HEAL DSpace

Βελτιστοποίηση διαστάσεων των επί μέρους κατασκευαστικών στοιχείων της γάστρας πλοίων μέσω αριθμητικών προσομοιώσεων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γιαννόπουλος, Γιώργος el
dc.date.accessioned 2021-02-23T11:51:27Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52903
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20601
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Αριθμητικές προσομοιώσεις el
dc.subject Διπύθμενο el
dc.subject Bulk carrier en
dc.title Βελτιστοποίηση διαστάσεων των επί μέρους κατασκευαστικών στοιχείων της γάστρας πλοίων μέσω αριθμητικών προσομοιώσεων el
dc.contributor.department Τομέας Θαλασσίων Κατασκευών el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυπηγική, Θαλάσσιες κατασκευές el
heal.dateAvailable 2022-02-22T22:00:00Z
heal.language el
heal.access embargo
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-12-21
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διαπιστωθεί κατά πόσο μέσω αριθμητικών προσομοιώσεων μπορούν να βελτιστοποιηθούν κατασκευαστικά στοιχεία της γάστρας του πλοίου. Συγκεκριμένα επιλέχθηκε το κατασκευαστικό στοιχείο του διπύθμενου της μέσης τομής ενός Bulk carrier, το οποίο βρίσκεται στην διάθεση του Ελληνικού στόλου. Ως αντικειμενική συνάρτηση της βελτιστοποίησης, είναι η ελαχιστοποίηση του βάρους του διπύθμενου, χωρίς όμως να παραβιάζονται οι κανονισμοί αντοχής του πλοίου σύμφωνα με τους διεθνής κανονισμούς CSR (Common Structural Rules) που δίνονται από τον I.A.C.S. (International Association of Classification Societies). Ορισμένοι κανονισμοί της αντοχής του πλοίου θεωρήθηκαν ως περιορισμοί (constraints) της παρούσας βελτιστοποίησης, μέγιστη επιτρεπόμενη ορθή και διατμητική τάση καθώς και η επιτρεπόμενη λυγηρότητα. Ως κατάσταση φόρτωση του πλοίου θεωρήθηκε η Alternate Hold Loading (AHL), διότι είναι μια από τις επίπονες για την γάστρα των Bulk carriers. Το διπύθμενο μοντελοποιήθηκε με την μέθοδο των Πεπερασμένων Στοιχείων (ΜΠΣ) με την χρήση του υπολογιστικού προγράμματος (ANSYS Mechanical APDL). Στη συνέχεια με την χρήση αλγορίθμων βελτιστοποίησης (MOGA, NLPQL, RSM), που βρίσκονται στην διάθεση του προγράμματος (ANSYS Workbench) βρέθηκαν οι βέλτιστες τιμές των διαστάσεων, οι οποίες θεωρήθηκαν ως μεταβλητές εισόδου της βελτιστοποίησης, που περιγράφουν το μοντελοποιημένο διπύθμενο έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται το βάρος του. Είναι συνετό επίσης να επισημανθεί ότι κατά την διαδικασία που ακολουθήθηκε έγιναν ορισμένες παραδοχές, οι οποίες έχουν ως σκοπό την απλούστευση του προβλήματος αλλά συγχρόνως να αντιπροσωπεύουν την πραγματική κατάσταση όσον αυτό είναι δυνατόν. Οι παραδοχές παρουσιάζονται στα εκάστοτε κεφάλαια λεπτομερώς. Για να εξασφαλιστεί η επαρκής αντοχή της μεταλλικής κατασκευής του πλοίου, με το βελτιστοποιημένο διπύθμενο, πρέπει να πραγματοποιηθεί μελέτη αντοχής κατά την διαμήκη κάμψη της γάστρας, έτσι ώστε να ελεγχθεί η διαμήκης αντοχή καθώς και η τοπική αντοχή. Ο έλεγχος αντοχής θα πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια του προγράμματος MARS2000, λογισμικό που παρέχεται από τον γαλλικό νηογνώμονα (Bureau Veritas), το οποίο είναι πλήρως εναρμονισμένο με τους διεθνής κανονισμούς CSR - I.A.C.S. el
heal.advisorName Ανυφαντής, Κωσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ, Χριστόφορος Προβατίδης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλάσσιων Κατασκευών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 204 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα