dc.contributor.author |
Βρεττός, Σταμάτης
|
el |
dc.contributor.author |
Vrettos, Stamatis
|
en |
dc.date.accessioned |
2021-02-03T09:22:03Z |
|
dc.date.available |
2021-02-03T09:22:03Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52865 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20563 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ελκυστικότητα |
el |
dc.subject |
Προσβασιμότητα |
el |
dc.subject |
Αναπηρικό αμαξίδιο |
el |
dc.subject |
Χωρική αυτοσυσχέτιση |
el |
dc.subject |
Desirability |
en |
dc.subject |
Accessibility |
en |
dc.subject |
Wheelchairs |
en |
dc.subject |
M.A.P.S-Mini |
en |
dc.subject |
Spatial autocorrelation |
en |
dc.title |
Γεωχωρική ανάλυση επιπέδων προσβασιμότητας και ελκυστικότητας του δημόσιου χώρου για πεζούς και χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου.
Οι περιπτώσεις των κέντρων του Δουβλίνου & του Στρασβούργου |
el |
dc.title |
Geospatial analysis of levels of accessibility and attractiveness of public space for pedestrians and wheelchair users.
The cases of the centers of Dublin & Strasbourg |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Χωρική ανάλυση |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2020-10-29 |
|
heal.abstract |
Η προσβασιμότητα είναι ένα θεμελιώδες χαρακτηριστικό του γεωγραφικού χώρου που περιγράφει την δυνατότητα του πολίτη να προσεγγίσει τον δημόσιο χώρο και να κινηθεί σε αυτόν. Είναι γνωστό ότι πολλά εμποδιζόμενα άτομα στερούνται την δυνατότητα πρόσβασης στο δομημένο περιβάλλον των πόλεων. Η αντιμετώπιση της ανισότητας στην προσβασιμότητα του αστικού περιβάλλοντος από τα άτομα με αναπηρία και η διασφάλιση της ισότιμης συμμετοχής τους στη ζωή των πόλεων πρέπει να αποτελεί κεντρικό στόχο στην σχεδίαση και αναβάθμιση των αστικών κέντρων.
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία εστιάζεται στα άτομα που χρησιμοποιούν αναπηρικά αμαξίδια και στοχεύει στην διερεύνηση της χωρικής ανισότητας στην προσβασιμότητα και στην ελκυστικότητα του δημόσιου χώρου μεταξύ των πεζών και των χρηστών αναπηρικών αμαξιδίων. Για τον σκοπό αυτό υιοθετήθηκε ένα μεθοδολογικό πλαίσιο τεσσάρων σταδίων το οποίο βασίζεται κυρίως στην δημιουργία δεικτών ποσοτικοποίησης του βαθμού ελκυστικότητας και προσβασιμότητας και στην χρήση μεθόδων χωρικής αυτοσυσχέτισης. Οι δείκτες προσβασιμότητας και ελκυστικότητας συνδυάστηκαν περαιτέρω με δεδομένα πληθυσμού (D4I) προκειμένου να εκτιμηθεί η σχέση τους με την χωρική κατανομή του πληθυσμού στο κέντρο των πόλεων. Η μεθοδολογία εφαρμόστηκε στα κέντρα του Δουβλίνου και του Στρασβούργου.
Αρχικά μέσω της μεθόδου MAPS-Mini, καταγράφηκαν και αξιολογήθηκαν 25 μεταβλητές του δομημένου περιβάλλοντος σε επίπεδο πλευρών οικοδομικού τετραγώνου (Ο.Τ). Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά μέσω της υπηρεσίας Google Street View. Συνολικά αξιολογήθηκαν και καταγράφηκαν 3.747 τμήματα (πλευρές Ο.Τ) και 1.700 συνδέσεις. Από την αξιολόγηση των δεδομένων δημιουργήθηκε ένα δίκτυο πεζής μετακίνησης με κριτήριο την ύπαρξη πεζοδρομίου και ένα δίκτυο, υποσύνολο του πρώτου, χρηστών αναπηρικού αμαξιδίου με κριτήρια την ανεμπόδιστη κίνηση του αναπηρικού αμαξιδίου σε όλο το τμήμα του Ο.Τ. και την παρουσία λειτουργικών ραμπών. Με την αξιολόγηση των 25 παραμέτρων υπολογίστηκε ο βαθμός ελκυστικότητας για κάθε πλευρά του Ο.Τ ως προς την μετακίνηση πεζών και χρηστών αναπηρικού αμαξιδίου και ο βαθμός ελκυστικότητας για το σύνολο της πόλης ως προς τα δύο δίκτυα μετακίνησης. Στη συνέχεια προσδιορίστηκε το επίπεδο προσβασιμότητας του δημόσιου χώρου για τους πεζούς και τους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων, προς τρεις επιλεγμένους προορισμούς, (γενικό πληθυσμό, στάσεις/σταθμοί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και πάρκα/πλατείες), υπολογίζοντας έναν σύνθετο δείκτης προσβασιμότητας που προκύπτει από το πηλίκο της απόλυτης προσβασιμότητας προς την εγγύτητα, των προορισμών που μπορούν να προσεγγιστούν από μία αφετηρία σε 5 min πεζής μετακίνησης που αντιστοιχεί σε 417 μ. διανυόμενης απόστασης. Τέλος πραγματοποιήθηκε χωρική ανάλυση με χρήση των δεικτών χωρικής αυτοσυσχέτισης Global και Local Moran’ I, με σκοπό τον εντοπισμό και την διερεύνηση χωρικών προτύπων ελκυστικότητας και προσβασιμότητας στα δύο δίκτυα μετακίνησης.
Από την ανάλυση διαπιστώθηκε ότι το κέντρο του Στρασβούργου προσφέρει σημαντικά καλύτερα επίπεδα προσβασιμότητας και ελκυστικής μετακίνησης τόσο στα άτομα χωρίς αναπηρία όσο και στους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων, ενώ στο Δουβλίνο διαπιστώθηκε σημαντική χωρική ανισότητά στην προσβασιμότητά και στην βιώσιμη κινητικότητά των χρηστών αναπηρικού αμαξιδίου. |
el |
heal.abstract |
Accessibility is a core characteristic of the geographical space which describes the ability of a citizen to approach the public space and move in it. As a fact, many people with impairments are denied of the ability to access specific structured environments of cities. The treatment of such inequalities in accessibility of urban environments by people with impairments and the assurance of equal participation in the urban lifestyle by them must be included as a core objective in the planning and upgrade of urban centers.
This post-graduate paper focuses on people who use mobility equipment and strives in finding the spatial inequalities in accessibility and desirability of public spaces between pedestrians and users of mobility equipment such as wheelchairs. For this reason, a special methodological formula consisting of four stages which is mostly based on the creation of quantification indexes of desirability and accessibility and in the use of methods of spatial autocorrelation. The indexes of accessibility and desirability were further combined with population data (D4I) in order to estimate their correlation with the spatial distribution of the population in the centers of cities. This methodology was applied in the city centers of Dublin and Strasbourg.
Firstly, through the method of MAPS- Mini, 25 variables of the structured environment on a layer of the sides of a building block (B.B.) were recorded and reviewed. The collection of this data was done using the Google Street View service. In total 3.747 building block sides and 1.700 connections were collected and reviewed. From the evaluation of this data, a network of pedestrian movement plan was created with the main criteria being the existence of a sidewalk and another network, subset of the first, consisting of wheelchair users with the main criteria being the unimpaired movement of the wheelchair in the whole section of the Building Block and the existence of usable ramps. With the evaluation of the 25 previously mentioned variables, the index of desirability for every side of the building block based on the movement of pedestrians and wheelchair users and the index of desirability for the whole city as to the two movement networks were calculated. Subsequently, the level of accessibility of public spaces for pedestrians and wheelchair users, towards three selected destinations, (general population, bus stops/stations of Mass Transportation Systems and Parks/Squares), was specified by calculating a complex index of accessibility which comes from the quotient by dividing absolute accessibility with proximity, of the destinations that can be approached from a start within 5 minutes of pedestrian movement which translates to 417 meters of distance walked. Finally, a spatial analysis was done with the use of spatial autocorrelation indexes of Global and Local Moran’ I, with the goal of tracking and investigating spatial desirability standards and accessibility in the two movement networks.
From this analysis, it was discovered that the city center of Strasbourg offers greatly better levels of accessibility and desirable mobility to people without movement impairments as much as to wheelchair users, while in Dublin a great spatial inequality was discovered in the accessibility and sustainable mobility of wheelchair users. |
en |
heal.advisorName |
Φώτης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Φώτης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Δάρρα, Αθανασία |
el |
heal.committeeMemberName |
Στάμου, Δήμητρα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
139 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|