dc.contributor.author |
Λάμπρος, Παναγιώτης
|
el |
dc.date.accessioned |
2021-02-02T13:29:25Z |
|
dc.date.available |
2021-02-02T13:29:25Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52861 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20559 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αεροσκάφος |
el |
dc.subject |
Θόρυβος |
el |
dc.subject |
Νομοθεσία |
el |
dc.subject |
Υγεία |
el |
dc.subject |
Εργαζόμενοι |
el |
dc.subject |
Aircraft |
en |
dc.subject |
Noise |
en |
dc.subject |
Legislation |
en |
dc.subject |
Health |
en |
dc.subject |
Workers |
en |
dc.title |
Επισκόπηση παραγόντων που επιδρούν στην ακουστική υγεία στο αεροπορικό περιβάλλον |
el |
dc.contributor.department |
ΤΟΜΕΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΛΙΚΩΝ |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Βιοϊατρική Μηχανική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-04-07 |
|
heal.abstract |
Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνυση και αξιολόγηση της πλειοψηφίας των επιπτώσεων του αεροπορικού θορύβου στην υγεία του ανθρώπου, τόσο στις καθημερινές δραστηριότητες όσο και στο χώρο εργασίας.
Ο αεροπορικός θόρυβος αποτελεί αντικείμενο μελέτης πολλών ερευνών σε παγκόσμιο επίπεδο, με στόχο την ποσοτική ανάλυση της επίδρασής του στην ακουστική υγεία και κατ’ επέκταση στη ποιότητα ζωής των ανθρώπων που εργάζονται ή κατοικούν στις παρακείμενες αστικές ζώνες όπου εδρεύουν στρατιωτικά ή πολιτικά αεροδρόμια. Για αυτό το λόγο έχουν θεσπιστεί από την Ελληνική και Ευρωπαική Νομοθεσία συγκεκριμένα όρια, τα οποία πρέπει να τηρούνται στις προδιαγραφές των αεροδρομίων. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εξέδωσε την οδηγία 2002/49/ΕΚ της 25ης Ιουνίου 2002 με κύριο στόχο την παροχή μιας κοινής βάσης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων θορύβου σε όλη την ΕΕ.
Για τον ακριβή προσδιορισμό της στάθμης του θορύβου, είναι απαραίτητη η συλλογή των απαραίτητων επιστημονικών δεδομένων και τεχνικών προδιαγραφών των διαφόρων μερών του αεροσκάφους. Η λειτουργία του κινητήρα ενός αεροσκάφους σε συνδυασμό με τις δυνάμεις άντωσης και τριβής που δημιουργούνται μέσω της ατράκτου και των κινητών μερών στην αεροπλοϊα, καθιστούν το αεροσκάφος κύρια πηγή ηχορύπανσης.
Μελετώντας τις βασικές αρχές της ακοής και πως αυτή επηρεάζεται από εξωγενείς παράγοντες όπως ο θόρυβος, συμπεραίνουμε τις επιπτώσεις του θορύβου τόσο στην φυσιολογία του ανθρώπινου σώματος (καρδιακή δυσλειτουργία, υπέρταση κτλ.), όσο και στην ψυχολογία ( άγχος, έλλειψη συγκέντρωσης).
Τέλος, γίνεται μια ανασκόπηση των αποτελεσμάτων της έρευνας και αναφέρονται προτάσεις για την διαχείριση του θορύβου και την λήψη μέτρων για τον περιορισμό του. |
el |
heal.advisorName |
Κουτσούρης, Δημήτριος-Διονύσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ματσόπουλος, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσανάκας, Παναγιώτης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας και Τεχνολογίας Υλικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
76 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|