dc.contributor.author | Verou, Areti Rafaella | en |
dc.contributor.author | Βέρου, Αρετή - Ραφαέλλα | el |
dc.date.accessioned | 2021-02-04T07:35:26Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52876 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20574 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αττική Τοπογραφία | el |
dc.subject | Αττικό Μετρό | el |
dc.subject | Αστική ανασυγκρότηση | el |
dc.subject | Κινητικότητα | el |
dc.subject | Attic topography | en |
dc.subject | Athens metro | en |
dc.subject | Urban reconstruction | en |
dc.subject | Κοινωνική υποδομή | el |
dc.subject | social infrastructure | en |
dc.subject | mobility | en |
dc.title | Ανασύσταση της αττικής τοπογραφίας: ουτοπία ή αναγκαιότητα ; | el |
dc.title | Reconstitution of the attic topography: utopia or necessity? | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Το διάσελο ανάμεσα στο Αττικό Άλσος και στο λόφο του Ελικώνος ως πεδίο διερεύνησης. | el |
heal.secondaryTitle | Between Attikon Alsos and Helikon Hill, the ridge as a field of research. | el |
heal.classification | Πολεοδομία | el |
heal.classification | Αστικός Σχεδιασμός | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική Τοπίου | el |
heal.classification | Urbanism | en |
heal.classification | Urban design | el |
heal.classification | Architecture | el |
heal.classification | Landscape design | el |
heal.dateAvailable | 2022-02-03T22:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-10-01 | |
heal.abstract | Αφετηρία της διπλωματικής εργασίας αποτέλεσε η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας. Αυτή έθεσε ένα ευρύτερο πλαίσιο προβληματισμών το οποίο αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι σταθμοί της μπορούν να συμμετέχουν στην πολεοδομική ανασυγκρότηση του κέντρου της Αθήνας, καθιστώντας το μετρό ένα κατεξοχήν πολεοδομικό έργο και όχι μια αμιγώς συγκοινωνιολογική υποδομή όπως συχνά αντιμετωπίζεται. Σε αυτό το πλαίσιο, τέθηκαν δύο βασικοί παράμετροι διερεύνησης του πολεοδομικού αποτυπώματος του έργου: πρώτον η κοινωνική υποδομή και δεύτερον η κινητικότητα στις περιοχές όπου χωροθετούνται οι σταθμοί. Με βάση αυτή την προβληματική, επιλέχθηκε ως μελέτη περίπτωσης ο σταθμός του Ελικώνος στην Άνω Κυψέλη. Και αυτό διότι η χωροθέτησή του σε ένα σημείο με περιορισμένο δημόσιο χώρο, δύσκολα αντιληπτό ως κέντρο γειτονιάς και με μεγάλη δυσκολία προσβασιμότητας λόγω τοπογραφίας, τονίζει τη σημασία των παραπάνω παραμέτρων. Στη συνέχεια, ύστερα από μια εκτενή χαρτογράφηση της κοινωνικής υποδομής και της κινητικότητας στην ευρύτερη περιοχή του σταθμού, καθώς και επικοινωνίας με τους εμπλεκόμενους φορείς και τα κινήματα πολιτών, εντοπίστηκε πως το διάσελο ανάμεσα στο Αττικό Άλσος και στο λόφο του Ελικώνος αποτελεί μιας στρατηγικής σημασίας τοπιακή υποδομή για την πολεοδομική ανασυγκρότηση της περιοχής. Πιο συγκεκριμένα, το διάσελο αυτό αποτελεί την ευκολότερη διαδρομή από τα Τουρκοβούνια στο Λόφο του Ελικώνος, συνιστώντας με αυτόν τον τρόπο μια υφιστάμενη υποδομή κινητικότητας. Η ανάδειξή του, επομένως, μπορεί να βελτιστοποιήσει καθοριστικά τη συνδεσιμότητα του μελλοντικού σταθμού με την ευρύτερη περιοχή εξυπηρέτησής του, καθώς και να την επεκτείνει ως τα Τουρκοβούνια. Ταυτόχρονα, αποτελεί τοπιακή δομή μητροπολιτικής σημασίας δεδομένου ότι ο σχηματισμός της διακρίνεται έντονα στο αστικό συνεχές της Αττικής, αποτελώντας σημαντική κατευθυντήρια γραμμή οργάνωσης του Αττικού τοπίου. Για το λόγο αυτό, προτείνεται η ανασύσταση του μέσω της σταδιακής αφαίρεσης της επικαθήμενης κτηριακής μάζας και δημιουργίας ενός γραμμικού πάρκου σε συνδυασμό με τρεις πόλους εκπαίδευσης - πολιτισμού με στόχο της δημιουργία μιας σύνθετης κοινωνικής υποδομής. Η πρόταση, αυτή, αν και με μια πρώτη ανάγνωση φαίνεται να κινείται στο επίπεδο της ουτοπίας, φιλοδοξεί να θέσει ζητήματα επιτακτικά όπως η περιβαλλοντική βιωσιμότητα της Αθήνας και η δημιουργία νέων δημόσιων χώρων, τα οποία με μια δεύτερη ανάγνωση, θα την καθιστούσαν μια αναγκαιότητα για το μέλλον της Αθήνας. | el |
heal.abstract | The starting point of this diploma project is line 4 of the Athens metro. This line poses a broader framework of thoughts regarding the way in which its stations can be part of an effort for the urban reconstruction of Athens center, setting the metro as a preeminently urban project, rather than a purely transport infrastructure as is often encountered. In this context, two main parameters were set for the understanding of its urban footprint: firstly, the social infrastructure and secondly, mobility in the influence areas of each station. Based on this reasoning the Helikon station in Ano Kypseli was selected as the case study. This is because its placement on a limited public space, which is difficult to be perceived as the neighborhood center, and with significant access problems due to the general topography, emphasizes the importance of the above parameters. Subsequently, after an extensive mapping of the social infrastructure and mobility, as well as communicating with the involved institutions and citizens' movements, it was found that the ridge between Attikon Alsos and Helikon hill is a strategically important landscape infrastructure for the urban reconstruction of the area. More specifically, this ridge constitutes the easiest route from Turkovounia to Helikon Hill, thus it can be considered as an existing mobility infrastructure. Therefore, its emergence can optimize connectivity between the future station and its wider service area, which can also be extended to Turkovounia. At the same time, this ridge constitutes a landscape structure of metropolitan importance since its formation is strongly distinguished in the urban continuum of Attica, constituting an important guideline for the reshaping of the Attic landscape. For this reason, reconstitution is suggested through the gradual removal of existing building mass, and the creation of a linear park in combination with three poles of education and culture aiming at the creation of a complex social infrastructure. Although on a first read, this proposal seems to be a utopia, it aspires to raise urgent issues such as the environmental sustainability of Athens and the creation of new public spaces, which, on a second read, could be seen as a necessity for the future of Athens. | en |
heal.advisorName | Αναστασόπουλος, Nικόλαος | el |
heal.advisorName | Παγώνης, Αθανάσιος | el |
heal.advisorName | Νουκάκη - Μπαμπάλου, Παρασκευή | el |
heal.advisorName | Anastasopoulos, Nikolaos | en |
heal.advisorName | Pagonis, Athanasios | en |
heal.advisorName | Noukaki - Babalou, Paraskevi | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 36 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: