dc.contributor.author | Γιαννόπουλος, Γιώργος | el |
dc.date.accessioned | 2021-02-23T11:51:27Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52903 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20601 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Βελτιστοποίηση | el |
dc.subject | Αριθμητικές προσομοιώσεις | el |
dc.subject | Διπύθμενο | el |
dc.subject | Bulk carrier | en |
dc.title | Βελτιστοποίηση διαστάσεων των επί μέρους κατασκευαστικών στοιχείων της γάστρας πλοίων μέσω αριθμητικών προσομοιώσεων | el |
dc.contributor.department | Τομέας Θαλασσίων Κατασκευών | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ναυπηγική, Θαλάσσιες κατασκευές | el |
heal.dateAvailable | 2022-02-22T22:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-12-21 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διαπιστωθεί κατά πόσο μέσω αριθμητικών προσομοιώσεων μπορούν να βελτιστοποιηθούν κατασκευαστικά στοιχεία της γάστρας του πλοίου. Συγκεκριμένα επιλέχθηκε το κατασκευαστικό στοιχείο του διπύθμενου της μέσης τομής ενός Bulk carrier, το οποίο βρίσκεται στην διάθεση του Ελληνικού στόλου. Ως αντικειμενική συνάρτηση της βελτιστοποίησης, είναι η ελαχιστοποίηση του βάρους του διπύθμενου, χωρίς όμως να παραβιάζονται οι κανονισμοί αντοχής του πλοίου σύμφωνα με τους διεθνής κανονισμούς CSR (Common Structural Rules) που δίνονται από τον I.A.C.S. (International Association of Classification Societies). Ορισμένοι κανονισμοί της αντοχής του πλοίου θεωρήθηκαν ως περιορισμοί (constraints) της παρούσας βελτιστοποίησης, μέγιστη επιτρεπόμενη ορθή και διατμητική τάση καθώς και η επιτρεπόμενη λυγηρότητα. Ως κατάσταση φόρτωση του πλοίου θεωρήθηκε η Alternate Hold Loading (AHL), διότι είναι μια από τις επίπονες για την γάστρα των Bulk carriers. Το διπύθμενο μοντελοποιήθηκε με την μέθοδο των Πεπερασμένων Στοιχείων (ΜΠΣ) με την χρήση του υπολογιστικού προγράμματος (ANSYS Mechanical APDL). Στη συνέχεια με την χρήση αλγορίθμων βελτιστοποίησης (MOGA, NLPQL, RSM), που βρίσκονται στην διάθεση του προγράμματος (ANSYS Workbench) βρέθηκαν οι βέλτιστες τιμές των διαστάσεων, οι οποίες θεωρήθηκαν ως μεταβλητές εισόδου της βελτιστοποίησης, που περιγράφουν το μοντελοποιημένο διπύθμενο έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται το βάρος του. Είναι συνετό επίσης να επισημανθεί ότι κατά την διαδικασία που ακολουθήθηκε έγιναν ορισμένες παραδοχές, οι οποίες έχουν ως σκοπό την απλούστευση του προβλήματος αλλά συγχρόνως να αντιπροσωπεύουν την πραγματική κατάσταση όσον αυτό είναι δυνατόν. Οι παραδοχές παρουσιάζονται στα εκάστοτε κεφάλαια λεπτομερώς. Για να εξασφαλιστεί η επαρκής αντοχή της μεταλλικής κατασκευής του πλοίου, με το βελτιστοποιημένο διπύθμενο, πρέπει να πραγματοποιηθεί μελέτη αντοχής κατά την διαμήκη κάμψη της γάστρας, έτσι ώστε να ελεγχθεί η διαμήκης αντοχή καθώς και η τοπική αντοχή. Ο έλεγχος αντοχής θα πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια του προγράμματος MARS2000, λογισμικό που παρέχεται από τον γαλλικό νηογνώμονα (Bureau Veritas), το οποίο είναι πλήρως εναρμονισμένο με τους διεθνής κανονισμούς CSR - I.A.C.S. | el |
heal.advisorName | Ανυφαντής, Κωσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ, Χριστόφορος Προβατίδης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλάσσιων Κατασκευών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 204 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: