dc.contributor.author | Κρέπιας - Βλάχος, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Krepias - Vlachos, Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2021-02-02T11:27:29Z | |
dc.date.available | 2021-02-02T11:27:29Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52859 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20557 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Τεχνο-Οικονομικά Συστήματα (ΜΒΑ)” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.subject | Μοντέλα αναμονής | el |
dc.title | Εφαρμογή των μοντέλων αναμονής στη ναυτιλία | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Ναυτιλία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-07 | |
heal.abstract | Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση για τα μοντέλα αναμονής από το έργο του A.K. Erlang μέχρι σύγχρονες εφαρμογές στη Ναυτιλία. Όμως συνδυάζοντας τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής έρευνας προέκυψαν νέα μοντέλα που βελτιώνουν και αναβαθμίζουν τα υπάρχοντα και βρίσκουν εφαρμογή σε πτυχές και προβλήματα της Ναυτιλίας όπως οι αργοπορημένες αφίξεις πλοίων, που μέχρι στιγμής αντιμετωπίζονται δίχως κανόνες, και προσφέρουν τις απαραίτητες μεθόδους και αποτελέσματα έτσι ώστε να αποδοθούν σε αυτά αποτελεσματικές λύσεις. Μεγάλο τμήμα της εργασίας επικεντρώνεται στα μοντέλα αναμονής έτσι ώστε να εφαρμοστούν με τη προσήκουσα μεθοδολογία όπως απόδειξη της εγκυρότητας, επιβεβαίωση της καταλληλότητας και επικύρωση της αξιοπιστίας τους. Αντίστοιχα μεγάλο τμήμα αφιερώνεται και στη διαμόρφωση ενός σύνθετου προβλήματος για την εφαρμογή τους. Θέτοντας το δίλλημα του διάπλου μέσα από τρικυμία για την αποφυγή καθυστερήσεων στο συμφωνηθέν ναυλοσύμφωνο προκύπτουν δύο επιλογές που απαιτούν ανάλυση για τη λήψη της απόφασης. Αντλώντας πραγματικά ωκεανογραφικά και ατμοσφαιρικά δεδομένα γίνεται προσομοίωση των θαλάσσιων καταστάσεων με έντονους κυματισμούς για τη διερεύνηση της επίδρασής τους στα πλοία. Προτείνεται έτσι το φαινόμενο της τεχνητής γήρανσης του πλοίου για να συνδέσει τις αρνητικές συνέπειες της έκθεσης του πλοίου σε έντονους κυματισμούς με τη μείωση της εμπορικής του ζωής και των οικονομικών επιπτώσεων που απορρέουν. Το υπολογιστικό σκέλος της εργασίας ολοκληρώνεται με την οικονομική σύγκριση των δύο διαφορετικών σχημάτων κόστους που αρθρώνονται για τις δύο επιλογές με βάση των δεικτών της Καθαρής Παρούσης Αξίας (ΚΠΑ) και του Εσωτερικού Βαθμού Απόδοσης (ΕΒΑ). Για τα ποικίλα προβλήματα που παρουσιάστηκαν και αντιμετωπίστηκαν στη πάροδο της εργασίας αξιοποιήθηκε η γλώσσα προγραμματισμού Python, η συνεισφορά της οποίας παρατίθεται κάθε φορά σε μορφή κώδικα με σχολιασμούς και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εργασίας. Όπως αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα μέσω της τελικής οικονομικής σύγκρισης τα εργαλεία που δημιουργήθηκαν και σφυρηλατήθηκαν στη παρούσα εργασία δύναται να λάβουν σημαντική θέση στη λήψη μακροπρόθεσμων αποφάσεων των διαχειριστών πλοίων όπως η κατάστρωση στρατηγικής για δρομολόγηση στόλου. | el |
heal.abstract | In the present work, extensive Literature review of the queuing models is carried out from the work of A.K Erlang to modern applications at Shipping. Combining the results of the Literature review, new models emerged that improve and upgrade the existing ones and find applications in aspects and problems of Shipping such as late arrivals of ships, which up until today were treated without any frame of reference. These models offer the necessary methods so as to provide more efficient solutions. A large part of this paper focuses on queuing models so they can be applied in Shipping with the proper methodologies, such as proof of validity, confirmation of suitability and validation of their reliability. Respectively a large part of the present work formulates a complex problem to implement the findings. Posing the dilemma of crossing through storms to avoid delays in the charter party agreement, two options arise that require analysis in order to obtain a decision. Acquiring actual oceanographic data and simulating the Sea State conditions of intense weather allows to investigate their effect on ships. For the study of the above problem the phenomenon of artificial aging of the ship is proposed to link the negative effects of the ship’s exposure to strong waves with the reduction of its commercial life and the resulting economic consequences. The computational part of the work is completed with the financial comparison of the two different cost schemes articulated for the two options based on the Net Present Value (NPV) and Internal Rate of Return (IRR). The various problems presented in the present work were addressed by utilizing the programming language Python, the contribution of which is presented each time in the form of code with comments and constitutes an integral part of the work. As evidenced by the results through the final economic comparison the mathematical tools that were created in this work can take an important role in the longterm decisions making of ship operators such as developing a fleet routing strategy. | en |
heal.advisorName | Ασκούνης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Ασκούνης, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 167 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: