HEAL DSpace

Μεθοδολογικό πλαίσιο ποσοτικοποίησης επιπέδων περπατησιμότητας (walkability) με χρήση χωρικής παρεμβολής και εργαλείου ελέγχου οδών (audit tool) - Εφαρμογή στην μητροπολιτική περιοχή της Μάλαγα, Ισπανία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κρασσοπούλου, Έλλη el
dc.contributor.author Krassopoulou, Elli en
dc.date.accessioned 2021-02-03T09:23:39Z
dc.date.available 2021-02-03T09:23:39Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52866
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20564
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Περπατησιμότητα el
dc.subject Walkability en
dc.subject Εργαλείο οδών el
dc.subject Χωρική δειγματοληψία el
dc.subject Χωρική παρεμβολή el
dc.subject MAPS mini en
dc.subject Audit tool en
dc.subject Apatial sampling en
dc.subject Spatial interpolation en
dc.title Μεθοδολογικό πλαίσιο ποσοτικοποίησης επιπέδων περπατησιμότητας (walkability) με χρήση χωρικής παρεμβολής και εργαλείου ελέγχου οδών (audit tool) - Εφαρμογή στην μητροπολιτική περιοχή της Μάλαγα, Ισπανία el
dc.title Methodological framework for quantification of walkability levels using spatial interpolation and an audit tool - Application in the metropolitan area of ​​Malaga, Spain en
heal.type masterThesis
heal.classification Χωρική Ανάλυση el
heal.classification Spatial Analysis en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-10-29
heal.abstract Πληθώρα μελετών έχει δείξει ότι οι ζωντανές και περπατήσιμες (walkable) πόλεις προωθούν την αύξηση της ενεργού κινητικότητας και κατ’ επέκταση συμβάλλουν στη βελτίωση της υγείας των κατοίκων τους. Η ανάπτυξη των κατάλληλων εργαλείων απογραφής των οδών (audit tools) που καταγράφουν τα χαρακτηριστικά του δομημένου περιβάλλοντος και αξιολογούν τα επίπεδα της περπατησιμότητας του αστικού χώρου έχει αποτελέσει σημαντικό αντικείμενο έρευνας τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, ένας σημαντικός περιορισμός που συνοδεύει τα εργαλεία οδών είναι ο μεγάλος χρόνος και κόστος που απαιτείται για την καταγραφή των περιοχών που είναι απαγορευτικός όσο μεγαλύτερη είναι η περιοχή μελέτης. Στόχος της εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός μεθοδολογικού πλαισίου ποσοτικοποίησης των επιπέδων της περπατησιμότητας που χρησιμοποιεί τα υπάρχοντα εργαλεία ελέγχου οδών, αλλά αξιολογεί ένα μέρος (δείγμα) της υπό μελέτη περιοχής, αποσκοπώντας στη μείωση του αυξημένου κόστους και χρόνου για τη συλλογή των δεδομένων. Η εφαρμογή της προτεινόμενης μεθοδολογίας πραγματοποιείται στο κέντρο της ισπανικής πόλης Μάλαγα. Αρχικά, αξιολογούνται τα επίπεδα της περπατησιμότητας με τη χρήση του τροποποιημένου εργαλείου MAPS mini που περιλαμβάνει 19 μετρήσιμες παραμέτρους και αναλύονται τα αποτελέσματα με τη χρήση της χωρικής ανάλυσης και τη βοήθεια δεικτών χωρικής αυτοσυσχέτισης. Έπειτα, εφαρμόζονται δύο μέθοδοι χωρικής δειγματοληψίας (στρωματοποιημένη συστηματική και στρωματοποιημένη τυχαία) με δύο διαφορετικές τεχνικές στρωματοποίησης (απόσταση από το κέντρο, κατανομή πληθυσμού) και συγκρίνονται τα αποτελέσματα με τη συνολική απογραφή, ώστε να αξιολογηθεί ποια μέθοδος χωρικής δειγματοληψίας αντιπροσωπεύει καλύτερα και με ικανοποιητική ακρίβεια το δομημένο περιβάλλον ως προς την ελκυστικότητα για την πεζή μετακίνηση. Η μέθοδος δειγματοληψίας που επιλέγεται είναι η στρωματοποιημένη τυχαία δειγματοληψία με στρωματοποίηση βάσει της απόστασης από το κέντρο. Έπειτα, εφαρμόζονται στο δείγμα δύο διαφορετικές παραλλαγές της μεθόδου χωρικής παρεμβολής Ordinary Kriging (με αφαίρεση και χωρίς αφαίρεση τάσης), με σκοπό να βρεθεί εκείνη που αναπαριστά καλύτερα τις διακυμάνσεις της περπατησιμότητας σε όλη την επιφάνεια της περιοχής μελέτης. Η βέλτιστη επιφάνεια χωρικής παρεμβολής προκύπτει από τη σύγκριση με τα αποτελέσματα της απογραφής και προέκυψε ότι είναι η χωρική παρεμβολή Ordinary Kriging που περιγράφεται με το εκθετικό μοντέλο και από την οποία αφαιρείται πολυωνυμική τάση 2ου βαθμού. Στο τελικό στάδιο, το δημιουργηθέν μεθοδολογικό πλαίσιο εφαρμόζεται στην κατά επτά φόρες μεγαλύτερης επιφάνειας μητροπολιτική περιοχή της Μάλαγα σε σχέση με το κέντρο, και εκτιμώνται τα επίπεδα περπατησιμότητας, χωρίς να απαιτείται η συνολική καταγραφή όλων των οδών, αλλά μόνο του δείγματος. Τα αποτελέσματα της μελέτης κρίνονται ικανοποιητικά όσον αφορά στην εκτίμηση της περπατησιμότητας και μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για μία πιο ευρεία διερεύνηση προς την κατεύθυνση της συντόμευσης της χρονοβόρας διαδικασίας απογραφής με τη χρήση των μεθόδων της χωρικής δειγματοληψίας και της χωρικής παρεμβολής. el
heal.abstract Numerous studies have shown that active and walkable cities enhance sustainable mobility and contribute towards health improvement of their inhabitants. Several audit tools that evaluate different characteristics of the urban built environment and estimate the walkability levels have been developed during the last decade or so and corresponding research subjects have been widely studied. However, the major constraint of the audit tools is that they are time and cost consuming and can even be prohibitive for wider study areas. The aim of this thesis is the development of a methodological framework that quantifies the walkability levels by using the existing audit tools and evaluates only a part (sample) of the study area, aiming at reducing the required cost and time for data collection. The application of the proposed methodology takes place in the city center of Malaga, Spain. Initially, walkability levels are evaluated using the modified MAPS mini audit tool which includes 19 parameters. The results are analyzed using spatial analysis and spatial autocorrelation indexes. Two different spatial sampling methods are applied (stratified systematic and stratified random sampling) each one for two different stratification techniques (distance from city center and population distribution) and the results are compared to the census in order to assess which spatial sampling method best represents the built environment in terms of attractiveness for walking and cycling. The method chosen is the stratified random sampling with strata derived from the distance from the city center. Next, two different alternatives of the Ordinary Kriging spatial interpolation method are applied to the sample (with and without trend removal), in order to find which one represents in an optimal way the fluctuations of walkability across the study area. The optimal spatial interpolation surface is selected after the interpolation and the census results are compared to each other and the most fit appears to be the Ordinary Kriging spatial interpolation that uses the exponential model and removes a 2nd degree trend. Finally, the suggested methodological framework developed within this thesis is applied in the seven times larger metropolitan area of Malaga and the walkability levels are estimated, without the need to evaluate the entire area but only the selected road sample. The results of the study are quite satisfactory in terms of estimating the walkability levels and can be the groundwork for further study towards diminution in the time-consuming audit tools census process by using the methods of spatial sampling and spatial interpolation. en
heal.advisorName Φώτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Μαρίνου, Αγγελική el
heal.committeeMemberName Πηγάκη, Μαρία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 94 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα