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20533 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Περιβάλλον | el |
dc.subject | Περιβαλλοντική εκπαίδευση | el |
dc.subject | Φυσικές καταστροφές | el |
dc.subject | Φύση | el |
dc.subject | Μάτι Αττικής | el |
dc.subject | Environment | en |
dc.subject | Environmental education | el |
dc.subject | Natural disasters | el |
dc.subject | Nature | el |
dc.subject | Mati Attica | el |
dc.title | Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Ενημέρωσης και Έρευνας στο Μάτι Αττικής | el |
dc.title | Centre of Environmental, Education, Information and Research at Mati, Attiki | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-09-30 | |
heal.abstract | Το θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας αφορμάται από τη διαπίστωση μιας προβληματικής σχέσης του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον. Συνέπεια αυτής αποτελούν οι καταστροφές που έχουν σχετίζονται άμεσα με τη συμπεριφορά του πρώτου απέναντι στη φύση, καθώς και με τον τρόπο που ο άνθρωπος εκφράζεται μέσω του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος. Οι περιπτώσεις περιβαλλοντικής καταστροφής ανά τον κόσμο, έχουν ποικίλες αφορμές, όμως εμείς αναγνωρίζουμε σε όλες, μία αιτία, μία κοινή συνισταμένη. Αυτή είναι η έλλειψη παιδείας και εκπαίδευσης, όσον αφορά τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση. Περιοχή μελέτης αποτελεί το Μάτι Αττικής, στο οποίο συνέβη η καταστροφική πυρκαγιά το καλοκαίρι του 2018. Αυτό το φαινόμενο των επανειλημμένων πυρκαγιών και γενικότερα των καταστροφών παρατηρείται όχι μόνο στο Μάτι, αλλά και σε άλλες περιοχές της Αττικής (π.χ. Κινέτα) και θα εξακολουθήσει να συμβαίνει αν δεν συμβεί αλλαγή νοοτροπίας. Η δική μας πρόταση είναι η δημιουργία ενός Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Ενημέρωσης και Έρευνας, στην περιοχή του Ματιού. Η περιοχή επιλέχθηκε αρχικά λόγω του μεγάλου συμβολισμού που έχει μετά την πυρκαγιά του 2018, αλλά και λόγω της θέσης της, αφού στην ανατολική Αττική, δεν υπάρχει κάποιο αντίστοιχο κέντρο. Η επιλογή του οικοπέδου έχει κι αυτή ένα συμβολικό χαρακτήρα, αφού συνδέει νοητικά αλλά και πρακτικά τον οικισμό με το δάσος και τις κατασκηνώσεις του Αγίου Ανδρέα. Στόχο του προγράμματος αποτελεί η εκπαίδευση τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων σε ζητήματα που αφορούν το φυσικό περιβάλλον και τη σχέση του με το ανθρωπογενές, μέσα σε ένα πνεύμα αισιόδοξο για το μέλλον και με μεθόδους που εντείνουν τη σκέψη, την αναζήτηση, τη δημιουργικότητα, και προσκαλούν σε συμμετοχή όλη την πόλη. Το κέντρο, λοιπόν, εκτός του υπερτοπικού του ρόλου, έχει και έναν χαρακτήρα τοπικό, ενός κοινοτικού κέντρου, στεγάζοντας δραστηριότητες που αφορούν στην ζωή και στη δράση των κατοίκων. | el |
heal.abstract | The subject of this final thesis is based on the fact that there is a problematic relationship between humans and the natural environment. The consequense of this is the natural disasters which are directly related to humans’ behaviour towards nature, as well as to the way they express themselves through the human-made environment. The cases of environmental disaster have various causes, but we recognize a common component, the lack of education, regarding the relationship between humans and nature. The study area is Mati, Attica, where the serious fire occurred in the summer of 2018. This phenomenon of repeated fires and disasters in general, is observed not only in Mati, but also in other areas of Attica (eg. Kineta) and will continue to happen unless a change of mindset occurs. The proposal focuses on the creation of a Centre of Environmental Education, Information and Research at Mati, Attiki. The area was chosen because of its symbolic character, after the fire of 2018, but also because of its location, since in Eastern Attica there is no other environmental centre. Both the plot and the building itself, is a point of intersection of events and flows, since it connects semantically, but also practically the settlement of Mati with the forest and the camps of Agios Andreas. The building claims a relationship with the ground, while synthetic tools like the passage-street, the centre, the crossroads, the pit are used. The aim of the program is the education on environmental issues, in a process that begins with awareness and ends with action, in an optimistic way and with the use of methods that intensify search, creativity, collaboration and encourage the whole city to participate. The centre, therefore, in addition to the supra-loca character, also has a local one, housing activities for the residents of the area. | en |
heal.advisorName | Αγγελής, Γιώργος | el |
heal.advisorName | Λάββα, Ρίβα | el |
heal.advisorName | Aggelis, Georgios | en |
heal.advisorName | Lavva, Stavroula (Riva) | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 81 σ. | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: