dc.contributor.author | Βαλαώρα, Παρασκευή | el |
dc.contributor.author | Ζωγράφου, Δέσποινα | el |
dc.contributor.author | Μουράτου, Ειρήνη | el |
dc.contributor.author | Valaora, Paraskevi | en |
dc.contributor.author | Zografou, Despina | en |
dc.contributor.author | Mouratou, Eirini | en |
dc.date.accessioned | 2021-02-08T08:21:09Z | |
dc.date.available | 2021-02-08T08:21:09Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52878 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20576 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κτίρια | el |
dc.subject | Κενό | el |
dc.subject | Μέσα | el |
dc.subject | Έξω | el |
dc.subject | Κίνηση | el |
dc.subject | Εκτινόμενοι τοίχοι | el |
dc.subject | Φυγόκεντρη οργάνωση | el |
dc.subject | Εσωτερικό - εξωτερικό | el |
dc.subject | Ένταση | el |
dc.subject | Αντιληπτική οργάνωσης | el |
dc.subject | Δημιουργία | el |
dc.subject | Περιήγηση | el |
dc.subject | Ααφήγηση | el |
dc.subject | Αντανακλάσεις | el |
dc.subject | Φως | el |
dc.subject | Χρώματα | el |
dc.subject | Σκιά | el |
dc.subject | Νερό | el |
dc.subject | Buildings | en |
dc.subject | Empty spaces | en |
dc.subject | Inside | en |
dc.subject | Outside | en |
dc.subject | Outside | en |
dc.subject | Movement | en |
dc.subject | Stretching walls | en |
dc.subject | Centrifugal organization | en |
dc.subject | Continuity | en |
dc.subject | Internal - external | en |
dc.subject | Intensity | en |
dc.subject | Perceptual organization | en |
dc.subject | Reflections | en |
dc.subject | Light | en |
dc.subject | Colors | en |
dc.subject | Shadow | en |
dc.subject | Water | en |
dc.title | Luis Barragan: αντιθέσεις και διαβαθμίσεις στον χώρο | el |
dc.title | Luis Barragan: contrasts and gradations in space | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architecture -- Mexico | en |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.language | el | el |
heal.language | en | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-09-24 | |
heal.abstract | Αντικείμενο έρευνας αποτέλεσε η ανάλυση και η ερμηνεία του έργου του Μεξικάνου αρχιτέκτονα Luis Barragan. Η έρευνα εστίασε κυρίως στα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες ενός έργου μοναδικού, με διαχρονικές συν θετικέ ς αρχέ ς, που κυρίως εντοπίστηκαν σε τέ σσερις εμβληματικές κατοικίες του. Μέσα από την έρευνα και την ανάλυση που πραγματοποιήθηκε, όσον αφορά τη ζωή και το έργο του, αρχικά εξετάστηκαν τα στοιχεία που συντέλεσαν στη διαμόρφωση της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής ταυτότητας του έργου του και το κατέστησαν παγκόσμια γνωστό. Αφορμή για εμάς αποτέλεσε η σχέση του κτιρίου με το περιβάλλον και τη φύση, καθώς και η οργάνωση του χώρου με άξονα τις αισθήσεις, στοιχεία που χαρακτηρίζουν το έργο του Luis Barragan και αποτ ελούν αξίες επιδραστικές και επίκαιρες, τόσο στην εκπαίδευση όσο και την αρχιτεκτονική πρακτική, ενώ σε μεγάλο βαθμό εκφράζουν μια συγγένεια με την ανώνυμη αρχιτεκτονική της Μεσογείου. Η μεθοδολογία που υιοθετήθηκε στο στάδιο της ανάλυσης, με δεδομέν η την αδυναμία της φυσικής επαφής συνολικά με τα κτίρια και ιδιαίτερα με τις τέσσερεις κατοικίες που εξετάσαμε, είναι μέσα από βιβλιογραφικές πηγές, οπτικο -ακουστικό υλικό, συνεντεύξεις, καθώς και σχέδια για την κατανόηση και την ερμηνεία του έργου του αρχιτέκτονα. Σημαντική για εμάς ήταν η ανάδειξη τ ου ρόλου των αισθήσεων ως την συνθετική ραχοκοκαλιά του έργου του. Τα σχέδια αποτέλεσαν το υπόβαθρο για την «αποκωδικοποίηση» της αντιληπτικής οργάνωσης του χώρου, με αναλυτικό εργαλείο τα διαγράμματα βλεμμάτων. Μέσα από την ανάλυση και ερμηνεία των διαγραμμάτων, μπορεί να αναδειχθεί η πρόθεση ή όχι της σταδιακής «αποκάλυψης» του χώρου, μέσα από την κίνηση και το βλέμμα. Ως μελέτες περίπτωσης, εξετάζονται οι τέσσερις σημαντικότερες κατοικίες του: η κατοικία το υ αρχι τέκτονα Casa Barragan (1947), η κατοικία Galvez (1955), το σύμπλεγμα Los Clubes που περιλαμβάνει κατοικία και στάβλους αλόγων (1961-72) και η κατοικία GIlardi (1975- 77). | el |
heal.abstract | The research was about the analysis and interpretation of the work of the Mexican architect Luis Barragan. The research focused mainly on the characteristics and peculiarities of a project unique, with timeless design views , mainly located in four of its iconic residences. Through the research and analy sis carried out, concerning of his life and work, initially the elements that contributed to the formation of the particular architectural identity of the project were examined and made it world famous. The motive for us was the relationship between the building- environment and nature, as well as the organization of space based on the senses , elements that characterize the work of Luis Barragan and are values influential and current, both in education and architectural practice, while to a large extent express an affinity with the anonymous architecture of the Mediterranean. The methodology adopted at the analysis stage, given the impossibility of physical cont act overall with the buildings and especially with the four houses we examined, are through bibliographic sources, audiovisual material, interviews, as well as plans for understanding and interpreting the work of the architect. The emergence of the role of the senses as the synthetic backbone of his work was important for us. The designs formed the backgrou nd for the " decoding " of the perceptual organization of space, with a detailed tool, vision diagrams. Through analysis and interpretation of the diagrams, the intention or not of the gradual " disclosure " of the space, through the movement and vision. The four most important residences that are examined as case studies are: the residence of the architect Casa Barragan (1947), the Galvez residence (1955), the Los Clubes complex containing a residence and stables Horses (1961-72) and the GIlardi Residence (1975-77). | en |
heal.tableOfContents | ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΦΟΡΜΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΧΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 |LUIS BARRAGAN ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΜΕΞΙΚΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ LUIS BARRAGAN (1902-1988) Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΜΕΞΙΚΑΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ Η ΑΝΩΝΥΜΗ ΜΕΞΙΚΑΝΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΙΔΙΩΜΑ (;) ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΟΙ ΤΟΙΧΟΙ KAI Η ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΟΥ - Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ MIES VAN DER ROHE ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ - ΟΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ LUIS BARRAGAN ΚΎΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΊΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ|LUIS BARRAGAN – ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΜΕΞΙΚΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 2| Η ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ LUIS BARRAGAN ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΒΛΕΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΑ LUIS BARRAGAN (1947-48) ΚΑΤΟΙΚΙΑ GALVEZ (1955) ΚΑΤΟΙΚΙΑ GILARDI (1975-77) ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ CLUBES ΜΕ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΣΤAΒΛΟΥΣ (1961-72) ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ|Η ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ LUIS BARRAGAN ΕΝΟΤΗΤΑ 3 | ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 4 | ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: