dc.contributor.author | Στατήρη, Ευγενία | el |
dc.contributor.author | Statiri, Evgenia | en |
dc.date.accessioned | 2021-02-02T08:44:06Z | |
dc.date.available | 2021-02-02T08:44:06Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52841 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20539 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σήραγγες | el |
dc.subject | Ορεινοί όγκοι | el |
dc.subject | Υπερπήδηση εμποδίων | el |
dc.subject | Σκοπιμότητα κατασκευής | el |
dc.subject | Σύνδεση οικισμών | el |
dc.title | Αξιολόγηση σκοπιμότητας κατασκευής σήραγγας Μελισσουργών – Θεοδώριανα. | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Σύγχρονες Ανάγκες στην Υπόγεια Ανάπτυξη | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-11-27 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν η εξέταση της κατασκευής και λειτουργίας οδικής σήραγγας ανάμεσα στους οικισμούς Θεοδώριανα και Μελισσουργούς, στα Τζουμέρκα της Ηπείρου, με σκοπό την άρση της επικινδυνότητας και της δυσκολίας σύνδεσης των Δυτικών με τα Κεντρικά Τζουμέρκα που υπάρχει ως σήμερα στην περιοχή εξαιτίας της ύπαρξης ακατάλληλου οδικού δικτύου. Αρχικά γίνεται μια εκτενής παρουσίαση της περιοχής ενδιαφέροντος, παρουσιάζοντας τη γεωγραφική της θέση στον ελλαδικό χώρο, τις προστατευόμενες περιοχές που συναντώνται, τα πληθυσμιακά χαρακτηριστικά, την προσβασιμότητα και τις εξαρτήσεις γης, αλλά και τις κλιματολογικές συνθήκες στην περιοχή. Τέλος, εκτείθενται και ορισμένα στοιχεία για τη γεωμορφολογία αλλά και τη σεισμικότητα αυτής.Στη συνέχεια γίνεται η ανάδειξη της υφιστάμενης κατάστασης, η παρουσίαση της τωρινής οδικής σύνδεσης, παραθέτοντας και τα επιμέρους χαρακτηριστικά και προβλήματα στην έκταση της οδού. Επισημαίνονται οι δυσκολίες στη μετακίνηση επιβατικών αυτοκινήτων αλλά και στη μεταφορά ζώων και πρώτων υλών, η οποία έχει αναγνωριστεί και από τους αρμόδιους φορείς, που δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερο από το δύσκολο και βαρύ χειμώνα που επικρατεί για πολλούς μήνες. Έπειτα, αφού γίνεται εισαγωγή των επικρατουσών γεωλογικών συνθηκών τόσο στην ευρύτερη περιοχή όσο και στο σημείο της πιθανής χάραξης , ακολουθεί η προτεινόμενη λύση της νέας οδού σύνδεσης που περιλαμβάνει τη χάραξη δύο νέων οδικών τμημάτων, ένα από την πλευρά του οικισμού των Θεοδώριανων κι ένα από αυτή των Μελισσουργών, τα οποία θα συναντούν ενδιάμεσα τους την αναφερθείσα σήραγγα και θα μετατρέψει την επικίνδυνη υφιστάμενη διαδρομή των 2,5 h σε μια ασφαλή οδηγική εμπειρία περίπου των 30 min. Αρχικά, γίνεται κατηγοριοποίηση των βοηθητικών οδικών τμημάτων και παρουσιάζονται τα λειτουργικά τους χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια γίνεται εκτενής παρουσίαση του κυρίως έργου, αυτού της σήραγγας, ξεκινώντας από την προτεινόμενη χάραξη με τη χωροθέτηση των στομίων εισόδου και εξόδου, αναλύοντας το γεωμετρικό σχεδιασμό με το περιτύπωμα και την τυπική διατομή αυτής. Επιπλέον, γίνεται εκτίμηση των γεωτεχνικών συνθηκών με εκτιμήσεις από κοντινή σήραγγα και εξάγονται οι τέσσερις συναντώμενες σηραγγολογικές συνθήκες. Τελευταία, παρατίθενται η μέθοδος διάνοιξης που θα ακολουθηθεί, τα μέτρα άμεσης υποστήριξης και οι απαιτήσεις ασφάλειας. Στη συνέχεια, γίνεται προκαταρκτική κοστολόγηση της σήραγγας χρησιμοποιώντας το μαθηματικό μοντέλο που λαμβάνει υπ΄ όψιν του το GSI (Paraskevopoulou & Benardos, 2013), καθώς και το κόστους των λοιπών εργασιών, εξάγοντας έτσι το συνολικό εκτιμώμενο προϋπολογισμό του έργου. Τέλος, γίνεται αναφορά στις επιπτώσεις που θα επιφέρει το έργο τόσο σε περιβαλλοντικό όσο και σε πολιτισμικό επίπεδο. Έπειτα, παρουσιάζεται η δυνητική συμβατική λύση που περιλαμβάνει τη βελτίωση ενός κομματιού της υφιστάμενης οδού με παρέμβαση με τεχνικά έργα και η οποία έχει προταθεί από αρμόδιους τοπικούς φορείς.Η εργασία ολοκληρώνεται με τη συγγραφή των συμπερασμάτων που προκύπτουν από την αξιολόγηση των δύο επιλογών και με τη σύγκριση μεταξύ τους εξάγονται οι προτάσεις για την καταλληλότερη τόσο κοστολογικά όσο και στο λειτουργικό αντίκτυπο που θα έχει. | el |
heal.advisorName | Μπενάρδος, Ανδρέας | el |
heal.committeeMemberName | Νομικός, Παύλος | el |
heal.committeeMemberName | Ζευγώλης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 88 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: